استاندار گیلان:

آزادراه رشت‌ ـ قزوین یک‌هزار میلیارد اعتبار می‌خواهد/ محدودیت فضای فرهنگی اقامت گردشگر در رشت را کم کرده است

وی با بیان اینکه تمایل داریم پروژه راه‌آهن رشت‌ ـ قزوین مسیر آستارا‌ـ انزلی را به‌هم متصل کند، افزود: تمایل داریم شرایط به‌گونه‌ای پیش برود که حتی راه‌آهن رشت را به ساری به مشهد و دیگر نقاط ایران متصل کند.

آزادراه رشت‌ ـ قزوین یک‌هزار میلیارد اعتبار می‌خواهد/ محدودیت فضای فرهنگی اقامت گردشگر در رشت را کم کرده است

به گزارش ۸دی، محمدعلی نجفی عصر امروز در مراسم افتتاح پروژه پیاده‌راه‌سازی این شهر اظهار کرد: پروژه راه‌آهن گیلان در سال‌های گذشته به کندی پیش می‌رفت اما با حمایت‌های وزیر راه از سرعت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه تمایل داریم پروژه راه‌آهن رشت‌ ـ  قزوین مسیر آستارا‌ـ انزلی را به‌هم متصل کند، افزود: تمایل داریم شرایط به‌گونه‌ای پیش برود که حتی راه‌آهن رشت را به ساری به مشهد و دیگر نقاط ایران متصل کند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه اکنون حدود ۱۲ کیلومتر شبکه ریلی در کشور احداث شده است، تصریح کرد: شبکه ریلی جزو مطالبات گیلان است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۵۲۰ کیلومتر آسفالت راه‌های گیلان انجام شد، گفت: در آزاد راه رشت‌ـ قزوین نیز اتفاق‌های خوبی افتاده و اخیراً حدود سه کیلومتر این آزادراه اجرایی شده است.

نجفی با اشاره به اینکه حدود یک‌هزار میلیارد تومان برای تکمیل آزادراه اعتبار لازم است، خاطرنشان کرد: دولت با محدودیت‌های اعتباری که دارد کار سختی را در اینگونه پروژه‌ها آغاز کرده است.

وی، شهر رشت زیبا و گردشگری خواند و یادآور شد: امروزه به دلیل محدودیت فضای فرهنگی اقامت گردشگر در این شهر کمتر شده که موضوع مذکور برای ما رنج‌آور است.

استاندار گیلان در پایان اجرای پروژه‌هایی مانند پیاده‌راه سازی را در رساندن رشت به جایگاه واقعی خود تأثیرگذار دانست.

 

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه