گزارشی از حیف و میل بیت المال؛

کنده‌کاری‌های دوباره‌ی پیاده‌راه فرهنگی رشت و نارضایتی مردم

کنده‌کاری‌های دوباره پیاده‌راه فرهنگی رشت و تحمیل هزینه‌های بسیار مردم این شهر را ناراضی کرده است.

کنده‌کاری‌های دوباره‌ی پیاده‌راه فرهنگی رشت و نارضایتی مردم

به گزارش ۸دی، هنوز چند ماه از افتتاح طرح ملی بازآفرینی بافت فرهنگی و تاریخی شهر رشت نگذشته که بار دیگر در این پیاده‌راه شاهد کنده‌کاری‌های دوباره هستیم که هزینه‌هایی را به شهر تحمیل کرده است.

 شهردار رشت روزی که قرار بود طرح بازآفرینی مورد بهره‌برداری قرار گیرد این پروژه را در قالب برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت عنوان کرد که تا سال ۹۸ انجام می‌شود.

 

%image_alt%

 

محمدعلی ثابت‌قدم تمرکززدایی در مدیریت شهری را هدف مهم خود در اجرای پروژه‌ها ذکر کرد و گفت: تمرکز مدیریت شهری به توسعه محلات است.

وی همچنین تکمیل زیرساخت‌ها و کیفی‌سازی پروژه پیاده‌راه فرهنگی رشت را به سال جاری موکول کرد اما پس از چند ماه از افتتاح این پروژه و متحمل هزینه‌های بسیار برای ساخت آن، بار دیگر کنده‌کاری و دوباره کاری شده است.

سیمای کنده‌کاری‌های صورت گرفته در پیاده راه فرهنگی رشت به قدری خسته‌کننده شده که مردم نیز از این وضعیت ناراضی بوده و عنوان می‌کنند چرا مدیریت درستی در شهر رشت حاکم نیست.

 

%image_alt%

 

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز با ابراز نارضایتی از وضعیت نابسامان پروژه پیاده‌راه فرهنگی رشت تصریح کرد: این پروژه با طرحی که شهردار قبل از اجرای آن به شورا ارائه کرده بود، فاصله بسیاری دارد.

محمدحسین واثق‌کارگرنیا با اعتراض به کنده‌کاری‌های صورت گرفته در پیاده‌راه فرهنگی رشت پس از افتتاح آن، گفت: کنده‌کاری‌های بخشی از کف‌پوش‌های پیاده‌راه فرهنگی موجب دوباره‌کاری و تحمیل هزینه بر بیت‌المال است.

وی با بیان اینکه این کنده‌کاری‌ها به دلیل کاشت درخت است، خاطرنشان کرد: می‌توانستند قبل از اینکه پیاده راه سنگفرش شود اقدام به کاشت درخت و گل و گیاه کنند.

 

%image_alt%

%image_alt%

 

عضو شورای اسلامی شهر رشت پیاده‌راه فرهنگی را شامل سطح وسیعی از سنگفرش دانست و یادآور شد: این محدوده فضای سبز کم و کاستی‌های زیادی دارد.

وی نبود آب‌نما در پیاده‌راه فرهنگی رشت را از اشکالات این پروژه عنوان کرد و گفت: تنها یک آب‌نما در پیاده‌راه احداث شده و برای احداث بقیه آب‌نماها میراث فرهنگی مجوز نداده است.

واثق‌کارگرنیا تخریب بخشی از پیاده‌راه فرهنگی رشت را موجب نارضایتی مردم و بی‌توجهی نسبت به آنها دانست و خاطرنشان کرد: پیاده‌راه فرهنگی رشت در مباحث فرهنگی اقدام‌های مناسبی انجام نشده است.

 

%image_alt%

 

به گزارش فارس، پیاده‌راه بزرگ فرهنگی رشت با وجود اینکه می‌توانست زیباتر از این ساخته شود اما دوباره سازی آن مشکلات زیادی برای مردم و کسبه ایجاد کرده و هزینه‌های زیادی در این زمینه صرف پروژه شده که هر بار این هزینه‌ها با کنده‌کاری‌های زیاد افزایش می‌یابد.

 

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه