دبیر ائتلاف شهر اول:

شهردار رشت باید غزل خداحافظی خود را بخواند/ ۸۰ نفر برای حضور در لیست ائتلاف درخواست داده اند

شهردار اسبق رشت گفت: شهردار بارها بی ثباتی خود را با تغییرات پی در پی مدیریت ها و پرسنل خود ثابت کرده است.

شهردار رشت باید غزل خداحافظی خود را بخواند/ ۸۰ نفر برای حضور در لیست ائتلاف درخواست داده اند

به گزارش ۸دی، به نقل از «دیارباران» رضا خاکسار در اولین نشست خبری ائتلاف شهر اول رشت ۱۴۰۰ در جمع اصحاب رسانه با تشبیه شهر به یک شرکت سهامی بزرگ، اظهار کرد: اعضای شورا مشابه هیات مدیران شرکت سهامی هستند که مردم سهامداران آن می باشند.

وی با بیان اینکه باید هماهنگی تیمی در بین اعضای شورا  پیش از ورود به شورا وجود داشته باشد، گفت:  برای انتخابات شورای شهر رشت یک ائتلافی به نام شهر اول تشکیل داده ایم که اسامی ۱۱ نفر از افرادی که مورد حمایتمان است را در آینده منتشر خواهیم کرد.

داوطلب انتخابات شورای شهر رشت عملکرد تیمی و ارائه برنامه ای مدون را از ویژگی های خاص این مجموعه بیان کرد و گفت: برنامه راهبردی توسعه شهر رشت کتابچه ای ۲۶صفحه ای است که بر طبق این برنامه شهردار موظف است بودجه پیشنهادی خود را با رأی اعضای شورا مصوب کند نه بر اساس سلایق و برنامه های شخصی و دلخواه خود!

خاکسار درباره تشکیل  این ائتلاف گفت: در ۶ماه پیش با مجموعه ای از کارشناسان، اساتید و مدیران دلسوز شهر که در حوزه شهری صاحب نظر هستند جلساتی در جهت رفع خلأهای مدیریتی تشکیل دادیم که نتیجه آن کتابچه ای مدون می باشد.

شهردار اسبق رشت با اشاره به خدمات ضعیف شهری که توسط شورا و شهردار در دوره فعلی انجام شده است، گفت: سالهاست که شهرداری جریمه های خلاف قابل توجه ای بابت پارک ممنوع و…از مردم دریافت می کند ولی هزینه ای برای ساخت پارکینگ در نظر گرفته نشده است.

وی با اشاره به خیابان نواب گلسار که مطب پزشکان در آن قرار دارد، گفت: مردم علاوه بر بیماری با مشکلات حمل و نقل، تردد و پارکینگ نیز مواجه هستند در صورتیکه شهرستان های دیگر به این مقوله توجه ویژه ای داشته اند.

خاکسار با تاکید بر بی ثباتی در مدیریت شهرداری رشت و بی توجهی به قوانین به عزل وی در صورت روی کار آمدن ائتلاف ۱۱نفره شهر اشاره کرد و گفت: شهردار بارها بی ثباتی خود را با تغییرات پی در پی مدیریت ها و پرسنل خود ثابت کرده است.

وی ادامه داد: ثابت قدم به هیچ عنوان مدیر عامل خوبی برای ائتلاف شهر اول نیست و باید در اولین روز کاری این مجموعه غزل خداحافظی مدیریت خود را بخواند.

دبیر ائتلاف شهر اول درباره ویژگی های انتخاب اعضای ۱۱نفره ائتلاف، گفت: حدود ۸۰نفر درخواست حضور در لیست را داده اند و اسامی۱۱نفر منتخب در آینده اعلام می شود.

وی افزود: توجه به خدمان رفاهی و سایر امکانات آموزشی، درمانی و…مستلزم یک شورای تخصصی کاربلد موافق کار گروهی می باشد زیرا با کار تک نفره نمی توان کاری پیش برد.

شهردار اسبق رشت افزود: اعضای شورا برای عملکرد مناسب باید قبل از ورود به شورا بصورت گروهی هماهنگ باشند و باهم وارد شوند تا بتوانند بر اساس برنامه های از پیش تعیین شده و اتاق فکر های خود در جهت خدمات شهری اقدام کنند.

خاکسار در مورد حمل و نقل شهری گفت: ما دارای دو کمربند۲۵کیلیومتری هستیم که هنوز ایجاد نشده است و باید تا سال ۱۴۰۰بر اساس برنامه ائتلاف اجرا شود.

وی نیروی انسانی هر سازمان را سرمایه آن سازمان بیان کرد و گفت: در رشت حدود ۲۰هزار نیروی رسمی، قراردادی، نیمه رسمی حضور دارند که از بسیاری از امکانات اولیه شامل خدمات درمانی، رفاهی، آموزشی و امنیت شغلی برخوردار نیستند.

وی عدم ثبات مدیریت را معضلی بزرگ برای شهروندان و هدفمندی سیستم و پرسنل هر مجموعه  بیان کرد و گفت: ائتلاف شهر اول برای حل مشکلاتی از این قبیل مجموعه ای ۲۰نفری را بعنوان برنامه جامع خدمات رفاهی پرسنل مدنظر دارد.

داوطلب انتخابات شورای شهر رشت، تصریح کرد: این برنامه الگو گرفته از شهرداری کلان شهر کشور می باشد که در حال اجرا است و در سایر ارگان ها مانند نیروی دریایی، سپاه پاسداران چنین مجموعه ای در حال فعالیت است و فقط برای خانواده بزرگ ۲۰ هزار نفری شهرداری هیچ تدبیر خدمات درمانی در نظر گرفته نشده است.

دبیر ائتلاف شهر اول درباره سایر پارامترهای توسعه شهری، گفت: به دنبال تدوین برنامه ایی در خصوص پیوند فرهنگ و هنر در ائتلاف شهر اول در ۱۴۰۰می باشیم.

خاکسار عملکرد شورا در مسائل فرهنگی شهر را ضعیف بیان کرد و افزود: با وجود اولین بودن ها در تئاتر، سینما و… دادن بلیط رایگان برای تماشای تئاتر معضلی را حل نکرده است و باید بدنبال راهکارهایی جامع و بدیع در زمینه ارتقاء فرهنگ باشیم.

وی درباره سایر معضلات شهری که مانع توسعه شهر شده است گفت: عدم امکانات ورزشی، نبود پارکینگ، کمربندی، حمل و نقل، تفکیک پسماند و..از جمله مواردی است که بر اساس برنامه مدون ائتلاف شهر مشخص شده است.

خاکسار با بیان اینکه برای حل معضلات شهری نیاز به افراد سیاسی تک رو نیست، گفت: شهر به افراد تیمی که کار محور و برنامه محور باشند نیاز دارد شهر نیروی یدی می خواهد با هر سلیقه سیاسی که تنها مورد تایید نظام باشد.

دبیر ائتلاف شهر اول درباره هزینه های این ائتلاف، ابراز داشت: هیچ پروسه انتخابی بدون هزینه نخواهد بود و در این ائتلاف تقسیم هزینه بین ۱۱نفری که در این ائتلاف قرار خواهند داشت انجام می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
کاری به این ائتلاف ندارم ولی ائتلاف حادث انصافا خیلی زشت است. کسانی که یا از افراد سیاسی هستند و یا اطراف شهردار بوده اند ائتلاف «حامیان دکتر ثابت قدم (حادث)» تشکیل داده اند و کاندیدا شده اند. گویی شهردار شورا تشکیل می دهد. عنوان «دکتر»هم در نام ائتلاف جالب است.
در حاشیه