روز شمار تاریخ ترور در ایران / چهارم فروردین؛

قتل ۲۲ ایرانی توسط تروریست ها / ضد انقلاب ۴ فروردین را هم لکه دار کردند

چهارم فروردین ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۲۲ ایرانی در بین سالهای ۵۸ تا ۱۳۷۴ در شهرهای مختلف به دست ایادی آمریکا است.

قتل ۲۲ ایرانی توسط تروریست ها / ضد انقلاب ۴ فروردین را هم لکه دار کردند

به گزارش هشت دی، چهارم فروردین ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۲۲ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۱۳۷۴ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی شهدای این روز به شرح زیر می باشد:

شهید لطف الله مرادی ۲۰ اسفند ماه ۱۳۳۰ در استان کردستان متولد شد و ۴ فروردین ماه ۱۳۵۸ در سنندج توسط گروهک دموکرات ترور شد و به شهادت رسید.

جعفر زنجانی زاده یکم فروردین ماه ۱۳۱۷ در استان تهران متولد شد و ۴ فروردین ماه ۱۳۶۰ در زنجان توسط گروهک تروریستی منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

مجید گلمحمدی سوم تیر ماه ۱۳۲۲ در استان کرمانشاه متولد شد و ۴ فروردین ماه ۱۳۶۰ در پاوه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

نادر رفیعی یکم آبان ماه ۱۳۳۹ در استان فارس متولد شد و ۴ فروردین ماه ۱۳۶۱ در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ناصر حسینی دوم تیر ماه ۱۳۱۴ در استان تهران متولد شد و ۴ فروردین ماه ۱۳۶۱ در قائم شهر مازندران توسط گروهک تروریستی منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

محمد بیگ محمدی هزاوه ۵ فروردین ماه ۱۳۴۱ در استان مرکزی متولد شد و ۴ فروردین ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز زوظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سعید امامی جمعه ۸ آبان ماه ۱۳۳۹ در استان اصفهان متولد شد و ۴ فروردین ماه ۱۳۶۱ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدعلی بابایی یکم تیر ماه ۱۳۴۳ در استان تهران متولد شد و ۴ فروردین ماه ۱۳۶۱ در کامیاران در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جلیل صدری دوم فروردین ماه ۱۳۴۰ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۴ فروردین ماه ۱۳۶۱ در دزفول در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد عباسی ۵ اردیبهشت ماه ۱۳۳۷ در استان تهران متولد شد و ۴ فروردین ماه ۱۳۶۱ در پیرانشهر در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد منتظرالظهور ۱۴ آذر ماه ۱۳۳۹ در استان تهران متولد شد  و ۴ فروردین ماه ۱۳۶۱ در قائم شهر توسط گروهک تروریستی منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

ناصر علی زاده ساعتلو ۱۲ دی ماه ۱۳۳۷ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۴ فروردین ماه ۱۳۶۲ در نقده در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عثمان عزیزی یکم خرداد ماه ۱۳۳۷ در استان کردستان متولد شد و ۴ فروردین ماه ۱۳۶۲ در حالی که پاسدار بود در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

داود نظری در اسفند ماه ۱۳۳۹ در استان زنجان متولد شد و ۴ فروردین ماه ۱۳۶۲ در بیجار کردستان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سعید مینایی یکم فروردین ماه ۱۳۲۵ در استان کردستان متولد شد و ۴ فروردین ماه ۱۳۶۳ در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مرتض نورمحمد کلیدبر ۲۰ خرداد ماه ۱۳۳۹ در استان گیلان متولد شد و ۴ فروردین ماه ۱۳۶۳ در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی حسین عسگری باجگرانی سوم فروردین ماه ۱۳۴۲ در استان اصفهان متولد شد و ۴ فروردین ماه ۱۳۶۳ در سردشت در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رستم صادقی چم چنگی سوم مرداد ماه ۱۳۱۷ در استان چهار محال و بختیاری متولد شد و ۴ فروردین ماه ۱۳۶۵ در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حجت الله قنبری سنجگانی یکم شهریور ماه ۱۳۵۲ در استان قم متولد شد و ۴ فروردین ماه ۱۳۷۴ در گلواره در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

بهرام چهرازی سفیدشتی یکم فروردین ماه ۱۳۵۴ در استان چهار محال و بختیاری متولد شد و ۴ فروردین ماه ۱۳۷۴ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مجید هاشمی مریان ۲۳ بهمن ماه ۱۳۵۴ در استان گیلان متولد شد و ۴ فروردین ماه ۱۳۷۴ در سنندج توسط گروهک دموکرات ترور شد و به شهادت رسید.

احمد علیمددی یکم تیر ماه ۱۳۵۱ در استان قم متولد شدو ۴ فروردین ماه ۱۳۷۴ در مرز شرقی گلورده در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه