عصر امروز؛

پروژه‌ی فاضلاب بیمارستانهای پورسینا، رازی و ولایت رشت کلید خورد+ تصاویر

پروژه‌ی احداث فاضلاب بیمارستان های پورسینا، ولایت و رازی ظهر امروز با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بصورت رسمی آغاز شد.

پروژه‌ی فاضلاب بیمارستانهای پورسینا، رازی و ولایت رشت کلید خورد+ تصاویر

به گزارش ۸دی، شاهرخ یوسف زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این مراسم با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی بر اساس یک برنامه‌ی راهبردی در نیمسال اول سال ۹۵ شروع به برنامه‌ریزی در زمینه‌ی احداث فاضلاب بیمارستانی کرده است اظهار داشت: این برنامه اکنون وارد فاز عملیاتی شده است. یکی از اهداف استراتژیکی فوق‌العاده مهم، حفظ محیط زیست است که تنها بر عهده‌ی سازمان محیط زیست نیست بلکه هر سازمانی باید در کنار دیگر برنامه‌های راهبردی خود به مقوله‌ی محیط زیست بپردازد.

وی ضمن بیان اینکه محیط زیست میراثی برای تمامی نسل هاست تصریح کرد: کارهای اجرایی حفاظت از محیط زیست بر عهده‌ی همه‌ی سازمان هاست و این کارها باید تحت نظارت استانداری انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه علوم پزشکی در زمینه‌ی حفظ محیط زیست با دو چالش مواجه است، افزود: بحث زباله‌های عفونی و بیمارستانی از مسائل مهمی است که دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه اقدام خواهد کرد.

وی میزان انباشت زباله های عفونی را بیش از ۴۰۰ تن دانست و گفت: ما موفق شدیم این زباله ها را جمع آوری کرده و از حالت عفونی بودن خارج کنیم. تنها میزانی از زباله‌های سطحی باقی مانده که امید است با کاشت درخت و پاکسازی های آتی به طور کامل امحا خواهد شد.

یوسف زاده جمع آوری مناسب زباله های بیمارستانی را بسیار حائز اهمیت خواند و تصریح کرد: بحث فاضلاب و زباله‌های بیمارستانی در گذشته آنچنان با اهمیت نبود، اما سرازیری زباله‌های بیمارستانی به رودخانه‌ها باعث آلودگی های بیشتری می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی مجوز افتتاح بیمارستان‌هایی که فاقد سیستم فاضلاب مناسب باشند را نمی دهد، گفت: بخاطر اهمیت بحث زباله های بیمارستانی،  افتتاح فاضلاب بیمارستان های پورسینا، ولایت و رازی در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است.

یوسف زاده افزود: برای تأسیس دو تصفیه خانه برای بیمارستان های ولایت و پورسینا و رازی حدود ۶ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

مدیر گروه فنی دانشگاه علوم پزشکی عمق این تصفیه خانه را ۵ متر و ظرفیت این فاضلاب ها را ۳۲۰ متر مکعب معرفی کرد که با سیستم RHAS و بستر رشد شلتوک تأمین می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه