در غوغای بی خیالی مسئولان؛

جوانانی که خوبی های حجاب را به ارمغان می آورند + تصاویر

اعضای مؤسسه جشمه نور رضوان از جمله این آدم ها است. آدم هایی که در حوالی همین شهر زندگی به سر می کنند تا در حد وسع و توان خود طعم خوش زندگی ایرانی ـ اسلامی را به جوانان دیاربارانی بچشانند.

جوانانی که خوبی های حجاب را به ارمغان می آورند + تصاویر

به گزارش ۸دی به نقل از «دیارباران»، هنوز هم هستند عده ای که درد دین دارند. کسانی که هر کدام برای خودشان دغدغه هایی دارند برنامه هایی دارند شاید پشت میز نشین نیستند و شاید در غوغای نجومی فیش های مسئولان، درآمد ثابتی ندارند اما آنچه که دارند اندکی درد دین است. درد بی تفاوتی عده ای مسئول در قبال جوانان این مرز و بوم که هویت و شخصیتشان به تاراج برده می شود.

اعضای مؤسسه جشمه نور رضوان از جمله این آدم ها است. آدم هایی که در حوالی همین شهر زندگی به سر می کنند تا در حد وسع و توان خود طعم خوش زندگی ایرانی ـ اسلامی را به جوانان دیاربارانی بچشانند.

مؤسسه چشمه نور رضوان از سال ۹۲ با دریافت مجوز از سازمان ورزش جوانان گیلان فعالیت خود را آغاز کرد و امروز با رونمایی از سایت «هوای حوا» با آدرس اینترنتی http://www.havayehavva.ir    فعالیت خود را در فضای مجازی آغاز کرد.

متن زیر گفت و گو کامل خبرنگار «دیارباران» با دبیر مؤسسه چشمه نور رضوان است.

منّانه محمودی در گفت و گو با خبرنگار «دیارباران»،  با معرفی مؤسسه چشمه نور رضوان، اظهار کرد: این مؤسسه فعالیت رسمی خود را  از سال ۹۲ با دریافت مجوز برای فعالیت های رسمی توسط سازمان ورزش جوانان دریافت کرد، افزود: مؤسسه چشمه نور رضوان بطور تخصصی در ارتباط با تمام مبحث های مربوط به بانوان فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی  فعالیت های مؤسسه چشمه نور رضوان را شامل برپایی نمایشگاه ها در مدارس راهنمایی و دبیرستان، اردوی جهادی و برگزاری اعتکاف در ماه رمضان که ۳سال پیاپی انجام شد، عنوان کرد.

دبیر مؤسسه چشمه نور رضوان با اشاره به اینکه زمانی که بین دانش آموزان در آن مقطع سنی حساس قرار می گیریم متوجه می شویم که نوجوان با چه  چالش هایی درگیر هستند و نیاز به راهنمایی و توجیه مناسب دارند، بیان کرد: فعالیت آموزش پرورش در مباحث تربیتی و فرهنگی بسیار کمرنگ است تا جایی که مربی آموزشی پرورشی در برخی مسائل واضح و روشن نیز نیاز به توجیه دارد با این وجود این شخص چطور میتواند دانش آموزان زیر پوشش خود را راهنمایی و روشن سازد.

محمودی برگزاری نمایشگاه در دانشگاه ها، فعالیت فرهنگی در ۲۲ مدرسه رشت که شامل نمایشگاه پوستری، پخش فیلم و کلیپ، جلسات پرسش و پاسخ و بخصوص جلسات بررسی شبهات که پیش از هرچیز برای برای دانش آموزان جذاب است را ازجمله سوابق فرهنگی مؤسسه برشمرد و گفت: زمانی که این شبهات برای بچه ها توضیح داده می شود تازه با معنی حقیق دین آشنا می شوند و پی به حق بودن اسلام می برند.

ذهن بیدار وحق پذیر جوانان تشنه روشنگری دینی است

دبیر مؤسسه چشمه نور رضوان ادامه داد: برخی از دانش آموزان به شدت از نگاه دقیق و تیزبینانه اسلام به مسائل جزیی تعجب می کنند و این نشان دهنده ذهن بیدار وحق پذیر نوجوانان و جوانان است که متأسفانه مورد بی توجهی و بی مهری مسئولین قرار گرفته است که نتیجه آن بخوبی در جامعه دیده می شود.

وی در ادامه افزود: در این مدت هر مدرسه ای که همکاری مناسب برای برگزاری نمایشگاه و جلسات داشتند خوشبختانه نتایج خوبی به همراه داشتیم ولی در برخی موارد بدلیل عدم همکاری برخی مسئولان کار از دست ما خارج می شود اما  با این حال با تمام توان فعالیت خود را ادامه می دهیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا از همکاری مسئولان راضی هستید، گفت:  در این رابطه مسئولان آموزش پرورش تنها در حد دادن مجوز فعالیت، با موسسه همکاری داشتند و تنها کمک مالی که به موسسه شده از طریق سازمان ملی جوانان بوده است.

محمودی ادامه داد: برخی مسئولین نهادهای مربوطه علاوه بر اینکه خود در بحث پوشش و آگاه سازی فعالیتی ندارند حتی با گروهی هم که میخواهند بخشی از کار را برعهده بگیرند  کمک و همکاری نمی کنند و تصور می کنند چون مؤسسه مردم نهاد و خودجوش است در نتیجه همه کارها باید رایگان و بدون کمک مالی و حمایت انجام بگیرد.

دبیر مؤسسه چشمه نور رضوان گفت: با این وجود مؤسسه برای ورود و برگزاری جلسات و نمایشگاه ها در مدارس به جز یک تا دو مورد مبلغی دریافت نکرده است و وقتی می بینیم برخی مدارس اظهار می کنند وضعیت مالی مناسبی ندارند  ترجیح می دهیم حرفی از مسائل مالی نزنیم.

وی گفت: نوجوانان و جوانان ما به این حضور و فعالیت نیاز دارند و من با توجه به وجود مشکلات فراوان نمی توانم به دلیل عدم پرداخت منابع مالی مانع حضور اعضای مؤسسه در مدارس شوم.

۲۶ ارگان فعالیت خاصی در ترویج اصولی حجاب ندارند

این کارشناس علوم تربیتی و طلبه امور حوزوی با بیان اینکه حجاب امری نسبی بین شخص، تربیت خانواده، جامعه و درست بیان نکردن موضوعات مربوط به دین است، گفت: معضل بد حجابی و بدپوششی امروز جامعه ما از ۲۶ ارگانی که صرفا نام مسئول را در این امر بدوش می کشند و عملا هیچگونه فعالیتی ندارند آب می خورد.

محمودی با تأکید بر اینکه دین برنامه زندگی است نه فقط یک بحث الهی و خدایی، ادامه داد: وقتی تعریف درستی از دین نداشته باشیم که راهکارش در زندگی فردی، اجتماعی  خانوادگی چیست باعث میشود افراد سمت انحراف کشیده شوند.

وی در ادامه تاکید کرد: مسئولین و نهادهای مرتبط موظف هستند که در این راستا وظیفه خود را به درستی انجام دهند چرا که بعنوان مثال نمیتوان بابت پوشش تذکر داد ولی پوشش مناسبی برای جایگزین کردن ارائه نکرد.

در بازار و فروشگاه ها کمتر لباسی مناسب بانوی ایرانی مسلمان عرضه می شود

دبیر مؤسسه چشمه نور رضوان با اشاره به روز۲۱تیر روز عفاف و حجاب، ادامه داد: در کنار همایش ها، سخنرانی ها و تجمعات کار اصلی، مطالبه از دستگاه ها و نهادهای ذیربط در بحث پوشش  می باشد که تاکنون در بحث پوشش چه کرده اید؟

وی با بیان اینکه صنف های مربوط به پوشش و لباس باید در این رابطه پاسخگو باشند، افزود: این نوع پوششی که ارائه می دهند جدا از بحث اسلامی بودن که جایی در اسلام ندارد حتی در فرهنگ ایرانی و تاریخ ایرانی که همیشه باعث افتخار ما بوده  نیز دیده نمی شود.

وی تصریح کرد: در کدام دوره تاریخی ایرانیان سبک پوشش آن ها به نحوی بود که نیمی از بدن آنها بطور نیمه عریان مشخص شود!

وی در پایان با ابراز تاسف از وضعیتی که در ارائه حجاب در جامعه صورت گرفته است، بیان کرد: متاسفانه وقتی ما در زمینه پوشش و فرهنگ و تربیت اسلامی حرفی برای گفتن نداشته باشیم نتیجه این می شود که غربی ها در عرض چند سال اخیر به راحتی نگه داری حیوان نجسی مانند سگ را در خانواده های ایرانی فرهنگ سازی کنند اما ما بعد از ۳۷ سال هنوز نتوانیم خوبی های حجاب را بین جوانان و خانواده های خود بیان کنیم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه