مشاور عالی مقام معظم رهبری در ماسال:

شهدا در جنگ ثابت کردند بدون اتکا به ابرقدرت ها هم می توان پیروز بود

علی شمشیری گفت: امروز مردم یمن، عراق، سوریه و لبنان تحت تأثیر افکار امام (ره) و با الهام از هشت سال دفاع مقدس، نتیجه گرفته اند که می شود بدون اتکا به ابرقدرت ها، سالیان سال جنگ کرد و پیروز شد.

شهدا در جنگ ثابت کردند بدون اتکا به ابرقدرت ها هم می توان پیروز بود

به گزارش ۸دی، به نقل از  ماسال نیوز، سرتیپ پاسدار علی شمشیری در یادواره ۱۳۶ شهید والامقام شهرستان ماسال و وداع با پنج شهید گمنام دفاع مقدس با بیان اینکه ایران در رژیم پهلوی حامی صهیونیست ها بود اظهار داشت: با وقوع انقلاب اسلامی ایران از یک کشور حامی صهیونیست به کشوری تبدیل شد که نه تنها اسراییل را به وحشت انداخت بلکه موجب لرزش پایه های قدرتی کشورهای مستکبر دنیا شد.

وی افزود: زمانی ایران یکی از اقمار غرب بود و امکانات این کشور صرف کشتار مسلمانان می شد و این کشور در هندسه سیاسی دنیا جایگاهی نداشت و تنها آلت دست کشورهای استکباری بود اما امروز به کشوری تبدیل شده است که در مناسبات جهانی و منطقه ای تأثیرات زیادی دارد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب دشمنان با ایجاد و تقویت گروههای چپ و منافقین، خلق کرد، عرب، بلوچ، گنبد و … سعی در ایجاد آشوب در کشور کردند گفت: آمریکا با ایجاد آشوب های داخلی در کشور تلاش کرد انقلاب اسلامی در مسیر آرمانی خود حرکت نکند اما همه این توطئه ها نقش بر آب شد و هیچ خللی در جریان انقلاب ایجاد نکرد.

شمشیری جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران را جنگ ایران با همه کشورهای استکباری دانست و اظهار کرد: صدام با تحریک آمریکایی ها وارد جنگ با ایران شد و ما در طول ۸ سال دفاع مقدس از ۳۶ کشور اسیر جنگی گرفتیم و این جنگ از جمله جنگ هایی بود که شوروی و آمریکا هر دو از حامیان یک طرف درگیری یعنی رژیم بعث بودند و آنها با توجه شرایط ابتدای انقلاب که همه فرماندهان ارشد ارتش فرار کرده بودند و کشور، نیروی نظامی آماده ای نداشت، مطمئن بودند که می توانند جمهوری اسلامی را نابود کنند اما تدبیر و اندیشه امام (ره) مردم را در برابر دشمن بسیج کرد و آنها توانستند در طول جنگ ۸ ساله کار فوق العاده بزرگی را انجام دهند.

این مقام عالی رتبه نظامی کشور با بیان اینکه در طول ۲۰۰ سال گذشته جنگ های زیادی علیه ایران به وقوع پیوسته است افزود: در تمامی این جنگ ها بخشی از خاک کشور از دست رفته است و این در شرایطی بود که در طی این مدت ایران همواره در پازل یکی از ابرقدرت ها بازی می کرد اما در طی دفاع مقدس و با وجود اینکه همه ابرقدرت های جهان در حمایت از طرق مقابل ما قرار داشتند دشمن نتوانست حتی یک وجب از خاک کشور را جدا کند و آنها نتوانستند به هیچ کدام از اهداف اولیه خود در جنگ دست پیدا کنند.

وی مقاومت مردم ایران را درسی برای تمامی آزادی خواهان جهان عنوان کرد و گفت: زمانی کشورها به ایران سیم خاردار هم نمی فروختند و می گفتند شما از این استفاده نظامی خواهید کرد اما امروز می بینیم که پافشاری بر حق و مقاومت در برابر دشمن چه تأثیرات عظمیی بر جهان گذاشته است.

مشاور عالی رهبر انقلاب ضمن توصیه مردم به مطالعه منشور روحانیت که اسفند ماه سال ۶۷ توسط امام خمینی (ره) نوشته شده است، بخش هایی از آن را قرائت کرد: «ما در جنگ برای یک لحظه هم نادم و پشیمان از عملکرد خود نیستیم. راستی مگر فراموش کرده‌ایم که ما برای ادای تکلیف جنگیده‌ایم و نتیجه فرع آن بوده است. ملت ما تا آن روز که احساس کرد که توان و تکلیف جنگ دارد به وظیفه خود عمل نمود. و خوشا به حال آنان که تا لحظه آخر هم تردید ننمودند، آن ساعتی هم که مصلحت بقای انقلاب را در قبول قطعنامه دید و گردن نهاد، باز به وظیفه خود عمل کرده است، آیا از اینکه به وظیفه خود عمل کرده است نگران باشد؟ نباید برای رضایت چند لیبرال خود فروخته در اظهارنظرها و ابراز عقیده‌ها به گونه‌ای غلط عمل کنیم که حزب‌اللّه عزیز احساس کند جمهوری اسلامی دارد از مواضع اصولی‌اش عدول می‌کند. تحلیل این مطلب که جمهوری اسلامی ایران چیزی به دست نیاورده و یا ناموفق بوده است، آیا جز به سستی نظام و سلب اعتماد مردم منجر نمی‌شود؟! تأخیر در رسیدن به همه اهداف دلیل نمی‌شود که ما از اصول خود عدول کنیم. همه ما مأمور به ادای تکلیف و وظیفه‌ایم نه مأمور به نتیجه.»

سردار سرتیپ شمشیری ادامه داد: امروز مردم یمن، عراق، سوریه و لبنان تحت تأثیر افکار امام و انقلاب اسلامی بدون امکانات و تجهیزات پیشرفته ی آنچنانی در برابر دشمنان ایستاده اند و مبارزه می کنند چرا که آنها از جنگ هشت ساله ایران و عراق نتیجه گرفته اند که می شود بدون اتکا به ابرقدرت ها و تجهیزات نظامی سالیان سال جنگ کرد و پیروز شد. همچنان که در سال ۱۹۶۷ شش کشور عربی در جنگی شش روزه در برابر صهیونیست ها تاب نیاوردند و شکست خوردند اما حزب الله متأثر از انقلاب اسلامی با نیرو و تجهیزات کم و در حالی که در ابتدای شکل گیری خود مورد تمسخر اعراب و اسراییلی ها قرار می گرفت توانست پس از ۱۸ سال خاری در چشمان اسراییل باشد و آنها را از جنوب لبنان فراری دهد.

وی شکست اسراییل در جنگ های ۳۳ روزه، ۲۲ روزه، ۵۵ و ۸ روزه را نمونه هایی از شکست تجهیزات و امکانات نظامی در برابر اراده مردمی و مقاومت در برابر زورگویان عنوان کرد و گفت: آمریکا و اسراییل برای ساقط کردن یک کشور تا حد سفارتخانه ها برنامه ریزی می کنند و وقتی وارد عملیات می شوند که از پیروزی خود اطمینان داشته باشند اما همینها بعد از پنج سال نتوانستند حکومت سوریه را ساقط کنند و اینها نتیجه رشادت شهیدانی مثل محبی، دوستی، سیامک دولتی و همه ۱۳۶ شهید شهرستان ماسال و شهدای کشور است که به آزادی خواهان جهان درس ایستادگی داده اند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه