یلدایی به یادماندنی با کودکان بی سرپرست در رشت

با برگزاری جشن بزرگداشت آیین یلدایی (چله رسول مهربانی) از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کلانشهر رشت در شب دوشنبه، یلدایی به یادمانی در کنار کودکان محروم از خانواده رقم خورد.

یلدایی به یادماندنی با کودکان بی سرپرست در رشت

به گزارش ۸دی، این جشن بزرگ به مناسبت ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) یک شب زودتر از شب چله با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی رشت ، هنرمندان استان گیلان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.
کودکان کار، بی سرپرست و بد سرپرست از مهمانان ویژه جشن چله رسول مهربانی بودند که با شور ، نشاط و شادی های کودکانه در این برنامه یلدایی شرکت کردند.
مردم نیز با استقبال از جشن چله شب، از این که شبی را در کنار کودکان بی سرپرست و بدسرپرست هستند، ابراز خوشحالی کردند.
در این جشن، برنامه های مختلف فرهنگی هنری برای کودکان برگزار شد و بسته هایی شامل انواع خوراکی های ویژه این شب در بین آنان توزیع شد.
اجرای موسیقی، حافظ خوانی و بیان آیین شب یلدا از جمله برنامه های این جشن بود.
مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت گفت: امسال برای دومین سال است که نسبت به برگزاری جشن شبه چله اقدام کرده ایم.
علی رضا قانع در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این جشن برای عموم مردم اما به صورت ویژه برای کودکان کار، بی سرپرست و بدسرپرست برگزار شد.
وی ایجاد شبی به یادماندنی برای کودکان کار و بی سرپرست را از اهداف برگزاری این جشن عنوان و اظهار کرد: در کنار این کودکان معصوم برای ما نیز، شبی به یادماندنی شد.
قانع با تاکید بر ضرورت توجه به کودکان بی سرپرست و حمایت آنها خاطر نشان کرد: با برگزاری جشن شب چله با حضور این کودکان خواستیم آنان بدانند اگر چه از داشتن خانواده محرومند ، اما همه مردم خانواده آنها هستند و از آنها حمایت می کنند.
شب یلدا یا شب چله آخرین روز آذرماه، شب اول زمستان و درازترین شب سال است، ایرانیان باستان با باور این که فردای شب یلدا با دمیدن خورشید، روزها بلند تر شده و تابش نور ایزدی افزونی می یابد، آخر پاییز و اول زمستان را شب زایش مهر یا زایش خورشید می خواندند و برای آن جشن بزرگی برپا می کردند.
در مراسم جشن بزرگ چله رسول مهربانی ۱۰ نفر از برگزیدگان مسابقه عکس موبایلی روزهای برفی رشت تجلیل شدند.
سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری کلانشهر رشت ، ماه جاری در پی بارش برف ، نسبت به برگزاری مسابقه عکس موبایلی روز های برفی رشت اقدام کرده بود که یکصد نفر از شهروندان در این مسابقه شرکت کردند که ۱۰ نفر برگزیده شدند.
پیاده راه فرهنگی رشت، خانه میرزا کوچک خان، تالاب عینک، اماکن تاریخی و مذهبی ، پارکهای کلانشهر رشت، آدمک ها و المان های برفی محورهای اصلی عکس برای شرکت در این مسابقه بود.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه