کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با 8دی:

مدیران دولتی به دنبال سود کوتاه مدت هستند چون کرسی های ریاست دوام و بقا ندارد

خانکشی پور با تایید اینکه مدیران دولتی به دنبال سود در کوتاه مدت هستند گفت: چون کرسی های ریاست دوام ندارد مدیران دولتی صرفا نگاه کوتاه مدت داشته تا در نزدیک ترین زمان به سود برسند.

مدیران دولتی به دنبال سود کوتاه مدت هستند چون کرسی های ریاست دوام و بقا ندارد

غلامرضا خانکشی پور کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار ۸دی، مهمترین عامل خام فروشی را راحت طلبی ذکر کرد و اظهار داشت: در یک عرصه‌ی اقتصادی حداقل سرمایه گذاری انجام می شود و با  ابتدایی ترین تکنولوژی به سرعت به بهره برداری می رسد و در بهترین حالت به یک سود اندک و آسان برای سرمایه گذار خصوصی و یا یک گزارش کار خوب برای مدیر دولتی منتج می شود و کسی به دنبال تکنولوژی بهتر، صنایع وابسته و یا توسعه سرمایه گذاری نیست.

وی افزود: توسعه نیاز به سرمایه دارد ولی متاسفانه در کشور ما هدر رفت بسیار زیاد سرمایه وجود دارد و سرمایه گذاریها در جای درست انجام نمی شود و در بسیاری موارد دیده می شود در شهرهای صنعتی حدود ۶۰ در صد از واحد ها راکد است در حالی که ساختمان ها ساخته شده و امکانات و تجهیزات نیز در آن موجود است.

کارشناس مسائل اقتصادی تاکید کرد: کشور ما بیش از ۵۰ سال است که از بابت این مسئله دچار ضرر و زیان می شود و می توان گفت راحت طلبی در کسب منفعت و کمبود سرمایه که در بسیاری از موارد ناشی از هدر رفت سرمایه است عامل اصلی این مشکل بوده و موجب می شود در جایی که مواد خام وجود دارد به جای  سرمایه گذاری و تلاش بیشتر جهت افزایش ارزش افزوده، خام فروشی انجام شود.

خانکشی پور با تایید اینکه مدیران دولتی به دنبال سود در کوتاه مدت هستند اظهار داشت: بدون هیچ شک و شبهه ای باید گفت وقتی بحث مدیریت دولت در منابع اقتصادی مطرح می شود چون کرسی های ریاست دوام و بقا ندارد مدیران دولتی صرفا نگاه کوتاه مدت داشته تا در نزدیک ترین زمان به سود برسند.

وی افزود: اینکه چرا در کشورهای غربی تکنولوژی پیشرفت کرده و خام فروشی صورت نمی پذیرد باید تحلیل تاریخی انجام شود. جهان سرمایه داری از ابتدا سیاست گذاری اش استفاده از منابع ارزان در کشورهای فقیر و عقب مانده از طریق استثمار و استعمار بوده است و به همین جهت همواره به دنبال سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی و بخش های تکمیلی بوده اند.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه