قائم مقاوم وزیر کشور در گیلان:

هر چقدر مقتدرتر باشیم دشمن از نگاه تهاجمی منصرف تر می شود / باید با دید همیشگی بودن تهدیدات زندگی کنیم

قائم مقام وزیر کشور گفت: ما باید با این دید که تهدید همیشگی است زندگی کنیم تا این آمادگی باعث شود دشمن آن را عملیاتی نکند.

هر چقدر مقتدرتر باشیم دشمن از نگاه تهاجمی منصرف تر می شود / باید با دید همیشگی بودن تهدیدات زندگی کنیم

به گزارش ۸دی، محمد حسین مقیمی در اولین همایش ملی پدافند غیر عامل در حوزه دریای خزر که در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد اظهار داشت: یکی از وظایف بسیار مهم و اساسی نظام و دولتی ایجاد امنیت برای عموم جامعه است زیرا انسان ها و جوامع می خواهند در شرایط امن سیاسی و اقتصادی زندگی کنند.
وی با اشاره به اینکه همیشه تهدیداتی وحود دارد و دشمنان به دنبال از بین بردن امنیت و آرامش جامعه هستند تا به نفع خود از آن بهره برداری کنند افزود: ما باید همیسه در مقابل تهدیدات آماده باشیم و با این دید که تهدیدات همیشگی است زندگی کنیم تا این امادگی باعث شود دشمن تهدیدات خود را عملیاتی نکند.

قائم مقام وزیر کشور گفت: وقتی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و دشمن دید یک مکتب و ایدولوژی پشت انقلاب است انواع تهدیدات را بکار گرفت و جنگ را به ما تحمیل کرد.

مقیمی با تاکید بر اینکه ما برای اینکه مورد هجمه و تجاوز قرار نگیریم باید همیشه آمادگی لازم را داشته باشیم تصریح کرد: وظیفه وزارت دفاع تجهیز نیروهای مسلح و بروز رسانی آنها است تا از سقوط و تجاوز به مرزهای کشور جلوگیری کنند که در ارتباط با آن برنامه ریزی های زیادی شده و در سند ۲۰ساله توسعه کشور و برنامه توسعه ۵ ساله کشور به خوبی مشخص شده است.

وی با بیان اینکه آمادگی دوم آمادگی اقتصادی است که بتوانیم اگر مورد هجمه ای قرار گرفتیم از خود دفاع کنیم اظهار کرد: به همین دلیل رهبری روی اقتصاد مقاومتی تاکید می کنند تا بتوانیم با تکیه بر اقتصاد  داخلی روی پای خودمان بابستیم.

قائم مقام وزیر کشور با اشاره به اینکه هر چقدر مقتدر تر باشیم دشمن را بیشتر از نگاه تهاجمی را منصرف می کنیم افزود: در جنگ تحمیلی در جاهایی که اصول پدافند را رعایت کرده بودیم موفق بودیم و دشمن برای تهاجم سرمایه های هنگفتی باید می داد.

مقیمی با تاکید بر اینکه سند پدافند غیر عامل برای همه قوا و دستگاه  هاا لازم الاجرا است اظهار داشت: مجلس و دولت عملکرد خوبی در این راستا داشته اند و امروز تمام طرح های مهم اقتصادی عمرانی بر طبق مصوبات قانونی باید عملکرد پدافند غیر عامل در آن لحاظ شده باشد یعنی از لحاظ زیستی، مالی و اقتصادی بررسی شود.

وی با بیان اینکه در زمینه الکترونیک و نرم افزاری پیشرفت های زیادی داشته ایم گفت: خوشبختانه می توانیم در کوتاه ترین زمان پاسخ دشمن را بدهیم با وجود اینکه آنها پیشرفت علمی بیشتر دسترسی بیشتری دارند ولی موفق نمی شوند چون ایران در مسائل پدافند غیرعاملی سیاست های خوبی را انجام داده است .

قائم مقام وزیر کشور با تاکید بر اینکه پدافند غیر عامل فقط در حوزه های فیزیکی نیست تصریح کرد: در انرژی هسته ای هجمه ای که کردند خواستند ما را زمین گیر کنند، آژیری کشیده نشد، بمبی انداخته نشد ولی تهدیداتی کردند که خوشبختانه دولت خوب عمل کرد.
مقیمی با اشاره به اینکه اگر مقتدر باشیم هیچ کس به خود اجازه نمی دهد هجمه ای وارد کند افزود: ما باید هم در اقتصاد مقاومتی هم حوزه دفاعی و هم پدافند غیر عامل تدبیر کنیم.

وی با بیان اینکه دولت در هر  ۳ مورد در حال کار است اظهار داشت: در مورد سالم سازی اقتصاد کشور دولت حاضر به قرض پول از بانک مرکزی و چاپ اسکاناس نیست و نرخ تورم را تک رقمی و بیکاری را کم تر کرده است، در بحث دفاعی به موقع هزینه می کند.

محمدعلی نجفی استاندار گیلان که ریاست همایش ملی پدافند غیرعامل در استان را بر عهده داشت نیز در این مراسم با بیان اینکه این مراسم، همایشی علمی پژوهشی و تحقیقاتی است اظهار کرد: پدافند غیر عامل به مجموعه اقدامات غیر مسلحانه که موجب بازدارندگی و کاهش آسیب پذیری و ارتقاء پایداری ملی و تسریع مدیریت بحران در مقابل اقدامات نظامی و غیر نظامی دشمن می گویند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه به فرموده رهیر انقلاب پدافند غیرعامل مختص زمانی محدود نیست بلکه برای همیشه است افزود: ایجاد امادگی ذهنی و عملیاتی و راهبردی در دستگاه های اجرایی در شرایط بحرانی در دستور کار دولت قرار دارد.

وی با بیان اینکه حوزه صلح و دوستی دریای خزر از گذشته نقش مهمی در دین، سیاست و اقتصاد ایران داشته و علاوه بر موقعیت ژیئوپولیتک سرشار از منابع بیولوژیکی اقتصادی است گفت: ترانزیت کالا با وجود بنادر مناسب، داشتنن تنها بندر صعنتی تجارتی گیلان و بندر کاسپین با ظرفیت کم رقیب، تولید غذا و ابزیان در گستره ساحل و دریا و قرار گرقتن در کوردیور دارای اهمیت زیادی است.

در ادامه مقیمی با تاکید بر اینکه گردشکری با هدف اشتغال و نشاط اجتماعی دسترسی به حوزه فقاز و تحکیم روابط با کشورهای همسایه بخصوص روسیه فرصت های ارزشمندی است که دریای خزر برای استان های شمالی ایجاد کرده است اظهار داشت: تکیه بر اقتصاد دریا محور باعث پیشرفت و توسعه اقتصاد می شود و چنانچه نتوانیم به خوبی آن را مدیریت و در راستای پیشرفت استفاده کنیم تبدیل به تهدید می شود.

استاندار گیلان در پایان با بیان اینکه رویکرد اصلی ما توجه به تولید و دانش و فعال کردن پژوهش و ترتیبت نسل دانش پژوه و استفاده از مشارکت های مردمی در در غالب پدافند غیرعامل است تصریح کرد: مهمترین اهداف ما در این همایش ترویج و توسعه و تولید دانش بومی با رویکرد پدافند غیرعامل در حوزه دربای خزر، ابجاد حساسیت و جلب توجه به اهمیت پدافند غیر عامل، بکارگیری از ظرفیت های علمی نخبگان است.

انتهای پیام/

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه