روز شمار تاریخ ترور در ایران / 6 آذر؛

ترور یک بخشدار گیلانی در مریوان / ۳۵ ایرانی بی گناه در ۶ آذر به شهادت رسیدند

ششم آذر ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۳۵ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۷۳ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

ترور یک بخشدار گیلانی در مریوان / ۳۵ ایرانی بی گناه در ۶ آذر به شهادت رسیدند

به گزارش ۸دی، ششم آذر ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۳۵ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۷۳ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا در سازمان منافقین (مجاهدین خلق) و دیگر گروههای تروریستی است. اسامی شهدای ششم آذر ماه به شرح زیر است:

رمضان احمدی حجت آبادی متولد ۱ مرداد ۱۳۳۵ استان یزد بود و ۶ آذر ۱۳۵۸ در یک حمله مسلحانه در نیکشهر یزد به شهادت رسید.

مولود احمدی متولد سال ۱۳۴۰ استان کرمانشاه بود و ۶ آذر ماه ۱۳۵۹ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید. وی از نیروهای بسیجی کرمانشاه بود.

رجبعلی امینی متولد ۱۸ اسفند ۱۳۴۲ استان اصفهان بود و ۶ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که یک کارگر ساده بود در قروه طی یک عملیات مسلحانه به شهادت رسید.

بهمن اکبری متولد ۱ فروردین ۱۳۴۰ استان تهران بود و و ۶ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدارا انقلاب اسلامی بود در یک حمله مسلحانه در تهران به شهادت رسید.

فریدون رشادکوچ صفهانی متولد ۲ مهر ۱۳۱۳ استان تهران بود و ۶ آذر ماه ۱۳۶۰ در یک عملیات بمب گذاری به شهادت رسید.

منصور زراتشت ۱ دی ۱۳۲۵ در استان تهران متولد شد و ۶ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که تنها مکانیک خودرو بود توسط منافقین در خیابان قصر تهران توسط منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

رمضان علی شفیعی سودرجانی ۲ فروردین ۱۳۳۵ در استان اصفهان متولد شد و ۶ آذر ماه ۱۳۶۱ در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد محمدپور در سال ۱۳۰۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۶ آذر ماه سال ۱۳۶۱ در ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محسن ناظمی هرندی ۲۸ مهر ماه ۱۳۴۵ در استان اصفهان متولد شد و ۶ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که دانش آموز بود در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ناصر نصیری ۷ فروردین ۱۳۴۱ در استان اصفهان متولد شد و ۶ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عباس جهانی ۲۰ مرداد ۱۳۳۴ در استان کردستان متولد شد و ۶ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که کارمند بهداری بود در یک حمله مسلحانه در سقز به شهادت رسید.

غلامرضا اکبری ملاسرایی متولد ۵ اردیبهشت ۱۳۳۰ در روستای ملاسرای شهرستان فومن استان گیلان بود و ۶ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در پسیخان رشت ترور شد و به شهادت رسید.

سلیمان احمدنیا متولد ۶ اسفند ماه ۱۳۴۱ استان گیلان بود و ۶ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه در سردشت به شهادت رسید. پیکر مطهر این شهید والامقام در گلزار شهدای چینیجان کلاچای رودسر تدفین شد.

فتحعلی دریکوند ۱۲ تیر ماه ۱۳۴۰ در استان لرستان متولد شد و ۶ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که از نیروهای کادر ارتش بود در یک حمله مسلحانه در سردشت به شهادت رسید.

اصغر رحمنی ۱۰ فروردین ۱۳۴۳ در استان قزوین متولد شد و ۶ آذر ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مولود کیانی ۱۰ شهریور ۱۳۳۲ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۶ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که کارمند یک نهاد  دولتی در اشنویه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید رحمت الله موسوی ایرانی ۵ شهریور ۱۳۴۳ در تهران متولد شد و ۶ آذر ماه ۱۳۶۳ در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جلیل اسماعیلی متولد ۱۹ آذر ماه ۱۳۴۳ استان کرمانشاه بود و ۶ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه در ارومیه به شهادت رسید.

بهروز فروغی ۷ شهریور ۱۳۴۵ در استان تهران متولد شد و ۶ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که یک کارگر ساده بود در یک حمله مسلحانه در سقز به شهادت رسید.

جهانشیر کارگری ۱ فروردین ۱۳۴۴ در استان تهران متولد شد و ۶ آذر ماه ۱۳۶۳ در سقز طی یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

شاپور کاظمی ۱۵ خرداد ۱۳۴۰ در شهرستان ماسال استان گیلان متولد شد و ۶ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

فاروغ اطمانی متولد ۴ مرداد ۱۳۴۲ در یک خانواده اهل سنت استان آذربایجان غربی بود و ۶ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

صادق چناقچی متولد ۲ فروردین ۱۳۴۱ در استان تهران بود و ۶ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه در پایگاه مسکین به شهادت رسید.

سید حسن حسینی ۱۱ خرداد ۱۳۴۴ در اصفهان متولد شد و ۶ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حجت الله بیابانگرد ۱ فروردین ۱۳۴۱ در تهران متولد شد و ۶ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه در پیرانشهر به شهادت رسید.

مجتبی دهقان سلماسی ۲۷ آبان ۱۳۴۲ در استان تهران متولد شد و ۶ آذر ماه ۱۳۶۳ در یک حمله مسلحانه در میمک به شهادت رسید.

اسماعیل ساعدجوادحصاری ۲۰ اردیبهشت ۱۳۴۳ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۶ آذر ماه ۱۳۶۳ در زرینه میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین کوشکی ۱۴ خرداد ۱۳۴۴ در استان لرستان متولد شد و ۶ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در در خرم آباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علیرضا سالار آبادی متولد ۱ آذر ماه ۱۳۴۳ استان خراسان بود و ۶ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در منطقه سرو سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اباذر سلطان نژاد ۲۰ آذر ۱۳۴۲ در استان تهران متولد شد و ۶ آذر ماه ۱۳۶۳ در ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

تقی نوری ۲۶ مهر ۱۳۴۴ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۶ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که در یک نهاد دولتی اشتغال داشت در یک حمله مسلحانه در مهاباد به شهادت رسید.

علی سرخوش ۴ تیر ۱۳۳۹ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۶ آذر ماه ۱۳۶۶ در حالی که در یکی از نهادهای دولتی اشتغال داشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

میرمختار کتابی بنیادآباد ۶ شهریور ۱۳۳۹ در استان تهران متولد شد و ۶ آذر ماه ۱۳۶۶ در حالی که خادم مسجد ملک تهران بود ترور شد و به شهادت رسید.

فریدون کاظمی میانگسری ۱۷ خرداد ماه ۱۳۳۶ در روستای میانگسگر صومعه سرای استان گیلان متولد شد و ۶ آذر ماه ۱۳۶۹ در حالی که بخشدار سرو آباد مریوان بود ترور شد و به شهادت رسید. پیکر مطهر این شهید والامقام در گلزار شهدای مسجد جعفیری صومعه سرا تدفین شد.

صفر اسماعیلی ۱ مهر ۱۳۵۱ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۶ آذر ماه ۱۳۷۳ در حالی که از نیروهای اداره اطلاعات بود در یک حمله مسلحانه در سارتکه سردشت به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه