روز شمار تاریخ ترور در ایران / 23 آذر؛

به خاک و خون کشیدن ۲۱ ایرانی در شهرهای مختلف توسط منافقین در ۲۳ آذر

۲۳ آذر ماه، مصادف با سالروز ترور ۲۱ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۷ تا ۷۱ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

به خاک و خون کشیدن ۲۱ ایرانی در شهرهای مختلف توسط منافقین در ۲۳ آذر

به گزارش هشت دی، ۲۳ آذر ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۲۱ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۷ تا ۷۱ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی شهدای این روز به شرح زیر است:

سید ابراهیم حسینی سعدی ۷ مرداد ۱۳۲۸ در استان فارس متولد شد و ۲۳ آذر ماه ۱۳۵۷ در حالی که راننده پایه دو بود در شیراز ترور شد و به شهادت رسید.

عبدالله قنبری ۱۲ مرداد ماه ۱۳۳۳ در استان کرمانشاه متولد شد و ۲۳ آذر ماه ۱۳۵۸ در حالی که نیروی کادر ارتش بود در یک حمله تروریستی به شهادت رسید.

بیوک احمد پورقمرلو ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۳۴۰ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۳ آذر ماه ۱۳۶۰ در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مهدی نصر آزادانی ۱۰ اسفند ماه ۱۳۴۰ در استان اصفهان متولد شد و ۲۳ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدار انقلاب بود در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علیدوست ویسی بره وندی ۳ تیر ماه ۱۳۰۷ در استان کرمانشاه متولد شد و ۲۳ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که نیروی داوطلب بسیجی بود در اسلام آباد غرب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

خسرو کردانی ۱ اردیبهشت ماه ۱۳۴۰ در استان خوزستان متولد شد و ۲۳ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدار انقلاب بود در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حمید ذکری اده ۲۵ خرداد ماه ۱۳۴۴ در استان آذربایجان شرقی متولد شدو ۲۳ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که دانش آموز بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

کریم ساکی ۷ فروردین ماه ۱۳۴۳ در استان لرستان متولد شد و ۲۳ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در مهاباد در یک حمله تروریستی به شهادت رسید.

سید محمود شیرسوار ۲ فروردین ماه ۱۳۳۸ در استان خراسان متولد شد و ۲۳ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در مریوان در یک حمله تروریستی به شهادت رسید.

غیب علی ارژنگ ۱ تیر ماه ۱۳۴۳ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۲۳ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که پاسدار انقلاب بود در جاده میاندوآب اشنویه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رشید آجودانی ۲ اردیبهشت ماه ۱۳۴۵ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۳ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در سرو ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حقوردی باغبانی ۲ آذر ماه ۱۳۴۳ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۲۳ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک سرو ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ناصر دهقانی ۱ فروردین ماه ۱۳۴۵ در اصفهان متولد شد و ۲۳ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در نقده در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عبدالمجید کامدی ۸ شهریور ماه ۱۳۴۲ در استان خوزستان متولد شد و ۲۳ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در نقده در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

خلیل نوری ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۳۳۴ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۳ آذر ماه ۱۳۶۳ در سرو ارومیه در یک حمله اسراییل به شهادت رسید.

معرفت اله مولایی ۲۸ خرداد ماه ۱۳۴۳ در استان تهران متولد شد و ۲۳ اذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در سرو سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مهدی واحد ۲۱ آذر ماه ۱۳۴۳ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۳ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مجید تخته ۱ آبان ماه ۱۳۴۲ در استان خوزستان متولد شد و ۲۳ آذر ماه ۱۳۶۴ در حالی که سرباز وظیفه بود در دزفول ترور شد و به شهادت رسید.

نقی قزوینی ۱۵ اسفند ماه ۱۳۴۵ در استان قزوین متولد شد و ۲۳ آذر ماه ۱۳۶۴ در حالی که پاسدار انقلاب بود در سردشت در یک حمله تروریستی به شهادت رسید.

حسین آیسته ۴ شهریور ماه ۱۳۴۱ در استان کرمان متولد شد و ۲۳ آذر ماه ۱۳۶۶ در محور بم – کرمان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

صالح کریم پور ۴ شهریور ماه ۱۳۳۳ در استان کردستان متولد شد و ۲۳ آذر ماه ۱۳۷۱ در حالی که کارمند بود در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

 

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه