فرماندار لاهیجان مطرح کرد؛

لاهیجان در معرض خطر شیوع بیماری های دام و طیور است

فرماندار لاهیجان با اشاره به وضعیت بیماری آنفلوآنزای حاد پرندگان گفت: شهرستان لاهیجان همواره مکان مهاجرت انواع پرندگان بوده است.

لاهیجان در معرض خطر شیوع بیماری های دام و طیور است

به گزارش ۸دی، سید محمد احمدی در جلسه ستاد مبارزه با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شهرستان لاهیجان، با اشاره به وضعیت بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در منطقه، اظهار کرد: شهرستان لاهیجان همواره مکان مهاجرت انواع پرندگان و همچنین عبور انواع دام و طیور بوده و از این جهت در معرض خطر شیوع بیماری های دام و طیور است.

فرماندار لاهیجان به بیان راهکارهای پیشگیری از بیماری، نحوه همکاری های بین بخشی و اهمیت ارائه گزارش از سوی دارندگان طیور صنعتی و بومی پرداخت و افزود: وجود روستاهای فعال در زمینه دام و طیور دلیل دیگری بر اهمیت بررسی بیماری های مختلف و بخصوص بیماری آنفلوآنزای فوق حاد طیور است که در این زمینه نیاز به همراهی همه ارگان ها و واحدهای ستادی کوچک و بزرگ مانند اداره دامپزشکی، بهداشت و درمان، محیط زیست، بخشداری ها و دهیاری ها وجود دارد.

وی از ادارات ذیربط خواست ضمن مراقبت بیشتر و اطلاع رسانی به کلیه همشهریان برای رعایت شرایط ویژه بهداشتی و قرنطینه ای، آنها را از هرگونه خرید و فروش طیور بومی و سایر ماکیان جدا خودداری نمایند و تلفات غیر متعارف طیور را به اداره دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.

پایان پیام/

منبع: با مردم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه