بر اساس گزارش اخیر سازمان عفو بین الملل؛

دولت باکو سیاست تهدید و زندانی کردن مخالفین را ادامه می دهد

سازمان عفو بین الملل دولت باکو را متهم به نقض حقوق بشر و تهدید و زندانی کردن مخالفین و منتقدین دولت کرد.

دولت باکو سیاست تهدید و زندانی کردن مخالفین را ادامه می دهد

به گزارش ۸دی، سازمان عفو بین الملل در گزارشی از سیاستهای دولت باکو در سرکوب آزادیهای سیاسی انتقاد کرد.

بنا بر گزارش رادیو برون مرزی تالشی جمهوری اسلامی، گزارش سازمان عفو بین الملل با اشاره به تدابیر عوام فریبانه ی جمهوری آذربایجان در به تصویر کشیدن چهره ای مقبول از وضع حقوق بشری خود آمده است، برخلاف تلاشها، دولت باکو نه تنها از سیاست تهدید، تطمیع و زندانی کردن مخالفین عقب نشینی نکرده، بلکه درها را به روی نظارت سازمان های حقوق بشری نیز بسته است.

سازمان عفو بین الملل همچنین در گزارش خود تعداد زندانیان سیاسی جمهوری آذربایجان را بیش از هفتاد نفر اعلام کرد و در ادامه تعطیلی موسسات و تشکل های غیردولتی حامی حقوق بشر، ایجاد محدودیت های گسترده بر فعالیت گروه های سیاسی، نظارت شدید امنیتی زندانیان آزاد شده، کنترل دقیق فضای سایبر و دستگیری فعالین فضای مجازی را از جمله سایر مصادیق پایمال شدن حقوق سیاسی در این کشور محسوب کرد.

این سازمان همچنین در گزارش خود از دولت جمهوری آذربایجان خواسته تا همه زندانیان سیاسی را بدون هیچ قید و شرطی آزاد کند و ضمن احترام به حقوق و آزادی های سیاسی شهروندان، اجازه ورود آزادانه ناظران و گزارشگران سازمان های بین المللی مدافع حقوق بشر به این کشور را بدهد.

گفتنی است در ادامه نقض آزادی بیان در جمهوری آذربایجان، یکی از دادگاه های این کشور کارکنان تلویزیون اینترنتی “میدان تی وی” را به علت افشای حقایق فساد مالی و سرکوب فعالین سیاسی ممنوع الخروج کرد.

همچنین سه نفر از نزدیکان و همکاران دیگر تلویزیون اینترنتی به نام “آذربایجان ساعتی” هم با اتهامات مشابه دستگیر شدند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه