فرزند شهید جعفری خطاب به رئیس جمهور؛

حقوق شهروندی یعنی اشتغال جوانان و پرداخت حقوق کارگران / تکدی گری فرزندان شهدا هم رعایت حقوق شهروندی است؟!

فرزند شهید جعفری نوشت: آقای روحانی! آیا از دست فروشی مادر شهید و از تکدی گری فرزند شهید آگهی فروش کلیه فرزند شهید خبر داشتید؟

حقوق شهروندی یعنی اشتغال جوانان و پرداخت حقوق کارگران / تکدی گری فرزندان شهدا هم رعایت حقوق شهروندی است؟!

به گزارش ۸دی، احمد جعفری فرزند شهید جعفری ضمن نامه درباره منشور حقوق شهروندی، خطاب به رئیس جمهور نوشت:

آقای رییس جمهور روحانی! سلام علیکم!

بعد از خواندن پیامک حضرتعالی چند سوال به ذهن این بنده حقیر رسید که لازم دانستم به عرض شما برسانم. سوال اول اینکه هزینه این پیامکها از جیب چه کسی پرداخت می شود؟ این حق شهروندی اینجانب است که پاسخ شما را بشنوم. آقای رییس جمهور! زیباتر آن بود که هزینه این پیامک را برای شب یلدای قشر ضعیف و مستضعف هزینه کنید که خیلی ها شب یلدا را فقط با نام آن سپری می کنند و برای نجومی بگیران شما دعا خواهند کرد.

آقای رییس جمهور! این روزها که مردم بی صبرانه منتظر تحقق وعده گشایش های اقتصادی برجامی هستند، منشور حقوق شهروندی توسط شما رونمایی شد. اینکه جنابعالی در ماه های پایانی دولت به جای پاسخگویی در مورد عدم تحقق وعده های محیرالعقول داده شده و نیز ناکامی برجام از رفع تحریم ها و حل مشکلات مردم، یاد حقوق شهروندی مردم افتادید، جالب و طنزآمیز است.

برخی از مفاد پیش نویس منتشر شده قبلی این منشور در سال ۹۲ که صراحتاً تکالیفی برای دولت داشت و انتشار آن در شرایط فعلی، عملکرد ضعیف و فاجعه بار دولت در مورد آنان را نمایان می کرد، در نسخه نهایی یا حذف شده و یا با ظرافت به گونه ای تغییر کرده که مسئولیتی متوجه دولت شما نشود از جمله آنها موارد زیر است:

بهره‌مندی از زندگی شایسته از جمله خوراک، پوشاک، مسکن،‌ آموزش، بهداشت و درمان مناسب از حقوق شهروندان محسوب می‌شود.

دولت بایستی اقدامات لازم به منظور رسیدن به اشتغال کامل و قراردادن وسایل کار در اختیار همه کسانی که قادر به کارند ولی وسایل کار ندارند، با رعایت ضرورتهای حاکم بر برنامه‌ریزی عمومی اقتصاد کشور از قبیل تشکیل تعاونی یا با استفاده از مشارکت بخش خصوصی، را انجام دهد.

مزد و مزایای کارگران یا کارمندان باید منصفانه و به‌ اندازه‌ای باشد که زندگی آبرومندانه‌ای را برای آنان تأمین نماید که متاسفانه شاهد تعطیلی بعضی از شرکتها و کارخانه ها هستیم و با توجه به نزدیکی سال جدید سرپرستان خانوارها یقینا شرمنده فرزندان خود خواهند بود.

آقای رییس جمهور! هر شهروند حق دارد از حقوق مناسب در برابر کار خود برخوردار باشد به نحوی که برای تأمین هزینه‌های متعارف زندگی مجبور به کار اضافه نباشد.

حق شهروندان است که دولت با برنامه‌ریزی مناسب و تقویت بخش خصوصی و سازمانهای غیر دولتی از طریق اعطای کمکهای ضروری و تسهیلات لازم، زمینه را جهت فقر زدایی و برخورداری از شرایط مناسب زندگی، به ویژه مسکن مناسب فراهم نماید که متاسفانه درا ین چند مدت گذشته نه اینکه کمکی به اقتصاد کشور نشد بلکه کمر بسیاری از پدران را شکسته و آنان را جلوی فرزندانشان شرمنده کردید.

شهروندان حق دارند از مسکنی متناسب با نیاز خود و خانواده‌شان بهره‌مند گردند. داشتن‏ مسکن‏ متناسب‏ با نیاز، حق‏ هر فرد و خانواده‏ ایرانی‏ است‏. دولت موظف‏ است‏ با رعایت‏ اولویت‏ برای‏ آنها که‏ نیازمندترند به‏ خصوص ‏روستانشینان، کارگران و کارمندان‏ زمینه‏ تحقق‏ این‏ حق‏ را فراهم‏ کند که متاسفانه با توجه به شرایط کمرشکن اقتصادی هیچ فردی قادر نیست نام مسکن رابه زبان بیاورد.

آقای رییس جمهور! خیلی دوست دارم جنابعالی را از نزدیک دیده و دردهای بسیاری از مردم شریف را برایتان بازگو کنم. از شرایط بد اقتصادی در دولت شما که باعث فروپاشی بسیاری از کانون گرم خانواده شد.

آقای روحانی! نمونه آن مادر شهید دست فروشی که رسانه ای شد. شما و مدیران سازمان بنیاد شهید چه پاسخی برای شهیدش خواهید داشت. آیا از تکدی گری یک فرزند شهید در زمان دولت تدبیر وامید خبر داشتید. آیا از آگهی فروش کلیه فرزند شهید خبر داشتید که عوامل ذیربط شما هیچ کاری برای آنان نکردند.

آقای رییس جمهور! خیلی ها با یارانه ۴۵ هزار تومانی در حال سپری زندگی خود هستند که گاها می شنویم در حال  بررسی حذف آن هستید که باعث پریشانی سرپرستان خانوارها می شود اما آن طرف سکه، وزیر شما در شبکه رسانه ملی با دریافت ۹ میلیون تومان حقوق با صراحت می گوید ناچارم قناعت کنم که برای هر بیننده ای سوالی پیش میاید که ایشان از سفره قشر ضعیف بی خبر است.

آقای رییس جمهور! دردها زیاد است از حضرتعالی استدعا دارم دردها را زیاد نکرده و نمک به زخم فرزندان شهدا نزنید.

احمد جعفر

فرزند شهید خلیل الله جعفری

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه