روز شمار تاریخ ترور در ایران / 22 آذر؛

ترور ۱۵ سرباز وظیفه، ۴ دانش آموز و ۴ کارگر / شهادت ۶۹ ایرانی بی گناه در ۲۲ آذر

مصادف با سالروز ترور حداقل ۶۹ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۶۶ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

ترور ۱۵ سرباز وظیفه، ۴ دانش آموز و ۴ کارگر / شهادت ۶۹ ایرانی بی گناه در ۲۲ آذر

به گزارش ۸دی، ۲۲ آذر ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۶۹ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۶۶ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی شهدای این روز به شرح زیر است:

عباس امینی ۱ فروردین ماه ۱۳۳۹ در استان تهران متولد شد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۵۸ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه در بانه به شهادت رسید.

مسعود اسپیطالی ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۳۳۹ در استان اصفهان متولد شد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سیف الله ایرانشاهی ۱ دی ماه ۱۳۳۸ در استان خوزستان متولد شد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۰ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین خورابلو ۲۰ فروردی ماه ۱۳۳۹ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رمضان شهری ۵ فروردین ماه ۱۳۴۰ در استان گلستان متولد شد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که سرباز وظیفه بود در جنگل آمل در یک حمله مسلحانه توسط ضد انقلاب به شهادت رسید.

محمدهاشم عربخانی ۵ دی ماه ۱۳۱۵ در استان خراسان متولد شد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۰ در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدغلامشاهی ۴ آذر ماه ۱۳۲۸ در قم به دنیا آمد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که مکانیک خودرو بود در تهران ترور شد و به شهادت رسید.

جلال فرهادی رادمقدم ۱ شهریور ماه ۱۳۳۸ در استان تهران متولد شد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۰ در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عبدالله معصومی ۱۰ مرداد ۱۳۴۵ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که نیروی بسیجی بود در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ابوالفضل قلی زاده ۱۰ دی ماه ۱۳۴۵ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که نیروی بسیجی بود در یک حمله مسلحانه در مهاباد به شهادت رسید.

اصغر بیگ زاده ۲۵ تیر ماه ۱۳۴۰ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که کارگر ساده بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

یدالله جوهری ناد در سال ۱۲۷۸ در استان تهران متولد شد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که کارگر ساده بود در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

قاسم حاتمخانی ۱ شهریور ماه ۱۳۴۱ در استان تهران متولد شد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

نصرت الله حساملی ۱۰ فروردین ماه ۱۳۲۷ در استان کردستان متولد شد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که پاسدار انقلاب بود در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی اصغر حسین زاده ۲۹ مرداد ماه ۱۳۳۹ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد حقیقت زاده ۲۲ خرداد ماه ۱۳۱۳ در استان فارس متولد شد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که به شغل موکت فروشی اشتغال داشت در شیراز ترور شد و به شهادت رسید.

رسول علی نژاد ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۳۴۴ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که دانش آموز بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مراد سیاهپوش ۳ اسفند ماه ۱۳۳۵ در استان اصفهان متولد شد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که کارگر ساده بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد حسن کاظم زاده ۱ شهریور ماه ۱۳۴۱ در استان مازندران متولد شد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که پاسدار انقلاب بود در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسن کتابنویس ۱ شهریور ماه ۱۳۴۶ در استان تهران متولد شد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۱ در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسن نورالهی ۱۰ فروردین ماه ۱۳۴۴ در استان گلستان متولد شد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که کارگر ساده بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محسن ملایی کمشچه ۳۰ فروردین ماه ۱۳۲۷ در استان اصفهان متولد شد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که کارمند بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ندرت حسین پور در سال ۳۴۳ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در پایگاه ولیو ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ابراهیم نظری ۱۲ مرداد ماه ۱۳۴۳ در استان مرکزی متولد شد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۲ در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدمهدی مرشیدی ۱ بهمن ۱۳۴۲ در استان سمنان متولد شد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که پاسدار انقلاب بود در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حمزه مزنگی ۲۰ شهریور ماه ۱۳۴۵ در استان گلستان متولد شد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۲ در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حبیب جعفرزاده در سال ۱۳۴۳ در استان قم متولد شد و  ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

صادق جمال لیوانی ۱ تیر ماه ۱۳۴۵ در استان گلستان متولد شد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که دانش آموز بود در مسجد سرودآباد مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عباس اسدی ۱۰ فروردین ماه ۱۳۴۳ در استان اصفهان متولد شد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین حمیدی قرقشه ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۳۲۹ در استان تهران متولد شد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در سردشت طی یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد خاک پور ۳ دی ماه ۱۳۴۴ در استان مازندران متولد شد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۲ در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احمد داوند ۷ آبان ماه ۱۳۳۸ در استان کرمانشاه متولد شد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که نیروی بسیجی بوددر گیلان غرب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احسان اله دستجانی فراهانی ۴ خرداد ماه ۱۳۴۷ در استان مرکزی متولد شد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که دانش آموز بود در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.
حجت اله دستجانی فراهانی ۱۰ شهریور ماه ۱۳۴۶ در استان مرکزی متولد شد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که دانش آموز بود در یک حمله مسلحانه در بانه به شهادت رسید.

جمشید راستینه حاتم ۱ فروردین ماه ۱۳۴۳ در استان لرستان متولد شد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که نیروی کادر انتظامی بود در تکاب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جلال رسول زاده ۲ مرداد ماه ۱۳۴۵ در استان کردستان متولد شد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که نیروی بسیجی بود در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

هادی عابدی زاری محله ۲۹ آبان ماه ۱۳۴۸ در استان مازندران متولد شد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که دانش آموز بود در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد عزیزی ۲۰ آبان ماه ۱۳۳۳ در استان کردستان متولد شد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که کارگر بوددر مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ولی فرزانه یادگار متولد ۳ خرداد ماه ۱۳۴۳ در استان خراسان بود و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

طاهر لطفی ۱۰ خرداد ماه ۱۳۳۹ در استان کردستان متولد شد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۲ در یکی از روستاهای بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ملا محمد محمودی ۳ فروردین ماه ۱۳۲۹ در استان کردستان متولد شد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که روحانی بود در مریوان ترور شد و به شهادت رسید.

خلیل احمدی ۳ خرداد ماه ۱۳۴۰ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که پاسدار انقلاب بود در روستای قابانکن سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محموداسمعیل پور ۲ فروردین ماه ۱۳۴۰ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه در روستای قابانکن سنندج به شهادت رسید.

حسین اینانلود ۱ فروردین ماه ۱۳۴۴ در استان تهران متولد شد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سیف الله آجودان زاده ۲ شهریور ماه ۱۳۲۳ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که پاسدار انقلاب بود در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

شیری بشیری حاجی حسن علیا ۲ تیر ماه ۱۳۳۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که نیروی بسیجی بود در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علیرضا مرندی ۲۴ خرداد ماه ۱۳۴۷ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که کارمند بود در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

فریدون مهدی زاده یاغلانتپ ۲ فروردین ماه ۱۳۰۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی کارمند بود در قبانکندی میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اسماعیل نوحی نجار ۵ فروردین ماه ۱۳۳۲ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که کارمند بود در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عباسعلی نورفتحی شعبانلود ۴ اسفند ماه ۱۳۴۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در قبانکندی میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اصغر هاشمی ۲۰ تیر ماه ۱۳۴۶ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که نیروی بسیجی بود در روستای قابانکن سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

صفدر علی ورکشی ۱ اسفند ماه ۱۳۴۳ در استان تهران متولد شد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در محور میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

برجعلی دلنواز ۳ اردیبهشت ماه ۱۳۴۷ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی حکمت چقوش ۱۵ بهمن ماه ۱۳۴۶ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

میرعلی صفوی ۷ تیر ماه ۱۳۴۳ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در سوکل تپه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مولود ضیایی ۲ شهریور ماه ۱۳۱۴ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید عباس دلال راست ۲۸ شهریور ماه ۱۳۴۳ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه ببود در قابانکندی سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد کاظم صادق زاده ۱۵ مرداد ماه ۱۳۴۲ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۳ در قابانکندری میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

بهروز صحتمند ۱ اردیبهشت ماه ۱۳۴۶ در استان آذربایجان غربی متولد شدو ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مالک زینالی ۳ شهریور ماه ۱۳۴۵ در استان آذربایجان غربی متولد شدو ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رستم شجاعت زاده ۱ مهر مه ۱۳۳۲ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

طیب عزیزیان ۱۷ مهر ماه ۱۳۴۲ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۳ در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدحسین قلی زاده ۱۰ فروردین ماه ۱۳۳۷ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که نیروی بسیجی بود در روستای قابانکن سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

موسی قنبرزاده ۱ مهر ماه ۱۳۳۸ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

بشیر غفاری ۲۰ شهریور ماه ۱۳۴۳ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در سرو ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

امیرقلی پور ۳۱ شهریور ماه ۱۳۴۷ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که نیروی بسیجی بود در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عوض فرج زاده ۲۹ اسفند ماه ۱۳۳۴ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در قبانکندری میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اختیار مختاری ۱ خرداد ماه ۱۳۴۷ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید شجاع احمد ۲۵ شهریور ماه ۱۳۴۷ در استان گلستان متولد شد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۶ در حالی که پاسدار انقلاب بود در بم ترور شد و به شهادت رسید.

ابوالقاسم رضایی ۶ فروردین ماه ۱۳۴۳ در استان گلستان متولد شد و ۲۲ آذر ماه ۱۳۶۶ در حالی که سرباز وظیفه بود در بم ترور شد و به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه