یک کارشناس اخراجی چوکا مطرح کرد؛

چوکا فقط برای یک هفته مواد اولیه دارد / کیفیت تولید تغییر نکرده است / اخراجی‌ها همچنان بلاتکلیف‌اند

کارشناس اخراج شده‌ی چوکا گفت: کیفیت کاغذ تولید شده در این روزها هیچ تفاوتی با قبل از بازسازی نداشته و سوال اساسی این است که چرا کارخانه بیش از یک سال تعطیل شد.

چوکا فقط برای یک هفته مواد اولیه دارد / کیفیت تولید تغییر نکرده است / اخراجی‌ها همچنان بلاتکلیف‌اند

به گزارش ۸دی، کارخانه‌ی صنایع چوب و کاغذ ایران از تیرماه ماه سال ۹۴ به بهانه‌ی بازسازی به تعطیلی کشانده شد اما با گذشت بیش از یک سال و سه ماه از این تعطیلی و پس از چند مرحله بازگشایی نمادین و سوری، در عمل هیچ اتفاق اساسی در تعمیرات کارخانه رخ نداد.

تعطیلی طولانی مدت چوکا سرانجام به تجمعات و اعتراضات پیابی کارگران انجامید و کار به آنجا رسید که تعدادی از نمایندگان کارگرها و در واقع کارشناسان مسئول سابق کارخانه به فرمانداری و شورای تأمین شهرستان رضوانشهر معرفی شدند.

معرفی نمایندگان کارگرها سرانجام به جای رفع مشکلات صنفی موجود، همچون عدم پرداخت حقوق معوق پرسنل، منتهی به اخراج تمامی این نمایندگان از سوی مدیر عامل کارخانه شد.

علاوه بر اخراج پنج نفر از نمایندگان کارگرها، حدود پنج نفر از دیگر کارشناسان و کارگران معترض توسط مدیر عامل کارخانه اخراج شدند.

در نهایت تجمعات متمرکز و متوالی کارگران از ۱۸ مرداد ماه سال جاری منتهی به پرداخت تنها دو ماه از حقوق معوق آنها و بازگشایی مجدد کارخانه شد و به گفته‌ی منابع آگاه کارگری در کارخانه‌ی چوکا، در این واحد تولیدی هم اکنون کاغذ با کیفیت قبل از تعطیلی تولید می‌شود.

یکی از کارشناسان اخراج شده‌ی چوکا در گفتگو با خبرنگار ۸دی، با بیان اینکه در طول دوران بازسازی هیچ اتفاق اساسی در کارخانه رخ نداده است اظهار داشت: کیفیت کاغذ تولید شده در این روزها هیچ تفاوتی با قبل از بازسازی نداشته و سوال اساسی این است که چرا کارخانه بیش از یک سال تعطیل شد.

وی افزود: چوکا در زمان کار و فعالیت همیشه بیش از ۶ هزار تن مواد اولیه در محل دپوی خود داشته است اما این روزها تنها با ۲ هزار تن مواد اولیه فعالیت خود را آغاز کرده است و پیش‌بینی می‌کنم با توجه به اینکه برنامه و پولی برای خریداری مواد اولیه وجود ندارد تا یک هفته دیگر کارخانه بار دیگر به تعطیلی کشیده شود.

این کارشناس اخراجی چوکا با بیان اینکه کارگران ثابت کردند که کارخانه همچنان امکان تولید محصول را دارد گفت: کارگران خواستند ثابت کنند که چوکا همچنان می‌تواند در شرایط فعلی و بدون حضور مدیر مانند قبل از تعطیلی و به اصطلاح بازسازی، کاغذ تولید کند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه