نماینده مردم انزلی در گفتگو با 8دی:

استیضاح وزیر راه منتظر نظریه کارشناسی حادثه قطار در سمنان است / در حادثه قطار قصور انسانی دیده می شود

نماینده مجلس گفت: استیضاح وزیر راه آماده طرح در صحن علنی است اما منتظریم تا نظریه کمیسیون عمران در این خصوص اعلام شود.

استیضاح وزیر راه منتظر نظریه کارشناسی حادثه قطار در سمنان است / در حادثه قطار قصور انسانی دیده می شود

حسن خسته بند در گفتگو با خبرنگار ۸دی با تایید اینکه پنج نفر از سرنشینان حادثه قطار سمنان همچنان مفقود هستند، اظهار داشت: کمیسیونی در مجلس تشکیل شده که یک بار گزارش خود را در صحن بیان کرده و در حال بررسی است تا نتیجه پیگیری های خود را اعلام کند.

وی با اعلام اینکه گزارش دوم در حال تهیه است، افزود: در هفته گذشته وزیر راه و شهرستازی، نمایندگان استان های مربوطه و اعضای کمیسیون های تخصصی جلسه ای را در کمیسیون عمران داشتند و کارگروهی مستقل دیگری نیز این حادثه را مورد بررسی قرار می دهد.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی مقابله با مجرمان سانحه قطار را منوط به گزارش از حادثه عنوان کرد و گفت: ما منتظر جمع بندی گزارش کمیسیون عمران مجلس هستیم تا ببینیم دفاعیات کارشناسان، وزیر و معاونین در این بخش به کجا خواهد رسید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه طرح استیضاح از وزیر راه و شهرسازی نیز در مجلس آماده است، اظهار کرد: احتمال اینکه در همین هفته گزارش کمیسیون و نقطه نظرات و جریانی که در آنجا اتفاق افتاد در صحن مجلس مطرح شود وجود دارد.

خسته بند در پاسخ به اینکه آیا موافق با طرح استیضاح از وزیر است یا خیر، اظهار داشت: ما قضاوت خود را معطوف به نظریه کارشناسی همکاران در کمیسیون تخصصی عمران مجلس کرده ایم تا نظر نهایی خود را اعلام کند.

وی با تاکید بر اینکه نظر کارشناسی کمیسیون عمران و دفاعیات کارشناسان وزارت راه برای ما بسیار مهم است، ادامه داد: افرادی که در بخش استیضاح وارد شده اند به جهت اینکه فضای منطقه و مردم مصیبت زده را درک کنند، طرح استیضاح را مطرح کرده اند.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: نمایندگان مردم حادثه دیده باید پاسخگوی مطالبات مردم حوزه انتخابیه خود باشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تعقیب سانحه قطار سمنان بحثی حساس است، بیان داشت: نمایندگان با حادثه دیدگان و خانواده های آنها همدردی کردند و مسئله استیضاح را تعقیب دارند و ما هم بررسی ها و تعقیبات خود را تا تحقق همه ی حقوق حادثه دیدگان انجام خواهیم داد.

وی تجربه چنین حادثه ای را دلیلی برای چشم پوشی و گذر از این حادثه ندانست و گفت: مهم این است که آن چیزی که درست است انجام بگیرد و اینکه چنین اتفاقاتی قبلا در کشور اتفاق افتاده است دلیل نمی شود که ما پیگیری نکنیم.

خسته بند با تاکید بر اینکه در حادثه قطار سمنان قصور انسانی دیده می شود، افزود: من تصورم این است که در سانحه قطار سمنان قصورات انسانی رخ داده است اما تاکید می کنم باید منتظر نظریه کارشناسی بود.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس، موافق بودن یا نبودن خود با استیضاح آخوندی را در پی گزارش کارشناسان اعلام کرد و گفت: بر اساس گزارشی که کمیسیون تخصصی به مجلس می دهد ما هم تصمیمی می گیریم که خدا پسند باشد و رضایت مردم هم در آن دیده شود.

وی پیگیری حادثه قطار سمنان را از خواسته های خانواده های مصیبت دیده عنوان کرد و گفت: باید بررسی ها دقیق تر از گذشته باشد تا مجازات مجرمان مرحمی بر دل پر التهاب خانواده های مصیبت دیده باشد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه