اشتباه تفکرمدیریتی در املش؛

زباله هایی که ۹۰ درصد تفکیک میشد به ۱۵درصد رسیده است!

این روزها معضل زباله های شهرستان املش ، از معروفیت بهشت گمشده گیلان کاسته و دیگر کمتر توریست و گردشگری این طبیعت بکر و خدادادی را برای تفریحات و پرکردن اوقات فراغت برمی گزیند.

زباله هایی که ۹۰ درصد تفکیک میشد به ۱۵درصد رسیده است!

به گزارش ۸دی به نقل از املش ما، این روزها معضل زباله های شهرستان املش ، از معروفیت  بهشت گمشده گیلان کاسته و دیگر کمتر توریست و گردشگری این طبیعت بکر و خدادادی را برای تفریحات و پرکردن اوقات فراغت برمی گزیند.

زباله هایی که علاوه بر کاستن زیبایی طبیعت، معضلات زیست محیطی بهمراه داشته است و در برخی از محلات این شهرستان با گرم شدن هوا بوی تعفن زندگی را برای اهالی سخت نموده است.

سال ۱۳۹۲ چند جوان املشی کمرهمت بربستند و با راه اندازی شرکتی کوچک اقدام به تفکیک بیش از ۹۰درصد زباله های املش نمودند.

یاسر حیدری یکی از اعضای هیئت موسس شرکت به خبرنگار ما میگوید: واگذاری برخی خدمات به شرکت های خصوصی باعث میشود ، اعضای شرکت برای درآمد زایی بیشتر ، فکر نو داشته باشند و برنامه ریزی دقیقی انجام دهند. شرکت جویندگان انرژی شمال هم در املش همین اقدام را نمود . اقدامی که با تلاش تیم مدیریتی و اعضایش باعث شد ۹۰درصد زباله های املش تفکیک شود.

وی ادامه داد:یکی از برنامه ریزی های درست مدیریتی شرکت ما اتخاد تشویقاتی را برای کارمندان شرکت و همچنین نیروهای خدماتی شهرداری که در جمع آوری زباله بعنوان “خط آتش ” درحال فعالیت بودند، بود .

حیدری افزود: اگر شرکت های خصوصی که در زمینه زباله فعالیت دارند مورد حمایت شهرداری ها قرار بگیرند ، علاوه بر اینکه مشکل معضل زباله را حل خواهند نمود ، اشتغالزایی برای شهروندان خواهند داشت.

عضو هیئت مدیره شرکت  جویندگان انرژی شمال خاطرنشان کرد: در ادامه فعالیت ها شرکت اقدام به راه اندازی کارخانه تولید نایلون و نایلکس نمودیم که زباله های خام را دوباره به چرخه مصرف باز میگرداند.

براساس گزارش خبرنگارما ، زباله های املش هم اکنون توسط شهرداری تفکیک میشود و حداکثر تفکیک در املش فقط به ۱۵درصد میرسد که پس از جمع آوری به کارخانه کمپوست رودسر تحویل داده می شود. از زباله های بازیافتی بدلیل عدم تفکیک مناسب ریجکتی (مواد بازگردانده ) به شهرداری تحویل میگردد که در خرشتم دفن میشود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه