امام جمعه ی ماسال:

کارگران چوکا حق دارند اعتراض کنند / مردم نسبت به هنجارشکنی‌ها بی‌تفاوت نباشند

چرا باید کارگران چوکا چندین ماه حقوق نگرفته باشند؟ بعد هم به آن کارگر معترض انگ بزنیم که شما حق اعتراض نداری. چرا حق اعتراض ندارد؟ باید پولش را بگیرد. اگر پول نیست برای همه نباشد.

کارگران چوکا حق دارند اعتراض کنند / مردم نسبت به هنجارشکنی‌ها بی‌تفاوت نباشند

به گزارش ۸دی به نقل از پایگاه خبری تحلیلی ماسال، حجت الاسلام و المسلمین سید هادی موسوی در خطبه‌های نماز جمعه‌ی این هفته ماسال، با اشاره به واقعه کوی دانشگاه در ۱۸ تیر ۷۸ اظهار داشت: همان دشمنانی که وقایعی همچون قائله کردستان و ترورهای جنایت بار ابتدای انقلاب را برنامه ریزی کرده بودند، در حادثه کوی دانشگاه وارد میدان شدند و سعی در ضربه زدن به نظام داشتند که به لطف خدا مثل همه موارد، همچون کودتای نوژه، ناکام ماندند.

حجت الاسلام موسوی ضمن گرامیداشت شهدای قیام خونین مسجد گوهرشاد در ۲۱ تیر سال ۱۳۱۴، گفت: دنیای استکبار برای مقابله با فرهنگ حجاب و عفاف، در ایران رضا خان، در ترکیه آتاتورک و در افغانستان امان الله خان را اجیر کرده بودند تا طرح کشف حجاب اجباری را عملی کنند.

وی افزود: دشمنان اسلام با طرح‌هایی همچون کشف حجاب اجباری رضا خانی موفق نشد اما حالا بدون اجبار ظاهری و از طریق رسانه‌ها و جنگ نرم در حال پیشبرد اهدافشان هستند. متاسفانه رهبر انقلاب بارها در حوزه فرهنگ هشدار داده اند اما مسئولین مربوطه در این خصوص توجه کافی ندارند.

نماینده‌ی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به موج سفرهای تفریحی گفت: ما مخالف سفر نیستیم اما ورود گردشگران نباید بهانه‌ای برای بی‌بندوباری و خدشه به کیان عفاف و حجاب باشد.

امام جمعه ماسال ضمن قدردانی از نیروی انتظامی به واسطه مقابله با ناهنجاری‌ها علی الخصوص در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان نیروی انتظامی خدوم ما بالغ بر ۶۶ مورد دستگیری متظاهرین به روزه‌خواری، ۱۱ مورد پلمپ واحدهای صنفی متخلف و ۷ مورد ارسال پرونده مجرمین به مراجع قضایی داشته است که نشان از عزم جدی این نهاد برای مقابله با ناهنجاری‌ها است. اما نمی‌توان همه کار را بر دوش نیروهای انتظامی و دولتی گذاشت. مردم باید خودشان وارد عرصه مبارزه با حرمت‌شکنی‌ها شوند و تا زمانی که مردم بی‌تفاوتی بخرج دهند اتفاقی نخواهد افتاد.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه ماسال حیاط خلوت هنجارشکنان نیست و نخواهد بود، گفت: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری باید به وضعیت مسافرکاشانه‌ها رسیدگی کند. نباید افرادی که اصلا معلوم نیست چه نسبتی با هم دارند با پرداخت مبالغ کلان در مناطق گردشگری اسکان پیدا کنند و هیچکس هم نظارتی بر این امر نداشته باشد.

وی افزود: در همین راستا دوشنبه هفته آینده همایش عفاف و حجاب مخصوص بانوان محجبه را داریم که خوب است این برنامه با یک راهپیمایی مختصر در حمایت از فرهنگ عفاف  از جلوی سپاه ماسال تا مسجد جامع ماسال تکمیل شود.

در ادامه امام جمعه ماسال ضمن تقدیر از بصیرت مردم در ۲۳ تیر ۷۸ در حمایت از نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه، گفت : وقتی مردم در صحنه حاضر شدند تمام نقشه‌های دشمن نقش بر آب شد.

در پایان حجت الاسلام موسوی ضمن اشاره به بیانات رهبر انقلاب در خصوص انقلابی عمل کردن قوه قضائیه و ماجرای فیش‌های حقوقی اظهار داشت: قوه قضائیه باید در زمینه فیش های نجومی انقلابی عمل کند. چرا باید مطالبات چایکاران و کشاورزان ما به بهانه خالی بودن خزانه چندین ماه پرداخت نشود و در عین حال ما شاهد چنین برداشت‌هایی از بیت المال باشیم؟  اگر پول نیست برای همه نیست. چرا دولتمردان دغدغه ندارند؟ چرا باید کارگران چوکا چندین ماه حقوق نگرفته باشند؟ بعد هم به آن کارگر معترض انگ بزنیم که شما حق اعتراض نداری. چرا حق اعتراض ندارد؟ باید پولش را بگیرد.

گفتنی است امام جمعه ماسال پس از نماز ظهر ضمن تقدیر از مربی قرآن شهرستان سید فضایل صفوی، گفت: من توفیق داشتم که در شب های پایانی ماه مبارک رمضان برای لحظاتی در کلاس قرآن مسجد ماسال حضور پیدا کنم. همه ما موظفیم به چنین فعالیتهایی کمک کنیم. لذا کمک‌های نقدی‌ای که امروز از سوی ستاد نماز جمعه از شما دریافت می‌گردد تماما جهت خرید جوایز و برنامه‌های آتی کلاس قرآن اختصاص خواهد یافت.

انتهای پیام /

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه