مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان واحد گیلان:

در راه حق از ملامت ملامت‌گران نترسیم و نگران نباشیم

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان گیلان گفت: در راه حق از ملامت ملامت گران نترسیم، حق را تشخیص دهیم و در راه آن حرکت کنیم.

در راه حق از ملامت ملامت‌گران نترسیم و نگران نباشیم

به گزارش هشت دی، حجت الاسلام اسماعیل رنجبر، مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان واحد گیلان در مراسم گرامیداشت سالروز ولادت امیرالمومنین علی (ع) در مسجد امام حسن عسکری (ع) پل طالشان رشت ضمن تبریک ایام  میلاد امام علی (ع) و روز پدر، اظهار داشت: شهید مرتضی مطهری تعبیری در تبیین یکی از ابعاد وجودی حضرت علی (ع) در  کتاب ” جاذبه و دافعه ” دارد.

وی افزود:  ایشان حضرت را انسانی دو وجهی و دارای دو نیروی مقابل هم معرفی می کند، یعنی این که حضرت دارای جاذبه ای قوی که انسان های پاک و آن هایی که داری طینت پاک و انسانی هستند به خود جذب می کند و در عین حال انسان های که در مدار ظلم و زشتی حرکت می کنند از حضرت دور می شوند.

حجت الاسلام رنجبر با اشاره به اینکه اگر کسانی بخواهند به حضرت نزدیک شوند شزایطی دارد افزود: اگر بخواهیم به حضرت نزدیک شویم و فرزند معنوی این امام همام قرار بگیریم باید این وجه رفتاری حضرت را از حیث اجتماعی کاملا مورد ارزیابی قرار بدهیم و بشناسیم، معرفت به آن پیدا کنیم، تا در مقام عمل خدای نکرده مضطرب و سرگردان نباشیم.

وی ادامه داد: استاد مطهری از حیث قوه جذب و دفع انسان ها را به  گروه هایی تقسیم می کند؛ گروه اول انسان هایی هستند که جاذبه و دافعه ای ندارند بلکه خنثی  هستند و کاری به هیچ چیزی ندارند، هدف شان این است که زندگی کنند و کاری به کسی ندارند، یک عده این طوری هستند

رنجبر درباره گروه دوم افزود: این گروه از حیث اجتماعی قدرت جاذبه دارند اما دافعه ندارند در ظاهر انسان ها شاید این طور انسان ها را بپسندند و دو فر هنگ هندو و مسیحیت و بعضی از فرهنگی های که تحت تاثیر چنین فرهنگ هایی قرار گرفته اند این چنین هستند، اساس رفتار ار این گروه محبت و عشق ورزیدن به همه می دانند؛ ظاهر امر میگوید که این امر چیز بد نیست که به همه محبت بورزید اما اگر حقیقت مطلب مقداری باز شود زشتی این نوع انسان ها هم برای ما روشن تر خواهد شد.

وی با اشاره به این که اسلام هم دین محبت است افزود: اسلام هم دین محبت هست، دین رحمت هست، خداوند در قرآن می فرماید نبی من! تو مایه رحمت جهانیان هستی نه مایه رحمت انسانهایی که در ظرف زمانی و مکانی حیات وجود نازنین نبی اکرم می زیستند بلکه تمام جهانیان.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان واحد گیلان ادامه داد: امام علی (ع) و ائمه اطهار  هم مایه رحمت جهانیان هستند چون اینها از نور واحد هستند و لذا هر شأنی که در وجود نازنین نبی اکرم (ص) است در وجود نورانی حضرات معصومین(ع) هم وجود دارد.

حجت الاسلام رنجبر در پایان با بیان اینکه  اگر بخواهیم رهرو حقیقی امام علی (ع) باشیم در راهی که حضرت علی (ع) ترسیم کردند نباید بترسیم اظهار کرد: در راه حق از ملامت ملامت گران نترسیم، نگران نباشیم، حق را تشخیص دهیم و در راه حق حرکت کنیم، حتی اگر در اقلیت باشیم، انبیاء هم همین طور بودند و یک تنه حرکت کردند و تعقل آفریدند.

در ادامه مراسم مداح اهل بیت عصمت و طهارت بردار ایزدی در مدح و ثنای مولود کعبه حضرت علی ابن ابیطالب (ع) به مدیحه سرای پرداخت:

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه