امام جمعه بندر انزلی در گفتگو با 8دی:

فعالیت‌های هسته‌ای منع شده ایران در برجام باید از سر گرفته شود

امام جمعه بندر انزلی گفت: با روند فعلی اجرای برجام باید فعالیت های هسته ای کشور از سر گرفته شود.

فعالیت‌های هسته‌ای منع شده ایران در برجام باید از سر گرفته شود

حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در گفتگو با خبرنگار ۸دی با بیان اینکه ایران برنامه‌ای در خصوص مذاکرات هسته ای ندارد، اظهار داشت: اکنون موقع مذاکره نیست بلکه موقع اجرای برجام است.

وی با بیان اینکه ایران تمام بندهای توافق نامه برجام را اجرا کرده است، افزود: آمریکا و اتحادیه اروپا علاوه بر اینکه بر توافق برجام پایبند نبودند بلکه خلاف آن نیز گام هایی برداشته اند.

امام جمعه بندرانزلی به تنظیم مفاد جدید و تحریم های چند جانبه کنگره آمریکا علیه ایران اشاره داشت و گفت: آمریکایی ها علاوه بر اینکه بنایی برای اجرای برجام ندارند بلکه درصدد سنگ اندازی در آن نیز هستند.

حجت الاسلام شمس الدین به آغاز فعالیت های هسته ای کشور در تقابل به بدعهدی آمریکا تاکید و اظهار کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری و دبیر شورای امنیت ملی کشور باید فعالیت های منع شده ایران در برجام از سر گرفته شود.

وی آمریکایی ها را به فعالیت های مضاعف ایران در برنامه‌های هسته ای هشدار داد و تاکید کرد: اگر آمریکایی ها نقض عهد کنند و مدام بخواهند عهدی را که در کاغذ بسته اند در عمل پس بزنند نتیجه مطلوبی گیرشان نخواهد آمد و ضرر خواهند کرد.

امام جمعه بندر انزلی به هشدارهای مکرر طرف های ایرانی به غربی ها مبنی بر از سر گیری فعالیت ها اشاره کرد و گفت: نظر مسوولان فنی کشور است که زوایایی دیگر از دستیابی به فناوری هسته ای را رو خواهند کرد که همه از آنها بی خبریم اما یقینا تدابیری را درباره آن پیش بینی شده است.

حجت الاسلام شمس الدین ادامه داد: با این روندی که در پیش است به نظر می رسد فعالیت های هسته ای با رو کردن ابعادی جدیدی از پیشرفت هسته ای ایران آغاز و ادامه خواهد داشت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه