استاندار گیلان:

نخستین خانه ی احزاب کشور در گیلان تشکیل می شود

همایش هم اندیشی احزاب و گروه های سیاسی گیلان با حضور استاندار گیلان، رییس خانه احزاب کشور، دبیران و نمایندگان تشکل ها و احزاب سیاسی به منظور تشکیل خانه احزاب استان در استانداری برگزار شد.

نخستین خانه ی احزاب کشور در گیلان تشکیل می شود

به گزارش ۸دی، محمد علی نجفی در این نشست که عصر امروز در سالن غدیر استانداری برگزار شد اظهار داشت: ما  نگران آن هستیم که چرا وضعیت احزاب باید اینگونه باشد و چرا افتخار مدیران ارشد و آنهایی که منتخب مردم هم می شوند بر این است که متعلق به حزبی نیستند.

وی خطاب به جمع حاضر افزود: تلاش شما می تواند مشکلاتی را که امروز وجود دارد هموار کند.

استاندار گیلان بر لزوم شکل گیری بیشتر احزاب توانمند و فعال تاکید کرد و گفت:  در اصل ۲۶ قانون اساسی قید گردیده که احزاب با رعایت قانون می توانند به عنوان تشکل برای همیشه پایدار باشند .

نجفی با ابراز خرسندی از پیشگامی گیلان در شکل گیری خانه احزاب به گفته رئیس این خانه اظهار کرد: متاسفانه گاهی اوقات حتی  به احزاب سیاسی که مقید به قانون اساسی می باشند  بی میلی هایی صورت می پذیرد .

نماینده ی عالی دولت در گیلان با بیان اینکه اصول دین، آیین و مذهب مان بر اساس کرامت و ارزش انسانی نهاده شده است افزود: در قانون اساسی اصل آزادی گروه و تشکل تا جایی که قانون شکنی نکند صراحت دارد.

استاندار گیلان ادامه داد: تشکل های سیاسی و احزاب می توانند  بهترین ناظرین بر عملکرد حاکمیت باشند .

نجفی با بیان اینکه امکان و زمان سخنرانی مستقیم همه  مردم در حضور دولتمردان  وجود ندارد افزود: مردم بر اساس بینش و اندیشه خود نگاه حزبی را انتخاب نموده و افرادی منتخب از سوی آن اندیشه در مجامع  سخن گویند .

وی اظهار داشت: نیاز نیست که حتماً تاکید کنیم  که ۲  تا ۳ حزب داشته باشیم بلکه خود به خود در کشور ما اینگونه است و نگاه انتخاباتی از بدو انقلاب تا به امروز را  معمولاً ۲ تا ۳ جریان ولی در قالب های مختلف داشته اند.

 استاندار گیلان افزود: باید تلاش کنیم تا از حضور احزاب برای توسعه استان بهره گیریم و به این اندیشه خود افتخار می کنیم.

وی با دعوت از همه‌ی احزاب برای شرکت در نشستهای دوره ای خانه احزاب ادامه داد: چرا باید برخی افراد همیشه از دور دست منتقد باشند؟

نجفی افزود: اگر نتوانیم دور یک میز تحمل همدیگر را داشته باشیم پس چگونه می توانیم با هم گفتمان داشته باشیم .

وی بر حضور احزاب سیاسی در کنار هم تاکید کرد و گفت: شکل گیری خانه احزاب فرصت مناسبی است تا احزاب سیاسی همراه و همدل و همزبان در جهت توسعه سیاسی استان نقش آفرینی کنند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه