روز شمار تاریخ ترور در ایران / 9 آذر؛

ترور ۲۲ ایرانی بی گناه توسط منافقین در ۹ آذر / ۵ سرباز وظیفه شهید شدند

نهم آذر ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۲۲ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۹ تا ۶۴ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

ترور ۲۲ ایرانی بی گناه توسط منافقین در ۹ آذر / ۵ سرباز وظیفه شهید شدند

به گزارش ۸دی، نهم آذر ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۲۲ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۹ تا ۶۴ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی این شهدا به شرح زیر است:

سید عباس روحانی ۱۱ شهریور ۱۳۳۸ در استان اصفهان متولد شد و ۹ آذر ماه ۱۳۵۹ در یک حمله مسلحانه در سنندج به شهادت رسید.

مسعود ساروق فراهانی ۱۱ شهریور ماه ۱۳۳۸ در استان اصفهان متولد شد و ۹ آذر ماه ۱۳۵۹ در یک حمله مسلحانه در سنندج به شهادت رسید.

فاتح ازکات ۱ شهریور ۱۳۳۶ در استان کردستان متولد شد و ۹ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که از نیروهای بسیجی بود در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ناصر ضیایی ۱۶ اسفند از ۱۳۴۰ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۹ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رسول نوردانش ۴ تیر ماه ۱۳۳۶ در تهران متولد شد و ۹ آذر ماه ۱۳۶۰ در خیابان خرمشهر تهران توسط عناصر ضد انقلاب ترور شد و به شهادت رسید.

کریم شیرگیر ۲ آبان ماه ۱۳۴۰ در استان تهران متولد شد و ۹ آذر ماه ۱۳۶۰ در تهران ترور شد و به شهادت رسید.

محمدرضا صفری ۲۰ فروردین ماه ۱۳۳۴ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۹ آذر ماه ۱۳۶۰ در منطقه بستان بندر ماهشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدجواد عالی مقدم ۱۷ آبان ماه ۱۳۴۱ در استان تهران متولد شد و ۹ آذر ماه ۱۳۶۰ در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عبدالله ابرازه ۹ شهریور ماه ۱۳۰۹ در آذربایجان شرقی متولد شد و ۹ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که کشاورز بود در تپه دشت میاندوآب در یک حمله مسحانه به شهادت رسید.

فرشاد شایسته ۱ آذر ماه ۱۳۴۰ در استان تهران متولد شد و ۹ آذر ماه ۱۳۶۱ در یک حمله مسلحانه در شبستر به شهادت رسید.

زین العابدین احمدپور ۱۴ شهریور ۱۳۳۸ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۹ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که پاسدار انقلاب بود در اشنویه نقده در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

بهنام بابایی ۲۲ اسفند ماه ۱۳۴۱ در استان تهران متولد شد و ۹ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.  پیکر مطهر این شهید والامقام در بهشت زهرای تهران تدفین شد.

عبدالسلام حسینی سعید در سال ۱۳۳۵ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۹ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که شغل آزاد داشت در یک حمله مسلحانه در ارومیه به شهادت رسید.

یوسف عدالت پژوه ۶ فروردین ۱۳۴۱ در استان تهران متولد شد و ۹ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در پیرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

بخشعلی ارشقی ۱۱ مهر ماه ۱۳۴۰ در استان اردبیل متولد شد و ۹ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که از نیروهای کادر ارتش بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

توفیق صمدی ۱۵ فروردین ۱۳۳۰ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۹ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که پاسدار انقلاب بود در کانی سفید تکاب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عبدالله نظری ۱ فروردین ۱۳۳۳ در کردستان متولد شد و ۹ آذر ماه ۱۳۶۲ در دیوان دره در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احسان باقری آرانی ۱۰ اردیبهشت ۱۳۳۶ در آران استان اصفهان متولد شد و و ۹ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در یک حمله مسلحانه توسط یک گروه ضد انقلاب به شهادت رسید. پیکر مطهر این شهید والامقام گلزار شهدای امام زاده محمّد هلال بن علی (ع) آران تدفین شد.

رسول یوسفی جزی ۱۳ آبان ماه ۱۳۴۳ در استان اصفهان متولد شد و ۹ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در دیوان دره در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عزیز نارنج ۲ اسفند ماه ۱۳۴۳ در استان فارس متولد شد و ۹ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در منطقه سرو ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدصالح آزمند ۲۲ مهر ماه ۱۳۳۴ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۹ آذر ماه ۱۳۶۴ در حالی که در یکی از نهادهای دولتی اشتغال داشت در یک حمله مسلحانه در تکاب به شهادت رسید.

یحیی دشتی ۱۱ مهر ۱۳۴۵ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۹ آذر ماه ۱۳۶۴ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در یک حمله مسلحانه در مریوان به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه