فرمانده‌ی سپاه قدس گیلان:

هدف شهدا اجرای کامل احکام اسلامی بود / امام حسین (ع) اسلام را بیمه کرد

فرمانده‌ی سپاه قدس گیلان در مسجد قدس رشت گفت: هدف شهدا اجرای کامل احکام اسلامی بود و ما هر کجا باشیم و هرچه باشیم شهدا ناظر بر ما و اعمالمان هستند.

هدف شهدا اجرای کامل احکام اسلامی بود / امام حسین (ع) اسلام را بیمه کرد

به گزارش ۸دی، در شب نهم ماه محرم، مسجد قدس رشت میزبان سردار محمد عبدالله پور بود. در این مراسم که به مناسبت نخستین سالگرد قمری شهادت شهید مدافع حرم سجاد طاهر نیا برگزار شد، فرمانده‌ی سپاه قدس گیلان با اشاره به خاطره‌ای از سردار قاسم سلیمانی اظهار داشت :” چند ماه پیش در حرم مطهر رضوی در خدمت سردار سلیمانی بودیم. ایشان فرمودند اگر کاری فقط و فقط برای رضای خدا باشد، خداوند اجرش را به بهترین نحو خواهد داد. زمانی که قطع نامه‌ی ایران و عراق امضا شد همه از اینکه نتوانسته بودیم سرباز خوبی باشیم و امام را خوشحال کنیم گریان بودیم.

وی افزود: زمانی که در دهه‌ی ۹۰ داعش به کشورهای همسایه حمله کرد، نیروهای ایرانی که برای دفاع رفته بودند در منطقه‌ای به نام “زورا” در بغداد که بیشتر کاخ‌های صدام در آنجا بود مستقر شدند. زمانی که وارد آن کاخ شدیم همه جا عکسهایی از چهره‌ی امام خمینی بر دیوارها نصب شده بود! امام در دهه ۶۰ برای مصلحت مردم و رضای خدا قطع نامه را امضا کرد و اکنون پس از ۳۰ سال همان کاخ ها به امام تعلق گرفته است؛ این گونه خدا پاداش بندگان مخلصش را می دهد.”

عبدالله پور با بیان اینکه امام حسین (ع) هر چه داشت در طبق اخلاص گذاشت و در راه خدا فدا کرد گفت: امام حسین(ع) اسلام را بیمه کرد و خدا نیز به او همه چیز داد و امروز شهدای مدافعی را می‌بینیم که به عشق حسین، راه حسین (ع) را رفتند. هنوز خیلی زود است تا ما ارزش و مقام این شهدای گرانقدر را دریابیم. این تقارن اتفاقی نیست. در دهه‌ی ۶۰ قمری امام رفت، در دهه ۶۰ شمسی شهدای انقلاب رفتند و اکنون در دهه‌ی ۹۰ شهدای مدافع از راه حسین و هدفش پاسداری می‌کنند.

فرمانده‌ی سپاه قدس گیلان با بیان رشادت‌های شهید طاهرنیا و از خود گذشتن وی در راه اسلام  افزود: چه کسی باور می‌کنند مردی چند ساعت مانده به وضع حمل زنش او را ترک کند و به جبهه‌های جنگ برود و در وصیت نامه‌اش خطاب به فرزندش بنویسد «خیلی دوست داشتم تو را ببینم اما فریاد فرزندان حسین همواره در گوشم بود، فریاد کوکان بی گناهی که هر روز قتل عام می‌شدند در گوشم بود و نتوانستم منتظر آمدنت شوم»!

این رزمنده‌ی دفاع مقدس خاطراتی از همرزمانش در دفاع مقدس مطرح کرد و با گرامی داشت یاد و خاطره‌ی شهید غلامحسین صورتی خاطر نشان کرد: ” یادم است زمانی که غلامحسین شهید شد، عده‌ای با هدیه به منزل شهید رفتند تا عرض تسلیت کنند. اما خانواده‌ی شهید گفتند مگر فرزندمان را برای هدیه به خدا تقدیم کرده‌ایم! شهدای ما این گونه بودند، گاهی بعضی‎ها در جبهه از ما قمقمه‌ی آب نمی‌گرفتند و فقط می‌گفتند عباس. آرزویشان این بود که تشنه لب شهید شوند.

فرمانده ی سپاه قدس گیلان هدف شهدا را اجرای کامل احکام اسلامی خواند و در پایان گفت: ما هر کجا باشیم و هرچه باشیم، نظامی، سپاهی، بازاری، دانشجو و یا روحانی؛ شهدا ناظر بر ما و اعمالمان هستند. یا باید آرزو می‌کردیم در عصر آنها نبودیم یا اکنون که هستیم باید پاسخگوی این شهدا باشیم. آنها زندگی خودشان، همسر و فرزندانشان را گذاشتند و برای زنده نگه داشتن اسلام جان باختند، برای اجرای احکام اسلام ایثار کردند و ما نباید شرمنده‌ی خون پاکشان شویم. باید با توکل به خدا و اطاعت از منویات رهبر انقلاب که راه روشنی را برایمان ترسیم کرده است بتوانیم پرچم انقلاب را به دست صاحب اصلی اش برسانیم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه