اتحاد مانند نخ تسبیح است و از بین رفتنش تبعات جبران ناپذیری دارد

مدیر تربیت و آموزش سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه قدس گیلان، گفت:اتحاد را می توان مانند نخ تسبیح دانست که مهره ها در کنار هم نگه می دارد و اگر این نخ پاره شود انسجام مهره ها گسسته می شود و هرکدام به طرفی خواهند رفت.

اتحاد مانند نخ تسبیح است و از بین رفتنش تبعات جبران ناپذیری دارد

حجت الاسلام علی رفعت، مدیر تربیت و آموزش سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه قدس گیلان و محقق امور دینی در گفتگو با خبرنگار سرویس مذهبی ۸دی نیوز، درباره هفته وحدت گفت: بنابر نظر اهل تسنن ۱۲ربیع الاول و بنابر نظر اهل تشیع ۱۷ ربیع الاول(۵۳ سال قبل از هجرت) سالروز ولادت پیامبر مهر و رحمت حضرت محمد(ص) می باشد و فاصله ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول را هفته وحدت نامگذاری کرده اند.

وی تصریح کرد: در این هفته نعمت خداوند بر بندگان تکمیل شد و پیامبر خدا(ص) پا به عرصه گیتی نهاد تا جاهلیت را از جهان بردارد، راه درست را به انسانها نشان دهد و مردم در سایه ی نبوتش از تاریکی رها پیدا کنند و به سوی نور روند و از تفرقه به وحدت برسند. از زمانی که خورشید اسلام تابیدن گرفت، امید و رهایی از ظلم در دل تمام مظلومان روشن شد.

حجت الاسلام رفعت همچنین افزود: مردم و جوانان، پیران، زنان و مردان همه دست اتحاد در دستان نبی مکرم اسلام گذاشتند و به دعوت او لبیک گفتند و همه وهمه متحد و یکپارچه از همه اقوام و قبیله ها به ندای او لبیک گفتند و پیامبر اکرم(ص) همه را دعوت به اتحاد و همبستگی کرد تا تفرقه از بین برود.

IMG_6984

وی با اشاره به آیه ۱۰۳ سوره آل عمران اظهار داشت: خداوند کریم در قرآن میفرماید: “وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ وَاذْکُرُواْ نِعْمَهَ اللّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ کُنتُمْ أَعْدَاء فَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِکُمْ فَأَصْبَحْتُم بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَکُنتُمْ عَلَىَ شَفَا حُفْرَهٍ مِّنَ النَّارِ فَأَنقَذَکُم مِّنْهَا کَذَلِکَ یُبَیِّنُ اللّهُ لَکُمْ آیَاتِهِ لَعَلَّکُمْ تَهْتَدُونَ “و همگى به ریسمان خدا چنگ زنید، و پراکنده نشوید و نعمت خدا را بر خود یاد کنید: آن گاه که دشمنان [یکدیگر] بودید، پس میان دلهاى شما الفت انداخت، تا به لطف او برادران هم شدید و بر کنار پرتگاه آتش بودید که شما را از آن رهانید. این گونه، خداوند نشانه‏هاى خود را براى شما روشن مى‏کند، باشد که شما راه یابید.

مدیر تربیت و آموزش سازمان بسیج طلاب، تاکید کرد: خداوند می فرماید اتحاد و همبستگی داشته باشید و پراکنده نشوید . اتحاد را می توان مانند نخ تسبیح دانست که مهره ها در کنار هم نگه می دارد و ارتباط منظمی بین آنها برقرار می سازد و آنها را از پراکندگی، دور افتادگی و گم شدن حفظ میکند و اگر این نخ پاره شود انسجام مهره ها گسسته می شود و هرکدام به طرفی خواهند رفت.

IMG_6985

حجت الاسلام علی رفعت، محقق امور دینی در ادامه تصریح کرد: وحدت به معنای یگانه شدن، یکتایی و یگانگی است. وحدت یعنی با هم بودن، مثل پیوستن جوی های کوچک برای تشکیل دریاهای بزرگ است. با اتحاد انسانها صف های بزرگی تشکیل می شود که هیچ دشمنی نمی تواند این اتحاد را بر هم بزند. برای ایجاد اتحاد راهکارهایی وجود دارد:

۱. چنگ زدن به ریسمان الهی

۲. مراجعه به قرآن و عترت

۳. امر به معروف و مراعات حقوق برادری

۴. برگزاری برنامه های عبادی گروهی و مشترک.

۵. برگزاری همایشها و پژوهشهای علمی مشترک.

۶. تحریک نکردن هم مذهبان متعصب

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
جملات عالی بود استاد حاج علی رفعت روحانی جوان وخطیب توانمندی است حیف که شهر رشت از این عزیز بهره کافی نمیبرد
در حاشیه