سیستم نیروگاه انرژی خورشیدی در گیلان به بهره برداری رسید

سیستم نیروگاه انرژی خورشیدی پس از احداث با حضور جمعی از اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی گیلان و نمایندگان شرکت توزیع برق استان به بهره برداری رسید.

سیستم نیروگاه انرژی خورشیدی در گیلان به بهره برداری رسید

به گزارش ۸دی، سیستم فتوولتائیک ( نیروگاه انرژی خورشیدی) با ظرفیت ۵ کیلووات طی تفاهم نامه ای مابین سازمان نظام مهندسی گیلان و شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان پس از احداث با حضور جمعی از اعضای هیات مدیره سازمان و نمایندگان شرکت توزیع برق استان به بهره برداری رسید.این نیروگاه از نوع On Grid (متصل به شبکه) بوده که انرژی الکتریکی تولیدی را به شبکه داخلی برق سازمان تزریق می نماید و در صورت مازاد تولید ، به شبکه توزیع برق سراسری منتقل می شود.

انرژی خورشیدی

سیستم‌های فتوولتائیک جهت مصارف عمومی و کشاورزی، بصورت نیروگاه های مستقل از شبکه سراسری یا سیستم های متصل به شبکه سراسری با ساختار نصب ثابت و یا متحرک در واحدهای کوچک با توان پائین جهت تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز ماشین حساب‌های کوچک تا سیستم‌های بزرگ نیروگاهی، به کار می رود.

در نوع On Grid، انرژی الکتریکی حاصل از سیستم فتوولتائیک (با استفاده از تجهیزات الکتریکی مبدل جریان مستقیم به جریان متناوب، همچون اینورترهای متصل به شبکه و …) ضمن تغییر شکل و تطبیق سطح ولتاژ و فرکانس انرژی الکتریکی حاصل ازسیستم فتوولتائیک، با مشخصات سطح ولتاژ، اختلاف فاز، فرکانس و…  شبکه سراسری به شبکه سراسری برق تزریق می گردد.

گفتنی است با استفاده از نیروگاه های فتوولتائیک متصل به شبکه سراسری به صورت  متمرکز و یا غیرمتمرکز (ضمن تقویت انرژی جاری در شبکه توزیع)، بدلیل تزریق ولتاژ و جریان مانع افت ولتاژ شبکه توزیع گردیده و در نتیجه از فشار بر روی نیروگاه ها در طی روز جلوگیری نمود.

این امر به مثابه این است که هر مشترک شبکه سراسری برق، با نصب سیستم متصل به شبکه، خود به عنوان یک تولید کننده پراکنده کوچک (DG)، به صورت نیروگاهی کوچک عمل نماید.

دراین روش علاوه بر تامین بخشی از انرژی الکتریکی مورد نیاز مصرف کننده، انرژی الکتریکی (مازاد بر مصرف) به شبکه سراسری برق تزریق می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه