امام جمعه انزلی:

چرا رستوران و مجتمع تفریحی انزلی را باید خارجی ها بسازند / امضای قرارداد نفتی با انگلیسی هیچ توجیهی ندارد

امام جمعه انزلی گفت: شنیده ام که با شرکت های ترکی برای ساخت مجتمع تفریحی موج شکن جدید مذاکره شده است، ساخت رستوران چرا باید توسط شرکت های ترکی انجام شود.

چرا رستوران و مجتمع تفریحی انزلی را باید خارجی ها بسازند / امضای قرارداد نفتی با انگلیسی هیچ توجیهی ندارد

به گزارش ۸دی، هشت دی، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته انزلی با اشاره به جشنواره قرآنی و فرهنگی شهرستان اظهار داشت: این جشنواره ها موجب ایجاد فضای معنوی در شهرستان می شود و مناسب است که تداوم داشته باشد.

وی با تشکر از واحد پشتیبانی شهرداری انزلی و برگزار کنندگان این جشنواره افزود: بنده به شخصه شاهد بودم که عوامل شهرداری برای آماده سازی این برنامه زحمات فراوانی کشیدند فلذا بنده از این عزیزان تشکر و قدردانی می کنم.

خطیب جمعه انزلی در ادامه با اشاره به روز ملی حمل و نقل تاکید کرد: از همه مسئولان مربوطه می خواهم برای سهولت و آسایش این عزیزان تلاش کنند تا با ایجاد شرایطی مناسب سختی کار این زحمت کشان جبران شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین به رزمایش بزرگ نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز اشاره و اظهار کرد: این رزمایش ها آمادگی نظامی جمهوری اسلامی را به نمایش می گذارد و برای مردم، خط مقاومت و ملتهای اسلامی مایه دلگرمی بوده و برای جامعه ما نیز نشان اقتدار و همدلی قوای نظامی است.

وی با بیان اینکه این رزمایش ها علاوه بر اعلام وجود، هشداری به کشورهای مخالف جمهوری اسلامی نیز است افزود: اگر کسی و یا کسانی قصد تعرض به جمهوری اسلامی را داشته باشند جواب دندان شکنی را از سوی ایران دریافت خواهند کرد.

امام جمعه بندر انزلی همچنین به سخنان نخست‌ وزیر انگلیس و بیانیه شورای همکاری خلیج‌فارس نیز اشاره کرد و گفت: دوره ی شرارت طلبی انگلیس به سر آمده است ، اظهارات نخست وزیر انگلیس در شورای همکاری خلیج فارس اظهاراتی سخیف و گزافه گویانه بود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تاکید کرد: ذات انگلیس؛ این استعمار پیر و روباه مکار هیچ وقت تغییر نمی کند فلذا در کشوری که نظام اسلامی حاکم است، نمی توانیم با کسانی که ارزش های دینی و جایگاه کشور ما را خدشه دار می کند رابطه اقتصادی برقرار کنیم.

وی با اشاره به فرمایش رهبری که فرموده اند  وقتی بوی نفت به انگلیسی ها می رسد آنان را گیج می کند تصریح کرد: با توجه به این گستاخی ها از سوی دولت انگلیس امضای قرارداد نفتی با آنان هیچ توجیهی ندارد.

خطیب جمعه انزلی در بخشی دیگر از سخنان خود با ابراز تاسف از واگذاری پروژه های کشوری به شرکتهای خارجی تاکید کرد: انبوه واگذاری پروژه های کشوری به شرکت های بیگانه جای تاسف و افسوس دارد و اکنون نیز سرعت این واگذاری ها به حدی شده است که انگار سازمان ها در این کار مسابقه گذاشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزود: سوال من این است که امضا قرار داد با کشورهای بیگانه در خصوص هواپیما ، ساخت کشتی ، ساخت هتل و فروشگاه  و رستوران، ساخت نمادهای اسلامی در کشور توسط ایتالیا و حتی طبخ غذای برای مسافران قطار با کدام اصل اقتصاد مقاومتی همخوانی دارد؟

وی به تقاضای ساخت “شرکت های کشتی سازی داخلی” در انزلی نیز اشاره کرد و گفت: شرکت های توانمند داخلی ای هستند که متقاضی ساخت کارخانه های کشتی سازی اند ، اما برخی ها به دلایل واهی سنگ اندازی می کنند و مطالبه ی ناحق داشته و اسرار به شرکت های خارجی دارند ، این ها با بیانات رهبری در خصوص اهمیت اقتصاد مقاومتی در تضاد است.

خطیب جمعه انزلی در ادامه خطبه های خود متذکر شد: شندیده ام که با شرکت های ترکی برای ساخت مجتمع تفریحی و گردشگری موج شکن جدید مذاکره شده است، ساخت رستوران و یا مجموعه تفریحی چرا باید توسط شرکت های ترکی انجام شود ؟ چرا از شرکت ها و نیروی کار داخلی استفاده نمی کنید؟ آیا ما در این شهر بیکار نداریم ؟ مسئولان مربوطه از حق مردم و جوانان این شهر باید دفاع کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزود: شرکت های داخلی در ساخت و اجرای پروژه ها و اشتغال جوان این شهر باید در اولویت باشد ، ساختن رستوران و مجتمع تفریحی دریایی چه چیزی است که ما از ترکیه شرکت می آوریم، من از مسئولان مربوطه می خواهم این ها را دنبال کنند ، نمایندگان مجلس باید در خط مقاومت دفاع از اقتصاد مقاومتی باشند.

وی در پایان برگزاری این نشست های مذاکره ی بدون مناقصه بین المللی را شبه ناک برشمرد و تصریح کرد: برای یک آسفالت ساده مناقصه برگزار می کنند اما برای چنین پروژه بزرگی فقط یک شرکت را می آورند و مذاکره می کنند ، این کار خیلی بودار است.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه