عضو شورای شهر رشت:

برجام تاکنون عوایدی برای شهر رشت نداشته است / مدیریت شهری وابسته به برجام نیست

عضو شورای شهر رشت گفت: ما تا امروز ندیدیم که برجام بتواند فرصت مراودات تجاری با کشورها را برای استان به وجود بیاورد.

برجام تاکنون عوایدی برای شهر رشت نداشته است / مدیریت شهری وابسته به برجام نیست

رضا رسولی در گفتگو با خبرنگار ۸دی درباره آثار برجام در مجموعه شهرداری رشت اظهار داشت: ما نمی توانیم به عنوان عضو شورای شهر، اقتصاد شهر را وابسته به اقتصاد کلان کشور بدانیم. در این چهار سال شهرداری رشت امکانات زیادی از مجموعه دولت دریافت نکرد و در بسیاری از مسائل که باید کارهایی را آغاز می کردیم نتوانستیم آغاز کنیم و البته در بسیاری از بخش ها هم دولت کمک هایی انجام داد.

وی افزود: به عنوان مثال در حمل و نقل همگانی در همین اواخر به کمک نامه آقای کوچکی نژاد توانستیم یک بودجه حداقلی ۶ میلیاردی دریافت کنیم تا بتوانیم اتوبوس های ترمیم شده برای شهروندان تأمین کنیم. اما خیلی به لحاظ اقتصادی به کمک های دولتی تکیه نکردیم و اگر هم تکیه می کردیم اتفاقی هم نمی افتاد.

این عضو شورای شهر ادامه داد: شهر رشت می تواند به لحاظ تاریخی در این منطقه کشور مرکز اقتصادی باشد و استان گیلان زمانی استان اول کشور در بحث اقتصادی و تبادل کالا بود و اگر امروز شهر رشت در وضعیت رکود به سر می برد و آن شکوفایی اقتصادی را ندارد به این دلیل است که کشاورزی ما آسیب دید و دیگر چیزی برای عرضه نداریم و این هم خروجی اصلاحات ارضی دوران شاه است که در آن زمین های کشاورزی خرد و خردتر شد.

رسولی با بیان اینکه منطقه آزاد می تواند فرصتی برای شهر رشت باشد گفت: اگر می توانستیم فضای بازی داشته باشیم بدون آسیب زدن به ارزش ها مراودات اقتصادی و تجاری با کشورها داشته باشیم آن فرصت می توانست برای استان و شهر رشت فرصت خوبی باشد.

وی افزود: ما تا امروز ندیدیم که برجام بتواند فرصت مراودات تجاری با کشورها را برای استان به وجود بیاورد. البته اگر هم قرار است چنین فرصتی در آینده ایجاد شود باید در چهارچوب ارزش ها و منویات رهبر انقلاب باشد.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه با آمدن ترامپ در آمریکا برونمایی تندتری از این کشور بروز پیدا کرد است اظهار کرد: به نظر من با این تغییرات درآمریکا باید سیاست های ما نیز تغییر کند و منویات رهبر انقلاب باید در بحث برجام ملاک عمل ما باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
برجام فعلی برجام هسته ای بود که ایران تعهدات خود را با عجله و برای بهره برداری انتخاباتی در انتخابات94مجلس انجام داد. اگر راجع به نام میدان گیل رشت برای ورود به مرکز استان گیلان و مواردی از این دست با امریکا مذاکره شود آنگاه کاندیدای لیست حادث(حامی دکتر ثابت قدم)در شورا حائز اکثریت آرا می شود و برجام رشتی برای رشت هم فوایدی خواهد داشت.شاید طرح کمربندی جدید برای رشت اجرا شود و مسافرانی چون اینجانب ناچار نباشیم برای رفتن به انزلی،لاهیجان و...وارد کمربندی فعلی( که به عنوان یکی ازخیابانهای شهر ازآن استفاده می شود)گردیم
رضوان
الان ایشون بالاخره کدوم ور هستن؟ تا دیروز کارگزارانی بود و با چهره های شاخص اصلاح طلبی می نشست! امروز از کوچکی نژاد صحبت میکند! شنیده ایم از هر دو جناح جا مانده است!
در حاشیه