فرمانده مرکز آموزش تفنگداران دریایی منجیل:

دیروز به بهانه هسته ای تحریم کردند و امروز موشک و توان دفاعی/ دشمن نمی تواند برای خودکفایی ما تعیین و تکلیف کند

فرمانده مرکز آموزش تفنگداران دریایی منجیل، ترویج روحیه ایثار و شهادت در بین جوانان را از دیگر اهداف و برنامه ها دانست و گفت: برگزاری مراسم های سوم خرداد، هفته دفاع مقدس و.. در آگاه بخشی و انتقال سیره و آموزه های شهدا در بین جوانان حائز اهمیت می باشد.

دیروز به بهانه هسته ای تحریم کردند و امروز موشک و توان دفاعی/ دشمن نمی تواند برای خودکفایی ما تعیین و تکلیف کند

به گزارش ۸دی به نقل از زیتون خبر، امیر دریادار علیرضا بیاتی در نشست خبری با چند تن از خبرنگاران شهرستان رودبار به سئوالات خبرنگار پایگاه خبری زیتون خبر، پاسخ گفت.

وی ضمن گرامیداشت ۲۹ فروردین روز ارتش و نیروی زمینی اظهار کرد: آشنایی مردم با دستاوردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران و نقش آن در انقلاب اسلامی و ۸سال دفاع مقدس از جمله اهداف و برنامه ها است.

  • به واسطه رهبری فرمانده معظم کل قوا و اقتدار نیروهای مسلح دارای امنیت پایدار هستیم

فرمانده مرکز آموزش تفنگداران دریایی منجیل، ترویج روحیه ایثار و شهادت در بین جوانان را از دیگر اهداف و برنامه ها دانست و گفت: برگزاری مراسم های سوم خرداد، هفته دفاع مقدس و.. در آگاه بخشی و انتقال سیره و آموزه های شهدا در بین جوانان حائز اهمیت می باشد.

وی، دفاع از ماهیت و ارزشهای جمهوری اسلامی ایران را مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: علیرغم وجود گروهک های تروریستی با اسامی مختلف که اکثریت آنها مورد حمایت کشورهای استکباری و غرب هستند، ایران اسلامی از نعمت امنیت برخور دار است، که همین امر موجب اقتدار جمهوری اسلامی در منطقه شده است.

تصویر خبر

امیربیاتی، با بیان اینکه همه باید قدردان نعمت امنیت باشیم، اضافه کرد: در بین کشورهایی محاصره شده ایم که دارای بیشترین ناامنی هستند اما به واسطه رهبری فرمانده معظم کل قوا و اقتدار نیروهای مسلح دارای امنیت پایدار هستیم.

  • رسانه ها  سربازان خط مقدم جنگ نرم و فرهنگی

وی، رسانه ها را سربازان خط مقدم جنگ نرم و فرهنگی معرفی کرد و گفت: دشمن جنگ سخت را به میدان جنگ نرم برده است و نقش رسانه ها در مقابله با توطئه های دشمن با ترویج و گسترش روحیه ایثار و شهادت بسیار با اهمیت است.

این فرمانده حمله به باورهای مردم را از نقشه های دشمن در جنگ نرم دانست وادامه داد: اگر دشمن باورهای مردم را خدشه دار کند، به راحتی می تواند نقشه های شوم خود را عملی کند.

وی در پاسخ به این سئوال برخورداری نیروهای مسلح از توانمندی های دفاعی و موشکی علیرغم مخالفت های دشمنان خارجی و داخلی تا چه میزان ضرورت می یابد، اظهار داشت: اگر دشمن جرأت نکرده تا به امروز به مرزهای کشور نزدیک شود و تعرضی داشته باشد به واسطه توانمندی نظامی ایران اسلامی است.

  • دشمن مخالف اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی است

این فرمانده بیان داشت: از سازمانهایی که در جمهوری اسلامی ایران به این باور رسیدند که نیازهای خود را باید با توانمندی های خود تامین کنند نیروهای مسلح و ارتش و سپاه بودند.

امیربیاتی، تصریح نمود: نیروهای مسلح برای توانمندی و اقتدار خود نیازمند ابزارهایی است که دشمن اجازه برخورداری این تجهیزات را به نیروهای مسلح نمی دهد و مخالف اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه مشکل دشمن این است که با اصل نظام جمهوری اسلامی مخالف است، ادامه داد: تا دیروز دشمن به بهانه انرژی هسته ای کشور را تحریم کرد و امروز موشک و توان دفاعی و فردا مسائل دیگری را بهانه قرار خواهد داد.

فرمانده مرکز آموزش تفنگداران دریایی منجیل، برخورداری از ابزارها و تجهیزات دفاعی را نیاز اساسی و بحق کشور دانست و گفت: برخورداری از این دستاوردها در مقابله با دشمن و دفاع از مرزهای این مرزو بوم ضروری است.

تصویر خبر

دشمن نمی تواند برای خودکفایی ما تعیین و تکلیف کند، اجازه چنین کاری هم نباید به دشمن داده شود که بعد به بهانه های مختلف به دنبال تحریم کشور باشد

وی، حمایت از اقتدار نظامی نیروهای نظامی را خواستار شد و گفت: دشمن نمی تواند برای خودکفایی ما تعیین و تکلیف کند، اجازه چنین کاری هم نباید به دشمن داده شود که بعد به بهانه های مختلف به دنبال تحریم کشور باشد.

امیر بیاتی به رویکرد مرکز آموزش تفنگداران دریایی منجیل در سال« اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا هرگاه فرمایشاتی را عنوان می کنند برای نیروهای نظامی یک دستور تلقی می شود آن را سرلوحه امور خود قرار می دهند.

وی صرفه جویی در مصرف منابع انرژی را از جمله برنامه های این مرکز در تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: از ابتدای سال جلساتی به همین منظور با کارکنان، خانواده ها برگزار شده تا در این راستا برنامه ریزی منسجم صورت پذیرد.

فرمانده مرکز آموزش تفنگداران دریایی منجیل، نگهداری از تاسیسات و امکانات را یکی دیگر از راهکارا در امر اقتصاد مقاومتی عنوان نمود و افزود: نگهداری در تجیهزات، تاسیسات در کاهش هزینه ها موثر خواهد بود.

  • قدیمی‌ترین مرکز آموزش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

وی در ادامه به جایگاه و اهمیت مرکز آموزش تفنگداران دریایی منجیل، اشاره کرد و ابراز کرد: این مرکز به عنوان قدیمی‌ترین مرکز آموزش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۳۵۲ پایه گذاری شده است.

امیربیاتی خاطرنشان کرد: با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران دست مستشاران خارجی از این مرکز کوتاه شد و آموزش های مرتبط با نیروهای واکنش سریع توسط اساتید و مربیان بومی انجام گرفت.

وی، تصریح نمود: تکاوران دریایی منجیل جزو اولین نیروهایی بودند که با شروع جنگ تحمیلی ۳۴ روز با اقتدار در مقابل هجوم دشمن در خرمشهر ایستادگی کردند.

تصویر خبر

  • مرکز آموزش تفنگداران دریایی منجیل یکی از منحصر بفرد ترین مراکز آموزش نیروهای مسلح

این فرمانده با بیان اینکه مرکز آموزش تفنگداران دریایی منجیل یکی از منحصر بفرد ترین مراکز آموزش نیروهای مسلح است، ابراز کرد: آموزشهای متنوع زیرآب، روی آبی و چتربازی از مهم ترین علل متمایز کردن این فرماندهی است.

وی، شناختن نوع تهدیدهای دشمن و ترسیم چشم انداز را از رویکرد جدید نیروی دریایی ارتش عنوان نمود و گفت: براساس نوع تهدید آموزش های خود را بروز می کنیم تا بتوانیم در میدان مقابله با دشمن موفق ظاهر شویم.

امیربیاتی در ادامه به برنامه های مرکز آموزش تفنگداران دریایی منجیل در روز ارتش اشاره و ابراز داشت: برگزاری محفل انس با قرآن با حضور کارکنان، غبارروبی گلزار شهدای شهر منجیل، حضور گسترده در نماز جمعه رودبار و منجیل، دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و پیشکسوتان از جمله این برنامه ها هستند.

  • برگزاری مراسم یادواره شهدای ارتش در منجیل

وی همچنین حضور در رژه مرکز استان و تهران، اعزام همکاران به مدارس مختلف جهت تبیین نقش ارتش، اعزام تیم پزشکی به مناطق محروم، دعوت از سازمان انتقال خون برای اهدای خون را دیگر این برنامه ها عنوان نمود.

فرمانده مرکز آموزش تفنگداران دریایی منجیل از برگزاری مراسم یادواره شهدای ارتش خبر داد و ابراز کرد: در راستای کنگره ۸ هزار شهید استان گیلان این مراسم روز دوشنبه سی ام فروردین ماه در مسجد طاهریه منجیل برگزار می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه