ظهر دیروز؛

مشروح سخنرانی پیش از خطبه دانشجویان گیلانی در نمازجمعه های سراسر استان

دبیر سابق شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گیلان و مسئول بسیج دانشگاه های غیر انتفاعی در نماز جمعه ها به سخنرانی پرداختند.

مشروح سخنرانی پیش از خطبه دانشجویان گیلانی در نمازجمعه های سراسر استان

به گزارش ۸دی، به نقل از پیک دانشجو، دبیر سابق شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گیلان در تریبون نماز جمعه فومن، مسئول بسیج دانشجویی پیام نور رشت در تریبون نماز جمعه رودبار و مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های غیر انتفاعی در تریبون نماز جمعه آستانه به سخنرانی پرداختند.

مرتضی مهریار دبیر سابق شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان گیلان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته فومن ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه ربیع الاول و آرزوی قبولی دوماه اقامه ی عزاداری سید و سالار شهیدان در ماههای محرم و صفر گفت:امام زیر یوغ سلطه نرفت تا ملت ندای ذلت سر ندهد! امام زیر بار طاغوت نرفت تا استقلال و عزت  بشر ایرانی لگد مال نشود ! امام ایستاد و ایستادگی را به ما آموخت تا بایستیم ! اما چه میشود که اکنون کسانی که عمری از مبارزه و ایستادگی با رژیم ستمشاهی دم میزدند ، دچار رخوت و سستی شده اند و حال که شرق تا غرب عالم را شمیم حق طلبی گرفته ،سودای دیگری را در سر پرورانده اند؟

وی افزود:کسانی می آیند و در ذهن ملت انقلابی و شهید داده ایران اسلامی دوقطبی های از اساس غلط دشمن را دیکته میکنند که نه نمیشود ، دیگر زمان انقلابی گری گذشته! باید با حقایق موجود در دنیا آشنا شویم و کنار بیایم ! اگر میخواهید در رفاه باشید باید مرگ بر آمریکا را فراموش کنید ، اگر میخواهید دل در گرو انقلاب داشته باشید باید بیخیال زندگی دنیایی خود باشید ! باید بسازید و بسوزید

مرتضی مهریار در بخشی دیگر از سخنان خود گفت:مارا از چه میترسانید؟این حرف نسل جوان انقلابیست که «حاضریم تکه نانی را همه با هم بخوریم اما زیر بار ذلت نمی رویم.» این نگاه ها،  همه و همه از اصالت دادن به دنیاست و آخرت را فدای دار فانی کردن است! این دیدگاه بر گرفته از عدم اعتقاد و التزام قلبی وعملی به اسلام انقلابی و انقلاب اسلامی ست که درست مقابل خواسته های امام و ملت انقلابی ماست.

مسئول سابق بسیج دانشجیی دانشکده فنی فومن اضافه کرد: میخواهند استقلال و عزت ملی را به ملت بر گردانند اما به چه وسیله و به چه قیمت؟ با انعقاد قرارداد های محرمانه نفتی همچون IPC  یا مالی همچون FATF  و قص علی هذا … که آنرا سند استقلال میدانند اما رد پای وابستگی در آنها دیده میشود !تا کی باید مردم بنشینند و بشنوند که محرمانه ؟ مگر ملت محرم نیستند؟ این حق همه آحاد جامعه است چه از کارگرو کارمند تا وکیل و وزیر که از زیر و بم قراداد هایی که سرنوشت آنها را رقم خواهد زد اطلاع داشته باشند از نمایندگان مجلس همه شهر ها این انتظار میرود که با عدم تساهل و تسامح ، بر این مسائل بنگرند تا حقوق مردمان حسینی این آب و خاک پایمال نگردد.

وی تصریح کرد:جمهوری اسلامی اکنون نیاز به انقلاب اقتصادی دارد همانند انقلاب اسلامی تا بتواند از منجلاب مشکلات روزانه و بازار های کالا و سرمایه بیرون بیاید. آیا رواست که نظام بانکی ما اساسش ربا باشد !؟ آیا سزاوار است که کشور را به سوی جنگ با خدا سوق دهیم؟ مادامی که ربای سازمان یافته ی نظام بانکی پای سفره تک تک آحاد جامعه باشد رستگاری و سعادت از آن گرفته خواهد شد. مگر نمیبیند که خداوند فرموده ”  ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم “خداوند تغییر نمیدهد سرنوشت قومی را مگر این که خودشان بخواهند.

مرتضی مهریار در ادامه افزود:درمان اقتصاد واردات بی رویه نیست. درمان اقتصاد بها دادن به کارگر و کشاورز ایرانی و حمایت از تولید ملی است.درمان اقتصاد ایجاد منطقه آزاد، که تا به حال تنها واردات بی رویه و وابستگی را نصیب کشور نموده است، نیست. ارج نهادن کارخانه های ملی است.

درد مردم تعطیل شدن سخنرانی یک آقازاده است؟به جای آنکه به فکر راه حل برای اقتصاد باشند ، همه روزه با رسانه های زنجیره ای خود در روزنامه ها و جراید و فضای مجازی ، با پررنگ کردن مسائل فرعی ، ذهن مردم را از مشکلات اصلی کشور منحرف می کنند!

وی افزود:کجایند آنهایی که زمانی بر طبل برجام می کوبیدند که اگر تصویب نشود ، ملت از گرسنگی خواهد مرد ، اگر تصویب نشود ، جنگ جهانی سوم در ایران رخ خواهد داد و مجبوریم با همه ی دنیا بجنگیم؛ اگر تصویب نشود ، روزانه میلیاردها دلار خسارت را تحمل خواهیم کرد و این خسارت از جیب مردم هزینه میشود!نام هزاران میلیارد اختلاس را در صندوق فرهنگیان ، نام نهادند استقراض! و تازه خود را محق می دانند ، در صورتی که معلمان دلسوز این کشور برای وامهای ناچیز ، هفته ها بلکه ماه ها باید در صف انتظار و گیر و دار بوروکراسی اداری منتظر بایستند!

حقوقهای نجومی را به زودی با جنجال های رسانه ای و ذخیره ی نظام خواندن متهمان ، به دست فراموشی سپردند! دغدغه ی رهبر انقلاب ، چه شد؟ مگر بارها و بارها ولی امر مسلمین ، امر بر پیگیری مجدانه ندادند؟بعد از برجام نه تنها شاهد کم شدن تحریم ها نبوده ایم، بلکه اخیراً شاهد تمدید تحریم ها نیز بوده ایم! گشایش اقتصادی ، مبنی بر اعتماد سازی با غرب ، این بود؟از اقتصاد مقاومتی ، تنها کاغذبازی و گزارش های پیش پا افتاده را نصیب مردم میکنند!

مرتضی مهریار در پایان گفت: آن آقایی که میگوید بساط فتنه باید جمع شود و سر و صدا به پا میکند و متاسفانه در استان شاهد سکوت بزرگان در پاسخگویی به این هتک حرمت ها بوده ایم، بداند که حرف از رهبری زدن و مضمضه کردن الفاظ ایشان به زبان ، تنها کافی نیست! فتنه خط قرمز همه ی امت حزب الله است!مدام خود را جانباز جنگ میداند اما انگار که هدفی که برای آن می جنگید یا دشمنی که در مقابل مان ایستاده بود را فراموش کرده ، و انگار از یاد برده است که همین اصحاب فتنه که از بردن نامشان در این مکان مقدس شرم دارم ، آب در آسیاب دشمن می ریختند! آقای نماینده!شمر نیز جانباز جنگ صفین بود اما در کربلا سر از ولی زمان خود برید که خدا بر عذابش بیافزاید! امام فرمود:میزان افراد ، زمان حال آنان است ، اگر اینطور نبود، چه بسیارند کسانی که حتی از دیوار لانه ی جاسوسی نیز بالا رفتند اما  اکنون در شبکه های معاندین نظام، در آمریکا و انگلیس ، بر تنور ناامیدی میدمند و انقلاب و اهداف آن را زیر سوال میبرند!جانباز عزیز جنگ تحمیلی! به نمایندگی از همه ی بسیجیان و دانشجویان پیرو ولایت ، به شما گوشزد میکنم ، کاسه ی صبر امت حزب الله را لبریز ننمایید؛ که اگر حرف از ولایت و پیروی از راه رهبری وسط بیاید، مردم انتخاب خود را نیز زیر پا خواهند گذاشت.


سلمان رجبی درسخنرانی بین صلاتین خطبه های نماز جمعه شهر رودبار، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سید یونس حسینی رودباری، این شهید را نماد آغاز حرکت انقلابی شهرستان رودبار دانست.
وی، ادامه داد: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بعد از گذشت ۴۰ دهه استوار باقی مانده است و به کشورهای منطقه صادر گردیده که از نمونه های بارز آن می توان به ایستادگی مردم یمن در مقابل رژیم کودک کش آل سعود و مقاومت مردم عراق و سوریه در جبهه مقاومت در مقابل تکفیری ها اشاره کرد.
مسئول بسیج دانشجویی پیام نور رشت، با بیان اینکه استکبار جهانی تنها راه انحراف بیداری اسلامی را فتنه و جنگ داخلی می داند، ابراز داشت: استکبار جهانی با صرف هزینه های سنگین با تشکیل گروه های تروریستی با همکاری جیره خوارانش در منطقه به دنبال اجرای اهداف و توطئه های خود است.
وی، اجتماع میلیونی اربعین حسینی را نمونه بارز پیروزی جریان حق علیه باطل عنوان کرد و گفت: مردم با حضور میلیونی خود در اجتماع اربعین نشان دادند علیرغم وجود مشکلات و سختی ها تا پای جان ادامه دهنده راه امام حسین(ع) هستند.
رجبی، ضمن محکوم کردن، جنایات تروریستی زائران اربعین حسینی در حله، بیان نمود: اربعین حسینی در امنیت کامل برگزار شد در حالی که کشور عراق در اوج درگیری ها با گروه های تروریستی در کشورش بود.
وی، بیان داشت: اقدام تروریستی در حله نشان از شکست دشمن در مقابل جبهه حق و اجتماع میلیونی زائران در اربعین حسینی بود.
مسئول بسیج دانشجویی پیام نور رشت، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، بیان داشت: علیرغم هزینه های سنگین تبلیغاتی، مشارکت مردم آمریکا در انتخابات کمرنگ بود و در تبلیغات نامزدها نیز چهره واقعی کسانی که خود را مدافع حقوق بشر نشان می دادند برای همه هویدا شد.
وی به عدم اصلاح قراردادهای نفتی اشاره کرد و گفت: اگر از جوانان این مرز و بوم حمایت لازم از سوی دولت صورت پذیرد فرآورده های نفتی با صرف هزینه کمتر تولید می شود.
رجبی در بخش دیگری از سخنان خود به برجام اشاره کرد و گفت: برجام نه تنها گره و مشکلات اقتصادی مردم را مرتفع نکرد بله الان خود به مشکلی بزرگ تبدیل شده است.
وی ادامه داد: عدم توجه به فرامین و نصایح رهبر معظم انقلاب و نیز پنهان کردن مفاد برجام، بین ملت و دولت فاصله انداخته است.
مسئول بسیج دانشجویی پیام نور رشت، تمدید تحریم علیه ایران را نقض برجام از سویی آمریکایی ها دانست وافزود: به تعبیر مقام معظم رهبری تمدید تحریم ها همان پاره کردن برجام از سوی آمریکایی هاست.
وی با بیان اینکه برخورد جدی با نجومی بگیران از مطالبات رهبری و مردم است، تصریح کرد: نجومی بگیران با آبروی نظام بازی کرده اند و اعتماد مردم به نظام را خدشه دار کرده اند.
رجبی خواستار برخورد جدی قوه قضائیه با نجومی بگیران شد و گفت: نجومی بگیرانی که بیت المال را به غارت برده اند  و این چپاول را حق خود می دانند قابل بخشش نیستند.
وی وقوع حادثه قطار را نتیجه بی تدبیری برخی مسئولین دانست و ابراز داشت: مردم خواستار برخورد جدی با عاملین این حادثه هستند اما برخی با استعفای مدیر عامل راه آهن به دنبال تبرئه خود هستند.
مسئول بسیج دانشجویی پیام نور رشت به بی احترامی نماینده حامی فتنه شهرستان رشت به یکی از اعضای مجلس خبرگان اشاره کرد و گفت: این نماینده حامی فتنه باید از نماینده مجلس خبرگان و مردم گیلان عذرخواهی کند.
وی، ضمن گرامیداشت حماسه ۸ دی در گیلان بیان نمود: مردم گیلان بار دیگر حماسه ۸ دی را تکرار می کنند و دهان کسانی که دنبال تطهیر چهره فتنه گران هستند را میبندند.
رجبی ضمن گرامیداشت روز دانشجو بیان کرد: عده ای به دنبال به انحراف کشاندن این روز هستند اما جریان انقلابی در مقابل حرکات غیر ارزشی ایستادگی می کند.


علیرضا امیری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های غیر انتفاعی استان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه آستانه با بیان اینکه فرد انقلابی در موقع و وقت  خودش احساس تکلیف میکند و با دید اندیشه ای وعقلانیتی که دارد خود به خود به تکلیفش عمل میکند افزود:در دهه چهارم انقلاب اسلامی  قرار داریم. انقلابی که، زنده است، نفس میکشد و همچنان ایستاده است.انقلاب نیاز به حفظ شدن دارد و دانشگاهی که در آن نبض انقلاب نزند تضمین کننده آینده کشور نیست.انقلابی بودن یک هویت است.

وی اضافه کرد:۱۶ آذر، روزی است که گروهی از دانشجویان  اقدام به حرکت انقلابی آگاهانه  کردند کاری که نشانه بیداری دانشجویان در آن زمان بود حرکتی که اعتراض به استکبار دنیا رانشان می داد.کاری که در آن روز دانشجویان انجام دادند نه هیجان بود؛ نه احساس ،بلکه کاری بود انقلابی، انقلابی یعنی : ابراهیم (ع)، و هیمنه نمرود زمان را شکستن.  انقلابی یعنی موسی (ع)، و مقابل فرعون زمان ولو با لکنت زبان ایستادن و نترسیدن و همینگونه رسول خدا (ص) و اهل بیت عزیزش  یک به یک که  در این ۲۵۰ سال حضور خود  چون ابا عبدالله الحسین مقابل یزید،؛ دستگاه جبارزمانش با قاطعیت ایستادن و حتی شهید شدن و اسیر شدن ،  و یک به یک فرزندانش تا به عصر و معاصر زمانمان ؛چون خمینی کبیر و دلداگانش ایستادن تا احیای کلمه لا اله الا الله  که هنوز از مجنون وهور و کرانه دجله  عاشقان برمیخیزند و به شهر و دیارمان با گمنامی اما خوشنامی می آیند. این ها همه انقلابی بودند و حال نیز ما میراث دار حرکت همه مصلحان انقلابی هستیم.

علیرضا امیری گفت:نفوذ به معنی پیشروی تا قلب فرماندهی از طریق دوگانگی بین گفتمان های ایجاد شده قلب مفاهیم دینی انقلابی و تفسیر این نوع مفاهیم به اسم اندیشه گرایی و عقلانیت است.امروز به اسم خط امام حرف هازده میشود که در واقع به معنی انحراف از امام است نه دفاع از خط امام ،امام با کاخ نشینی مخالف بود با سازش مخالف بود، امام تعامل دنیا را در تعامل امریکایی ها قلمداد نمیکرد در قاموس اندیشه ای امام کشورهای دیگری غیر از امریکا وجود دارند اما بسی جای تاسف است برخی هنوز امریکا را نشناخته اند و از امریکا صنعت و شهر بلدند و بنیان فکری این سیستم را بلد نیستند و از روی نماد و بیرق شیطان نمیتوانند رد شوند اگر پرچمی از امریکا  به آتش کشیده میشود به معنای دشمنی با سیستم امریکاست نه دشمنی با مردمش این کژفهمی است که هواپیمای مسافربری  و شهرهامان  را به آتش کشیدند اما عیدنوروز را به ما تبریک میگویند.

وی تصریح کرد:جریان نفوذ در فرهنگ را یادآوری میکنم نفوذ در بدنه فرهنگ جامعه شهیدپرورمان با حرکتی خزنده و فریبنده در حال حرکت است غافل نباشیم و هوشیار باشیم، نفوذ در سیاست، که ناگاه دچار مصلحت اندیشی مسامحه طلبی شویم نفوذ در اقتصاد که همان نفوذ در استقلال است که شما از برخی قراردادها خبر دارید که به اسم سرمایه گذاری است که قطعا با سرمایه گذاری مخالف نیستیم و اخبار آنرا میشنوید که جای تاسف است با تبلیغات و پروپاگاندای هجومی به منتقدین ،منتقدین را بیسواد و غیر متخصص معرف میکنند و خودشان را آگاه به مسائل جهانی روز و اهل تخصص و تعامل با دنیا! و برخی انزوا طلب از دنیا!

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های غیر انتفاعی استان گیلان افزود:امروز متاسفانه برخی نهادها و دستگاهها هنوز معنای اقتصاد مقاومتی را به درستی نمیدانند و باور کنید باور دارند اقتصاد مقاومتی همان اقتصاد ریاضتی است و در دستور العمل هایشان فقط نوع ابلاغ را در راستای اقتصاد مقاومتی مینویسند و از معنا و مفهوم آن خبر ندارند و در تریبون های گزارشی نمایشی از وظایف عمل نکرده  دستگاه خود آنرا را اقتصاد مقاومتی معرفی کرده  و از  بیانات مقام معظم رهبری برای توجیه اقدامات  خود  صحبت به میان می آورند. و برای اینکه حرفشان تایید شود از مقام معظم رهبری در سخنان مایه میگذارند که با این کار دو نشان میزنند یکی پنهان شدن پشت ردای رهبری و دیگری اینکه کارهای نکرده به عهده رهبر این مملکت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:اقتصاد مقاومتی در گیلان حداقل   یعنی دلسوزی مسئولین برای  شناسایی هکتارها زمین استفاده مردم در اطراف شهرها  و روستاهای پر ارزشمان در جهت باز کردن ظرفیت های درونی این خاک همیشه سبز ولو  فقط برای کاشت  نهال های درخت برای باز دهی و صرفه اقتصادی که الحمدالله  بدون آب دادن مستمر به رشدشان تا بهره برداری ادامه میدهند. باید مردم را آگاه و فعال کرد  این کارها همت میخواهد روحیه جهادی میخواهد با روحیه اداری و حقوق نجومی سازگار نیست مثال خدمتتان عرض کردم وگرنه مشکلات هیچ وقت پایانی ندارد  باید قبول کنیم که روحیه جهادی را در تمام بخش ها نپروراندیم،  تا روحیه جهادی نباشد حرکت هم نخواهد بود با اینگونه ابلاغ ها  درد ها  در یک روز دوا نمیشوددر بازه زمانی یکسال دوا خواهد شد!

علیرضا امیری در پایان گفت: باید حواسمان جمع باشد به جوانان برچسب  نو انقلابی و افراطی و  دلواپس نچسبانیم از واژه هایی مثل بسیج علیه بسیج استفاده نکنیم از امام راحل و سابقه های دفاع مقدس برای توجیه کار وپیشبرد اهدافمان استفاده نکنیم  که  اگر اینچنین کنیم هم اکنون نو انقلابی ها در مدارس ما در حال آموزش و پرورشند و خطاها و مسامحه گری های ما رادر دهه های بعد قضاوت میکنند وپای اغراض ورزی واز استکبارو کدخداها  ترسیدن میگذارند.اما اینها فضا را غبار آلود دیدن در مورد شرایط نیست بلکه  هوشیار بودن و تیز بودن است  از نقشه ها و فرصت طلبی های دشمن نباید غافل بود، باید هوشیار بود! تا به خواب نرویم باید آماده باش بود، که شیطان در کمین است شیطان بزرگ همیشه مترصد فرصت است تا نفوذ کند.

انتهای پیام/

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه