رئیس اداره اوقاف لاهیجان؛

اجازه بازسازی آرامستان خانوادگی داده نمی شود/مسجد، آستان امامزاده و گلزار شهدا آسیب ندید

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لاهیجان گفت: طبق طرح تفصیلی امامزاده در آینده اجازه بازسازی قبرهای خانوادگی داده نخواهد شد.

اجازه بازسازی آرامستان خانوادگی داده نمی شود/مسجد، آستان امامزاده و گلزار شهدا آسیب ندید

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام مهدی بازدار در گفتگو با خبرنگار «لاهیجان»، با اشاره به آتش سوزی آرامستان خانوادگی در محله آقاسیدمحمدیمنی لاهیجان با بیان اینکه سه ماه قبل بازدیدی از این آرامستان قدیمی داشتم اظهار داشت: به هیئت امنای مسجد اعلام کردیم که برابر قانون باید اطراف امامزاده از سازه های مربوط به قبرهای خانوادگی تخلیه شود.

وی با بیان اینکه دلیل تخلیه سازه های آرامستان های خانوادگی نیز به علت سوء استفاده برخی معتادان و سودجویان بود افزود: این کار باعث تغییر حالت زشت شهر در آن منطقه خواهد شد، همچنین حالت خوف انگیز منطقه که نتیجه وجود این گونه آرامستان ها است نیز تغییر خواهد کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لاهیجان گفت: هیئت امنای مسجد گفتند که صاحبان این قبور اجازه همچین کاری را به ما نمی دهند.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه لاهیجان با بیان اینکه دوشب قبل بود که بخشی از این آرامستان خانوادگی دچار آتش سوزی شد گفت: با توجه به اینکه خود امامزاده آقاسیدمحمد یمنی داری طرح تفصیلی است، در آینده تحت هیچ شرایطی اجازه بازسازی این آرامستان داده نمی شود و باقی آرامستان های خانوادگی نیز جهت پیشگیری از حوادث مشابه باید تخریب شود.

حجت الاسلام بازدار در پایان با اشاره به آتش سوزی افزود: خوشبختانه به آستان مقدس امامزاده محمد، مسجد و گلزار شهدا آسیبی وارد نشده و فقط آرامستان که به دلیل کم کاری خانواده های خود متوفی و نداشتن درب و پنجره و سوء استفاده معتادان دچار حریق شد.

%image_alt%

پایان پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه