یکصد و پنجاه و یکمین جلسه ی علنی شورای شهر رشت تشکیل شد؛

شهردار رشت پنجشنبه استیضاح می‌شود/ شوقی:۵۰ راننده اتوبوس بلاتکلیف هستند

با اعلام وصول استیضاح شهردار رشت برای برگزاری جلسه فوق العاده رای گیری شد که صبح روز پنجشنبه برای برگزاری جلسه فوق العاده استیضاح شهردار با اکثریت ارا انتخاب شد.

شهردار رشت پنجشنبه استیضاح می‌شود/ شوقی:۵۰ راننده اتوبوس بلاتکلیف هستند

به گزارش ۸دی، یکصد و پنجاه و یکمین جلسه شورای شهر رشت دقایقی پیش آغاز شد و رئیس شورا شهادت امام جعفر صادق(ع) را تسلیت گفت..

در این جلسه محمود باقری خطیبانی به عنوان ناطق اول با بیان اینکه چهار ماه از سال گذشته است, اظهار کرد: از کل بودجه اختصاص یافته است ۲۵درصد محقق شده است.

وی افزود: گلسار منطقه‎ای است که ساخت و ساز بسیاری در آن انجام می‌شود اما هنوز با گذشت چهار ماه ۱۴پروانه ساخت صادر شده است, بنابراین از اعضای شورا میخواهم که به این موضوع رسیدگی کنند.

همچنین فرهاد شوقی با بیان اینکه وضعیت نامشخص ۵۰ راننده اتوبوس در سازمان اتوبوسرانی رشت سبب تاسف است, یادآور شد: قرار شده از بیرون نیرو گرفته شود در حالی که راننده های اتوبوسرانی بلاتکلیف هستند.

وی در خصوص انتقادات هفته پیش خود در مورد اکران فیلم ایستاده در غبار خود گفت: این فیلم یکی از آثار برگزیده جشنواره فجر بوده است و اکران کوتاه مدت فیلم در سینمای رشت از اعتراضات بنده بوده که هفته پبش در شورا عنوان کردم که با واکنش یکی از مسولان فرهنگی استان و برخی رسانه ها روبرو شدیم.

وی همچنین در مورد ساماندهی بخشی خبرنگاران در صحن شورا گفت: کار اداره صحن شورا انگار از اداره شهر و شهرداری سخت تر است. همچنین با اعلام وصول استیضاح شهردار رشت برای برگزاری جلسه فوق العاده رای گیری شد که صبح روز پنجشنبه برای برگزاری جلسه فوق العاده استیضاح شهردار با اکثریت ارا انتخاب شد.

منبع: دیار میرزا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ب ب
نامه ای منتسب به 38 کارمند شهرداری خطاب به استاندار گیلان بر خروجی رسانه های استان قرار گرفت که چند نکته در رابطه با این نامه قابل توجه است: 1- بی شک اگر اسامی 38 نفر در نامه های منتشر شده درست باشد - که در تعداد و اسامی شک و شبهه اساسی وجود دارد- نشان می دهد که این تعداد که غالبا جزء همان انتصابات مورد نظر م.ب است ذره ای به سلسله مراتب کار اداری و شرح وظایف خودشان آگاهی ندارند و لذا بر اولیات مسلم کار اداری مسلط نیستند زیرا جایگاه نظارتی و عزل و نصب شهردار بر اساس قانون مصوب کشور مستقیما بر عهده شورای شهر می باشد. و استاندار و مسئولین دیگر هیچ مسئولیتی در این زمینه نداشته و صرفا فرماندار هر شهر می تواند به علت مغایرت مصوبات شورا با قوانین بالادستی، مصوبات را امضاء نکند که این موضوع هم جایگاه نظارتی شورا جهت استیضاح شهردار را نفی نمی نماید. 2- با دقت در اسامی 38 نفر مورد نظر مشخص می شود 7 الی 8 نفر از اسامی مذکور جزء کاندیداهای صد در صد انتخابات شورای شهر آینده شهر رشت می باشند و از قضا جزء کمپین انتخاباتی شهردار رشت برای فتح شورای آینده می باشند. بنابراین اینکه این افراد به عنوان تحریک کننده اصلی برای انتشار این نامه باشند هیچ دور از ذهن نمی باشد که بررسی ها نشان از درست بودن این موضوع دارد. قطعا عدم حضور شهردار بر منصب شهرداری می تواند یک چالش اساسی برای رأی آوردن کمپ انتخاباتی مورد نظر باشد. 3- بی شک رسانه ای شدن همین نامه دلیل اساسی و مهم دیگری است که نشان می دهد مسیر اعضای شورای شهر رشت در رابطه با استیضاح شهردار مسیری درست است. زیرا شهردار آن چنان وضعیت اداری شهرداری را بی سر و سامان اداره نموده که چنین افتضاحی که اصلا مسبوق به سابقه نیست در آن رخ می دهد. زیرا معلوم است بخشی از کارمندان شهرداری به جای تمرکز در کار تخصصی خودشان جهت خدمات شهری دنبال مسائل حاشیه ای مانند استیضاح شهردار و یا ابقای آن هستند. بنا براین انتصابات غیر تخصصی و غیر تعهدمدارانه یکی دیگر از مشکلات شهردار در اداره شهر رشت است که استیضاح ایشان را لازم و ضروری می نماید. در هر صورت این نامه به عنوان یک سند سیاهی دیگر از جریانات بی سروسامان شهرداری رشت در تاریخ ثبت خواهد گردید و در آینده نسبت به اسامی و جریانات پشت پرده این نامه بیشتر خواهیم شنید.
در حاشیه