مصائب زندانیان اسلامگرای آذربایجان؛

وکلا هم از زندانیان اسلامگرای آذربایجان حمایت نمی کنند

متاسفانه محبوسین اسلامگرا در حالی که شیوه دستگیری و زندانی شدن آنها دقیقا شبیه محبوسین سیاسی است از ابتدا دستگیری به عنوان محبوس سیاسی تلقی نمی شوند.

وکلا هم از زندانیان اسلامگرای آذربایجان حمایت نمی کنند

به گزاراش ۸دی، کانال رسمی رادیو برون مرزی تالشی به نقل از سایت خبری آذری زبان «اسلامین سسی» نوشت:

متاسفانه برخی از وکلای مدافع حقوقی جمهوری آذربایجان در برخورد با زندانیان سیاسی و اینکه چطور آنها را در لیست محبوسین سیاسی قرار دهند استانداردی دوگانه دارند بطوریکه آنها برای برخی از محبوسین تلاش می نمایند و از حقوق آنها دفاع کرده و آنها را در مذاکرات خود با نمایندگان حقوقی بین المللی به عنوان زندانی سیاسی مورد شناسایی قرار می هند اما ازسوی دیگر در مذاکرات خود با نمایندگان بین المللی، محبوسین اسلامگرای جمهوری آذربایجان را به عنوان دشمن خود تلقی کرده و اصلا از حقوق آنها دفاع نمی کنند و تلاشی برای قلمداد شدن آنها بعنوان زندانی سیاسی انجام نمی دهند.

این پایگاه خبری می افزاید: در این خصوص ” نامزد صفراف ” از مدافعان حقوق آذری می گوید: متاسفانه محبوسین اسلامگرا در حالی که شیوه دستگیری و زندانی شدن آنها دقیقا شبیه محبوسین سیاسی است از ابتدا دستگیری به عنوان محبوس سیاسی تلقی نمی شوند. متاسفانه مدافعین حقوقی ما، اطلاعات دقیق و درستی از محبوسان اسلامگرا به سازمان های بین المللی ارایه نمی کنند.

در همین خصوص، پیش از این ظاهرالدین ابراهیم اف کارشناس سیاسی جمهوری آذربایجان از نحوه انتخاب قضاب در این کشور انتقاد کرده و گفته بود: تبعیض و نادیده گرفتن حقوق محبوسین در جمهوری آذربایجان در حالی است که این کشور متعهد به اجرای قانون اساسی و بیانیه های حقوق بشری از جمله مصوبات شورای پارلمان اروپا است.

این کارشناس سیاسی همچنین برگزاری آزمون گزینش قضات در جمهوری آذربایجان را ژست حقوق بشری جدید دولت باکو برای دمکراتیک نشان دادن خود در اذهان عمومی دانست و گفت: تا زمانی که شورای حقوقی دادستانی جمهوری آذربایجان مرجع تعیین و انتصاب قضات است هیچ آزادطلبی در این کشور امکان قضاوت نخواهد یافت.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه