بر اساس ادعای استاندار گیلان؛

نرخ بیکاری در گیلان به زیر ۱۰ درصد رسید

استاندار گیلان گفت: نرخ بیکاری استان در فصل بهار تک رقمی شد و به ۹ و سه دهم درصد رسید.

نرخ بیکاری در گیلان به زیر ۱۰ درصد رسید

به گزارش ۸دی، محمدعلی نجفی عصر شنبه در همایشی که به مناسبت روز جهانی استاندارد در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد، اظهار داشت: توانستیم در کنار مهار نرخ تورم و بحث های اقتصادی کشور، نرخ بیکاری در استان را تقلیل دهیم.

 وی  افزود: نرخ بیکاری استان از ۱۵ و شش دهم درصد در سال ۹۱ به ۱۱ درصد متوسط کشوری در پایان سال ۹۴ رسیده بود و  در فصل بهار امسال به زیر ۱۰ درصد کاهش یافت.

استاندار گیلان نرخ بیکاری گیلان در فصل بهار را ۹ و سه دهم درصد عنوان کرد و گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری در بهار ۱۳۹۵ به ۱۲.۲ درصد رسیده است.

نجفی با بیان اینکه استاندارد می تواند، نقش موثری در اشتغالزایی و کاهش بیکاری داشته باشد، اظهار کرد: با رعایت استاندارد در محصولات فرصت عرضه آنها در بازارهای جهانی بوجود می آید.

وی ادامه داد: پس از فروپاشی شوروی فرصتی را برای صادرات کالاهایمان به بازارهای جهانی داشتیم، اما به علت نبود استاندارد این فرصت از دست رفت . سال گذشته نیز با وجود موفقیت هایی از جمله مجوز صادرات مرغ و حل مشکل صادرات لبنیات و سایر محصولات پروتئینی اما بهتر می توانستیم عمل کنیم.

استاندار گیلان تاکید کرد: اداره کل استاندارد ضمن نظارت در حیطه وظایفشان واحدهای تولیدی را هدایت کنند که چگونه در این بازار با کسب استانداردهای جهانی  دوام بیاورند.

وی میزبانی استانداری از  هیات ترکی  در صبح امروز اشاره و بیان کرد: امروز شرکت های خارجی  با فضای جدیدی که در کشور فراهم شده ورورد پیدامی کنند.

 استاندار گیلان تاکید کرد: امروز بسیاری از کشورها علاقمند به سرمایه گذاری در ایران از روش های مختلف هستند و وقتی ما می گوییم کشورها صف کشیده اند، دروغ نیست این اتفاق افتاده است و در چند ماه آینده در کشور و استان شاهد اتفاق های خوبی خواهیم بود.

نجفی با تاکید بر اینکه همواره درهای بین المللی برای ما باز نیست،  تصریح کرد: از درخواست های اساسی مان اینست که از فرصتی که برای کشور و استان  فراهم شده نهایت استفاده را ببریم.

وی با بیان اینکه بهترین برندهای برنج را در گیلان داریم، افزود: یکی از محصولاتی که در بحث استاندارد بر آن تکیه داریم، برنج است که افزایش کمیت و کیفیت را توامان داشته باشیم.

نماینده‌ی عالی دولت در گیلان با اشاره به ظرفیت های گیلان در بخش کشاورزی گفت: استاندارد و سازمان جهاد کشاورزی برای محصولاتی همچون برنج، چای، زیتون، مرکبات، کیوی، بادام زمینی، زعفران و فندق استاندارد برنامه داشته باشند.

وی گفت: نظارت بایستی  پیشگیرانه و هدایت گرایانه برای بهبود امور باشد و در کنار آن مقتدرانه همراه با پاکدستی  باشد و در عین حال اگر تخلفی هم صورت می گیرد برخورد قانونی با آن انجام شود.

استاندار گیلان افزود: تلفیق علم و فناوری روز، اندیشه های دانش بنیان در کنار بهره گیری از تجارب ارزشمند با وحدت رویه و هدف مشترک برای افزایش تولید و نظارت در استاندارد شکل بگیرد.

نجفی با بیان اینکه در استاندارد به بالا بردن کیفیت می اندیشیم، گفت: بیشترین تحولات در بحث استاندارد برای افزایش کیفیت غذا و تولید شکل گرفته اما در دهه های  اخیر با پیشرفت تکنولوژی در جهان بیشترین تعرض به محیط زیست شده است.

وی با اشاره به اینکه تخریب محیط زیست از معضلات ماست، اظهار کرد: با وجود تمامی زیبایی ها و آ ب و هوای مطلوب گیلان که مردم را از سراسر کشور به این نقطه می کشاند، مردم منطقه سراوان  به علت عدم رعایت فنون بهداشتی و استاندارد  در دفع زباله در سالیان دراز گذشته از داشتن محیط  مطلوب محروم هستند.

 استاندار گیلان افزود: این اتفاق مربوط به یکی دو سال گذشته نیست اگر چه مدیران حوزه های شهری و روستایی باید برنامه داشته باشند و زمینه رفع این موضوع را فراهم کنند که شاهد این چنین موضوعات نباشیم.

 وی ادامه داد: پس از ۴۵ سال تصفیه خانه شهرک صنعتی رشت در حال اجرایی شدن است که این نشاندهنده اهمیت دولت به مسئله محیط زیست است.

نجفی همچنین به آلودگی رودخانه های زرجوب و گوهر رود اشاره و بیان کرد: سال گذشته با وجود همه تمهیداتی که برای کشور با تلاش های دولت و وزارت خارجه فراهم شد به علت تحریم ها و کاهش بودجه نفت، فقط ۴۳ درصد از بودجه کشور تحقق پیدا کرد.

در پایان این مراسم از واحدهای تولیدی برتر در زمینه رعایت استاندارد و رسانه های فعال در ترویج رعایت فرهنگ استاندارد قدردانی شد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه