امام جمعه منجیل در گفت و گو با ۸دی:

عمده ماموریت امام حسن عسکری (ع) جا انداختن مسئله مهدویت بود/ نیاز کشور به مواسات در شرایط ویروس کرونا

حجت‌الاسلام والمسلمین سید اعلا خضری گفت: عمده ماموریت امام حسن عسکری (ع) در مدت امامت کوتاه جا انداختن مسئله مهدویت بوده و سعی کردند تا در این مدت امام زمان (عج) را به اصحاب معرفی کنند.

عمده ماموریت امام حسن عسکری (ع) جا انداختن مسئله مهدویت بود/ نیاز کشور به مواسات در شرایط ویروس کرونا

حجت‌الاسلام والمسلمین سید اعلا خضری، امام جمعه‌ منجیل در گفت و گو با خبرنگار ۸دی، ضمن تبریک به مناسبت ولادت امام حسن عسکری (ع) با اشاره به حدیث أُوصِیکُمْ بِتَقْوَى اللَّهِ وَ الْوَرَعِ فِی دِینِکُمْ وَ الِاجْتِهَادِ لِلَّهِ اظهار کرد: یکی از وصیت های آن حضرت بر شیعیان مراعات تقوا در زندگی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین خضری با بیان اینکه طبق این حدیث باید در دین و مذهب خود پارسایی را اصل و اساس قرار دهیم اذعان کرد: باید همه تلاش و کوشش خود را برای رضای خداوند سبحان که همه امور بشر در دست اوست انجام دهیم.

امام جمعه منجیل با اشاره به اینکه امام حسن عسکری (ع) یازدهمین امام شیعیان است و در هشتم ربیع الثانی ۲۳۲هجری قمری در مدینه منوره به دنیا آمدند گفت: نام مادر ایشان حدیثه و یا سوسن خاتون نوشته شده، امامت ایشان به مدت ۶سال بوده و سرانجام در سال ۳۶۰ هجری قمری به دست طاغوت زمان یعنی معتمد با سم مسموم شده و به شهادت رسیده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین خضری ادامه داد: در این مدت امامت کوتاه، عمده ماموریت ایشان جا انداختن مسئله مهدویت بوده و سعی کردند تا در این مدت امام زمان (عج) را به اصحاب معرفی کنند.

امام جمعه منجیل با اشاره به حدیث من کان من الفقهاء صائنا لنفسه حافظا لدینه مخالفا علی هواه مطیعا لامر مولاه فللعوام ان یقلدوه ابراز کرد: این حدیث بر مسئله غیبت و به ویژه‌ غیبت کبری امام زمان(عج) تاکید دارد، امام حسن عسکری (ع) در آن زمان شیعیان خود را به دست فقیهی که این صفات برجسته را دارد میسپارد.

وی با اشاره به سیره ائمه معصومین و با بیان اینکه فرمایشات آنان بر پایه‌ تربیت دینی بر زندگی بشر تعریف شده است گفت: امام حسن عسکری(ع) در ۶سال امامت خود بی وقفه و خستگی ناپذیر به دنبال مسایل اخلاقی بودند زیرا تکامل انسان در تعلیم و تربیت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین خضری با اشاره به تاکید قرآن بر همدلی و هماهنگی با برادران دیدنی افزود: در این مقطع که کشور و دنیا گرفتار ویروس کرونا شدند بسیار نیازمند به مواسات هستیم و باید بدانیم که مواسات غیر از صدقات و انفاق است.

امام جمعه منجیل با بیان اینکه صدقات و انفاق در دین مبین اسلام مازاد اموال به فقرا رسیدن است تاکید کرد: مواساتی که قرآن و احادیث به آن اشاره میکنند و درجه محسنین را به انسان می‌دهد، همدلی است یعنی همه شیعیان همت کنیم و برای خداوند کنار یک سفره باهم برادرانه بنشینیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه