حجت الله عبدالملکی:

تعهدات پذیرفته شده ایران در FATF باید از لحاظ امنیتی مورد بررسی قرار بگیرد

کارشناس مسایل اقتصادی با بیان اینکه دولت باید تعهدات پذیرفته شده از سوی ایران در این تعهد نامه را شفاف سازی کند، ابراز کرد: دولت باید این متن را منتشر کند.

تعهدات پذیرفته شده ایران در FATF باید از لحاظ امنیتی مورد بررسی قرار بگیرد

به گزارش ۸دی، حجت الله عبدالملکی عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) در گفتگو با خبرنگار «دیارباران» در مورد پیوستن دولت به تعهدنامه FATF، گفت: ۱۹۸ کشور در این مجمع با عنوان تعهدنامه FATF عضوبوده و شرکت دارند.

وی تصریح کرد: آنها در این تعهد نامه ساز وکارهایی را در نظر گرفته اند و ایران هم باید ملزم به اجرای این ساز وکارها شود.

این کارشناس اقتصادی گفت: ایران باید ملزم به اجرای این ساز و کار ها در بدنه تعهدنامه  FATF شود تا از اتهام پول شویی و حمایت از تروریست تبریه شود.

عبدالملکی با بیان اینکه  دولت باید تعهدات پذیرفته شده از سوی ایران در این تعهد نامه را شفاف سازی کند، ابراز کرد: دولت باید این متن را منتشر کند.

وی تاکید کرد: دولت باید متن امضاشده در تعهدنامه FATFرا به شکل کامل منتشر کند تا محتوای آن مورد بررسی قرار بگیرد که آیا به لحاظ امنیتی قابل قبول است یا خیر!

هر قرارداد بین المللی باید به تصویب مجلس برسد

کارشناس مسایل اقتصادی با بیان اینکه هر قرارداد بین المللی که باید امضاشود آن را مجلس شورای اسلامی باید در صحن علنی تصویب کند، گفت: باید دید که این تعهد نامه در سطح بین المللی بوده و یا اینکه تنها یک قرارداد اجرایی است و دولت تنها پذیرش اولیه را انجام می دهد و پس از تصویب مجلس اجرایی می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه