جهادگران بسیجی در اردوی جهادی:

پایان اردوی جهادی جهادگران بسیجی گیلانی/گزارشی از قرارگاه جهادی شهیدسیدمحمد اسحاقی

در زمینه اقدام وعمل انتظاری را حضرت آقا از دانشجویان جوان دارند ،تهذیب تحصیل ورزش مبحثی که ما میتوانیم روی آن کارکنیم و باید کار کنیم روی اقتصاد دانش بنیان است در حوزه تحصیل خصوصا بچه های فنی مهندسی در اقتصاد دانش بنیان ورود کنیم وکار را به عهده بگیریم

پایان اردوی جهادی جهادگران بسیجی گیلانی/گزارشی از قرارگاه جهادی شهیدسیدمحمد اسحاقی

به گزارش ۸دی، ششمین اردوی فرهنگی عمرانی قرارگاه جهادی شهید سید محمد اسحاقی در منطقه سیاه اسطلخ رشت که از ۵ فروردین با برگزاری مراسم افتتاحیه در گلزار شهدای رشت با حضور ریاست سازمان بسیج دانشجویی استان و روحانی قرارگاه جهادی فعالیت خود را درنوروز ۱۳۹۵  اقدام وعملی کرد درغروب ۱۳ فروردین پرونده ششمین اردوی جهادی سیاه اسطلخ هم خاتمه یافت.

این قرارگاه ابتدا با فرستادن گروه پیشرو متشکل از تیم برادرو خواهر در عید نوروز و مهیا کردن فضا برای حضور دانشجویان بسیجی در این منطقه را کار را برای جهادگران آماده تر کرد.

photo_2016-04-02_11-06-04

 

دیوار چینی محوطه مسجد آقاسیدجیحون رنگ آمیزی کتابخانه روستا کاشت نهال وبرگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی برای نوجوانان و نونهالان،  مسابقه آشپزی برگزاری کلاس های فرهنگی آموزشی و احکام وفقه ، هنرهای دستی و  دیدار با خانواده های معزز شهدا  و برگزاری جشن ولادت حضرت زهرا(س) ، از جمله کارهای اقدام یا در دست اقدام وعمل بود.

 

photo_2016-04-02_11-06-24

 

 

photo_2016-04-02_11-06-30

 

photo_2016-04-02_11-06-33

 

photo_2016-04-02_11-06-51

 

 

بایکی از دانشجویان در حین کار برادر امیرحسین سرخیل همراه شدیم واز علت حضورشان باتوجه به اینکه بومی استان گیلان نیستند در گیلان دانشجویند  و عید نوروز را میبایست با خانواده همراه باشند از اردوی جهادی پرسیدیم ایشان اینگونه پاسخ دادند.

photo_2016-04-02_11-06-00

 

آقای سرخیل از علت حضور خود در اردوی جهادی در تعطیلات نوروز برایمان بگویید؟

 

اردوی جهادی هم اردوست هم تلاش و سختی هم خودسازی است  و هم هجرت و نوعی کوچ از خود به خود است که  مهم ترین هدف  کار و اردوی جهادی خدمت است خدمت به مردم.

 

انجام دادن کار فرهنگی نمود و جنبه اقدام جهادی است.

 

وقتی  هم بازخورد حرکت خودمان را  در جمع شدن ومتشکل شدن نیروهای نوجوان و نونهال روستا در مسجد و صف نماز جماعت و حضورشان و همراهی شان  با مجموعه  را میبینیم برایمان غیر قابل توصیف است.

 

 

photo_2016-04-02_11-06-13

 

photo_2016-04-02_11-06-47

چه برنامه هایی را باچه هدفی اجرا میکنید؟

 

در این وقت وبازه کم زمانی و فشرده بودن کار عمرانی با تقسیم وظایف و همکاری تربیتی روحانی جهادی حاج آقای حسن پور با تدریس وطرح بحث های مختلف در قالب برنامه های نوجوان محور با توجه به ذائقه های دوستان نونها ل و نوجوان با آموزش درس های اخلاقی و کاربردهای عملی احکام واخلاق به نوعی کاری کوچک در معرفت افزایی این دوستان انجام میدهیم باشد که مورد قبول واقع شود.

photo_2016-04-02_11-06-21

photo_2016-04-02_11-06-17

چه مطلبی دارید برای مخاطبین هشت دی خواندنی باشد؟

 

بایستی انقلابی باقی بمانیم چرا که انقلابی بودن عیب نیست شعار دادن هم کافی نیست.اقدام لازم است نمونه اش برای بنده دانشجو در این فرصت دانشجویی اقدام جهادی است.

گفتن طرح لازم نیست انتقاد را باید درعمل دید اردوی جهادی در این برهه نمودی کوچک در عرصه عملی کردن گفتمان هاست.

برای مثال در این روستا مصالح و بلوک سیمانی در حدود یکسال در اینجا بوداما اقدامی در چیدمان دیوار مشاهده نشد وحال این را تعمیم بدهید از یک روستا به کلان مسائل داخلی خودمان در اقتصاد و فرهنگ، نیرو داریم منابع داریم اما عزم و تلاش نداریم.

با دوست دیگری همراه شدیم که نخواست نامش برده شود اما برادرمحمدحسین اقبال پور هم برایمان از هدف اردوهای جهادی خلاصه وار اینگونه گفت:

photo_2016-04-02_11-05-55

 

خدمت فرهنگ رشد خود خودمان و مردم.

در زمینه اقدام وعمل انتظاری را  حضرت آقا از دانشجویان جوان دارند ،تهذیب تحصیل ورزش  مبحثی که  ما میتوانیم  روی آن کارکنیم و باید کار کنیم روی اقتصاد دانش بنیان است در حوزه تحصیل خصوصا بچه های فنی مهندسی در  اقتصاد دانش بنیان ورود کنیم وکار را به عهده بگیریم.

در روستاها فعلا بحث فرهنگ است چرا که وقتی فرهنگ کار جزو جریان فکری شد دیگر نیاز به نیروی پیشرانه نیست به تقویت کردن نیاز داریم وتمام.

آقای سجاد نظری هم با توجه به اینکه از ناحیه دست خود دچار سانحه شده بودند بازهم به دعوت یکی از دوستان لببیک گفتند و به هجرت روی آوردند
وقتی از ایشان پرسیدیم که آیا اردوی جهادی صرف دیوار چینی و ساختمان کردن است به ما اینگونه پاسخ داد:

photo_2016-04-02_11-05-52
با دست خالی نمیشود بیشتر از این کاری کرد کسی که می آید باید ببیند هزینه های هرنفر اردو چقدر میشود وبایستی با همان شرایط خود را وقف دهد به کمبودها خود را عادت دهد، از آن به بعد مدیریت کند.

دوستان می آیند با هزینه های خودشان خرید میکنند نه اینکه نباشد هست اما با دست خالی نمیشود بیشتر ازاین کارها ،کاری کرد.
باید با هم کار کنیم.

 

photo_2016-04-02_11-06-08

 

 

photo_2016-04-02_11-06-37
در این اردو حضور طلبه ای جوان از اصفهان هم  به چشم میخورد اما موفق به مصاحبه  با ایشان نشدیم.

photo_2016-04-02_11-06-43
ماهیت اردوی جهادی تلاش و کوشش ،دوری از خانواده کمبود، تمرین برای سختی هاست.آنچه که از اردوی جهادی نوروز۹۵ باقی میماند مسلما خاطره ای خوش برای اهالی و مردم منطقه است که “حضور نیروی مومن انقلابی و حزب اللهی” را در کنار خود میبینندو احساس می کنند.
۱۳ فروردین به حول قوه الهی به پایان رسید و قرارگاه شهید دانشجو سید محمد اسحاقی مانند سایر گروههای دانشجویی مستقر در مناطق محروم  در گیلان  چون تالش و سیاهکل لنگرود به اردوی خود خاتمه داد.
امید است که سال جدید سالی توام با تلاش و تحرک و امید به منبع لایزال الهی باشد درپایان برای همه جهادگران بسیجی آرزوی توفیق داریم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
محمد حسین
خدا خیرشون بده ...
در حاشیه