امام جمعه اسالم:

خروش ملت ایران در ۲۲ بهمن مشت محکمی بر یاوه سرایی های ترامپ بود

امام جمعه اسالم گفت: حضور باشکوه مردم در راهپیمایی مروز مشت محکمی بر یاوه سرایی های رییس جمهور بی کفایت آمریکا بود.

خروش ملت ایران در ۲۲ بهمن مشت محکمی بر یاوه سرایی های ترامپ بود

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام و المسلمین اصغر جدائی در خطبه های این هفته نماز جمعه اسالم با اشاره به  ۲۲ بهمن، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: یوم الله ۲۲ بهم یکی از بهترین و شیرین ترین و پرخاطره ترین ایام سال است.  مردم مؤمن و انقلابی ایران در این روز بسیار مهم و سرنوشت‌ساز ، توانستند با اراده فولادین و عزم آهنین شان ، حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را ساقط کنند.

وی افزود: سقوط شاهنشاه ایران، برای خیلی ها محال به نظر می رسید ولی مردم با وحدت و یکپارچگی و همدلی، و با اطاعت از فرامین ولی فقیه زمان شان، توانستند سرنوشت کشور را بدست بگیرند. در این چند روز، سخنران های محترم، تحلیل های زیادی از پیروزی انقلاب ارائه داده اند و بنده فقط این روز بزرگ و با شکوه را خدمت شما عزیزانم تبریک عرض می کنم.

امام جمعه اسالم ادامه داد: بابت حضور گرم و پرشورتان در راهپیمایی ۲۲ بهمن  و بیعت مجددتان با آرمان های امام و رهبری و اعلام آمادگی برای استمرار راه امام و انقلاب و حمایت از رهبری نظام، تقدیرو تشکر می کنم. حضور مقتدرانه و پر عظمت آحاد مردم انقلابی و ولایت مدار ایران اسلامی در راهپیمایی غرور آفرین و عزت بخش امروز ۲۲ بهمن، پیام های نوید بخش و امید آفرین زیادی برای آینده انقلاب و نظام داشت. از طرفی مشت محکمی بود بر یاوه سرایی های رییس جمهور بی کفایت و احساسی و عصبی آمریکا مردم ایران، امروز با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، پاسخ قاطع و دندان شکنی را به اظهارنظرهای غیر اصولی، بی ربط و غیر منطقی، عجیب و متناقض ترامپ دادند.

جدائی تأکید کرد: مردم ایران بار دیگر اعلام ایستادگی ، مقاومت و پایداری در برابر هرگونه ظلم و ستم آمریکایی را سر دادند. مردم ایران امروز از جبهه استکبار و نظام سلطه اعلام انزجار کردند.
مردم ایران امروز به دنیا خصوصاً ملت های مظلوم و مسلمان پیام دوستی و صلح و امید را دادند. مردم ایران با لبیک به دعوت رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید و حتی دولت مردان ،اعلام کردند که هرگز در راه دفاع از انقلاب و نظام خسته نشده اند. بنده از زحمات شما مردم، شما مسئولین دلسوز بابت خدمات صادقانه تان به مردم شریف ایران تقدیر و تشکر می‌کنم.

خطیب نماز جمعه اسالم در ادامه با اشاره مواضع اخیر رییس جمهور آمریکا برعلیه ایران اظهار کرد: با توجه به این‌که ترامپ فردی احساسی و عصبی است. با توجه به اینکه: رفتارهای او انتقام جویانه است و نیز تیم امنیتی و سیاسی کابینه اش، مخرج مشترک ترامپ هستند و گرایشات اکثر آن ها ضد اسلامی و ضد ایرانی است.

وی با بیان اینکه لازم است سیاستمداران، دولت مردان و کارشناسان و متخصصین ما، با دقت اوضاع آمریکا  و اوضاع بین المللی را رصد کنند تا بتوانیم در برابر خطرات احتمالی، با عزت ، حکمت و مصلحت ، تدابیر لازم را در دستور کار قرار بدهیم. البته حفظ وحدت ملی ، یک صدایی مردم و مسئولان به تبع منویات رهبری حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی ، شرط اول در مواجهه با شیطان بزرگ آمریکا و جبهه استکبار است.

امام جمعه اسالم افزود: این که ترامپ در زمان کوتاهی علیه ایران،  در توییت ۳ پیغام در صفحه شخصی خود قرار داده در همین روزهای آغازین شروع به کار ترامپ ، عجیب به نظر می‌رسد. ترامپ علاوه بر جنگ توییتی، در اظهار نظرهای مختلف، بسیار قلدرانه و تند برخورد کردند چه در حوزه موشکی و چه در حوزه منطقه ای ایران باز ادعای کهنه و بی ارزش و بی اعتبار حمایت از تروریسم توسط ایران، را مطرح کردند.

جدائی ادامه داد: با توجه به این که ترامپ یک آمریکایی نژاد پرست و علاقه مند به گاو بازی است که عمرش صرف جمع آوری ثروت شده و اشرافی به حوزه های سیاست خصوصاً سیاست خارجی ندارد، می تواند برای مردم و نظام ما ، بلکه جهان اسلام، تهدید بزرگی باشد. چرا؟ چون ممکن است تحت تأثیر لابی های صهیونیستی و عربستانی قرار بگیرد و تصمیمات غیر منطقی و احساسی بگیرد. گرچه امریکا، به دلیل  مشکلات چالش های عدیده داخلی خودش، هم چون اسلاف شان ، هیچ غلطی نمی تواند بکند ولی به خاطر رایزنی ها و لابی های پنهان عربستانی و اسرائیلی، ونیز به خاطر خودشیفتگی و غرور و کبری که در شخصیت ترامپ وجود دارد،نباید احتمال هرگونه رفتارهای سخیف و خطرناک را از ترامپ بعید دانست.

حجت الاسلام جدائی در خصوص پاسخ قاطع یمن به عربستان و تغییر معادلات در هفته های اخیر گفت: روز دوشنبه ۱۸ بهمن ، یک فروند کشتی عربستان مورد اصابت موشک یمنی ها قرار گرفت که در محافل سیاسی، نظامی بازتاب های جالبی به دنبال داشت. انهدام پیشرفته ترین تسلیحات نظامی خریداری شده توسط عربستان که ۱۰ میلیارد دلار ارزش آن ها بود؛ با وجود محاصره همه جانبه یمن، همه را شوکه کرد. نابودی ناوچه المدینه عربستان که مجهز به موشک های دور برد و کوتاه برد بود و نیز مجهز به بالگرد بود، معادلات دنیا را عوض کرد. گروه انصارالله یمن، توانسته موشک های اسکار، زلزال، الحسین و شهاب ۳ را به تولید بومی خود برساند. در هر حال این توانایی گروه انصارالله یمن و دیگر توانایی های آن، جا رو جنجال زیادی را در رسانه های غربی ایجاد کرده است. در هر حال انهدام ناوچه المدینه، سیگنال های زیادی را به دشمنان یمن داد و به آن ها فهماند که نزدیک شدن به سواحل یمن خطرناک است.

وی افزود: جالب است در این چند سال گذشته که یمن هزاران بار مورد تجاوز سعودی ها قرار گرفته، کم ترین بازتاب رسانه ای  داشته ، حال که یک حرکت نظامی کرده، چگونه و چقدر نگران شده اند. این را بگویم که ۶۸ روز از آغاز تجاوز آل سعود بر علیه مردم مظلوم یمن می گذرد. ۱۳ هزار زن و کودک در این جنایات هولناک قربانی و شهید شدند. ۲۰ هزار نفر مجروح شدند. جنگنده های ائتلاف سعودی، ۴۵۷/۵ تاسیسات تجاری، ۶۵۳ سیلوی غذایی مردم،۵۰۰ خودروی حمل مواد غذایی،۵۲۸ مجتمع تجاری،۱۹۶ مرکز پرورش طیور و احشام،۴۹۷/۲ وسیله نقلیه،۱۵۰۸ مزرعه کشاورزی را بمباران کرده اند.

امام جمعه اسالم ادامه داد: این جنگنده ها به همراه واحدهای توپخانه شان،۳۱۹ پست و شبکه مخابراتی،۱۴۸۹ جاده و پل ،۱۵۹۵ تاسیسات دولتی،۲۶۹ بیمارستان و مرکز بهداشتی ،۱۱۱ تاسیسات دانشگاهی،۷۵۱ مدرسه و انیستیتو را در یمن هدف قرار داده اند. در همین مدت ۸۳۱/۴۰۱ خانه به کل منهدم یا آسیب جدی دیده اند.۷۰۵ مسجد،۲۱۲ مرکز پزشکی ،۲۵ بنای تاریخی،۱۰۱ورزشگاه و تاسیسات ورزشی،۲۵ مرکز رسانه ای بمباران شده است.

حجت اسلام جدایی در پایان با تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه اظهار کرد: امشب، شب شهادت دختر پیامبر(ص)،همسر علی مرتضی،مادر امام حسن و امام حسین(ع)، کوثر قرآن،  اولین شهیده راه ولایت ، افتخار خاندان وحی و بهشت ارغوان، معجزه تاریخ، افتخار عالم وجود، معصومه هستی، حضرت فاطمه زهرا(س) است. با غروب غمبار خورشید فروزان رسالت در ۲۸ صفر دهم هجری یعنی با رحلت پیامبر اسلام(ص)، مسیر تاریخ دگرگون شد و درواقع خواسته اصلی پیامبر(ص) تحقق نیافت.

وی ادامه داد: خیلی‌ها که از غربت علی(ع) خبر داشتند، از سخن گفتن طفره رفتند و سکوت کردند. خیلی که مظلومیت علی(ع) را دیدند، مصلحت ندیدند سخنی بگویند که به کام بعضی خوش نمی‌آمد. اما در این میان، بانوی بزرگ اسلام، بهتر از هزاران مرد قدرتمند، پرچم دفاع از دکترین امامت به‌عنوان استمرار نبوت را بر دوش گرفت. تا هدایت نبوی و سعادت علوی را پاس بدارد و به گوش آیندگان برساند. سخنرانی افشاگرایانه دخت نبی، در آن ۷۵ روز سخت و طاقت‌فرسا، خیلی از حقایق پنهان را آشکار ساخت حقایقی که تا زمان حال، هم چنان در پس پرده ابهام مانده‌اند.

امام جمعه اسالم افزود: اگر مبارزات سیاسی فاطمه زهرا(س) در دفاع از حریم امامت و ولایت نبود، جریان امامت در همان سقیفه بنی ساعده خاتمه می‌یافت. گویا اراده الهی بر این تعلق‌گرفته بود که ریحانه نبی و همسر ولایت، بار سنگین مبارزات سیاسی را در مدت کوتاهی بر دوش بگیرد و جامعه خفته را بیدار سازد و هم‌چون پیامبر(ص) رسالت را به امامت متصل سازد. وجود زهرا(س) تجلی‌بخش امامت بود. دفاع فاطمه زهرا(س) از حریم امامت و ولایت ، توانست از قتل حضرت علی(ع) جلوگیری کند.  تا حدی جو متشنج سیاسی آن روز مدینه را کنترل کند و حقانیت علی(ع) را به ‌مرور زمان ثابت کند. تا در سال‌های بعد با بیعت مردم با حضرت علی(ع) مسیر امامت تداوم یابد.

وی ادامه داد: فرزندان حضرت زهرا(س) در حقیقت ادامه‌دهنده خط‌مشی سیاسی و مبارزاتی ما در نمونه خودشان بودند. مثل امام حسین(ع) جریان نهضت اش، الهام از خط فاطمی بود. زینب کبری هم،راه فاطمی را رفت. چرا که در کانون تربیتی همین مادر، پرورش‌یافته بود. مبارزات سیاسی حضرت زهرا(س) نشان داد که یک زن که عنصر پیوند دهنده بین رسالت و امامت است چگونه می‌تواند با جثه ضعیفش و روح عظیم الهی خویش، بار سنگین مبارزه را بر دوش کشد و با جان و مال خود  تا آخرین نفس ، خط الهی را دنبال کند و فریب سیاست پیشگان زر و تزویر را نخورد. فاطمه زهرا(س) نشان داد که در سخت ‌ترین عرصه‌های سیاسی و اجتماعی جامعه، که حتی مردان رزم دیده و مقاوم عمامه به سر آن زمان هم دچار تزلزل می شدند و سرشان کلاه می رفت،نشان داد که  چگونه یک زن ایستا و مقاوم می تواند در مقام دفاع از حق و ولایت بایستد و رسالت خویش را جانانه به ثمر برساند.

جدایی با بیان اینکه متأسفانه در طول تاریخ خیلی‌ها، سرشان کلاه رفته، اما بدتر از کلاه رفتن این است که انسان نداند که سرش کلاه رفته است گفت: در طول تاریخ، آن هایی که سرشان کلاه رفته، اگر زودتر متوجه می شدند و از مسیر غلطشان زودتر بر می‌گشتند درواقع به قاعده؛ جلوی ضرر را هر وقت بگیری منفعت است عمل کرده بودند. در هر حال زهرای مرضیه نشان داد که یک زن با آگاهی و بصیرت می تواند در عرصه های سیاسی و صحنه های گوناگون جامعه هم بدرخشد. زهرای مرضیه با حضورش در عرصه سیاست، نشان داد که حضور در عرصه های سیاسی انحصاری مردان نیست حضرت در سایر عرصه ها نیز ممتاز بودند. ایشان در عرصه عفت و حفظ ارزش های انسانی، چه عرصه عبادی و خانه داری و همسر داری، اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی هم نمونه بودند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه