با حضور استاندار گیلان؛

کارگاه فناوری‌های نو و انرژی خورشیدی در گیلان به بهره‌برداری رسید

کارگاه فناوری‌های نو و انرژی خورشیدی در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان به بهره‌برداری رسید.

کارگاه فناوری‌های نو و انرژی خورشیدی در گیلان به بهره‌برداری رسید

به گزارش هشت‌دی، کاظم پورنصیری در حاشیه بهره‌برداری از کارگاه فناوری‌های نو و انرژی خورشیدی که با حضور استاندار گیلان به بهره‌برداری رسید در گفتگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در این کارگاه آموزشی، رشته‌های کارشناسی تحلیل و بررسی نیروگاه خورشیدی و خانگی، طراحی نیروگاه خورشیدیِ صنعتی، طراحی تجهیزات مولد انرژی خورشیدی و کارشناسی تحلیل و پایش امکان سنجی اجرا می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان، افزود: برای راه‌اندازی مرحله نخست این کارگاه، ۱۰ میلیارد ریال و برای مرحله دوم هم ۱۰ میلیارد ریال دیگر از محل اعتبارات ملی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور هزینه شده است.

 

اسدالله عباسی استاندار گیلان نیز در محل اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان با اشاره به اینکه مهارت آموزی حلقه گمشده ارتباط دانشگاه و بازار کار محسوب می‌شود، گفت: با توسعه فرهنگ مهارت آموزی و کارآفرینی می‌توان در مسیر توسعه همه جانبه و افزایش اشتغال گام‌های موثرتری برداشت.

وی توسعه و تقویت کارگاه‌های دانش بنیان را یکی دیگر از راهکار‌های مهم افزایش اشتغال و کارآفرینی عنوان کرد و با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گیلان ۶ درصد از میانگین کشوری بالاتر است، افزود: باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود استان، مشاغل روستایی و خُرد خانگی را توسعه بخشید تا علاوه بر جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر‌ها، مهاجرت معکوس به سمت روستا‌ها را گسترش داد.

استاندار گیلان برگزاری مسابقات ملی مهارت را نیز برای تشویق و افزایش انگیزه مهارت آموزان ضروری دانست و گفت: بهره‌مندی از مهارت و نبوغ نخبگان مهارتی، به ویژه در حوزه آموزش و انتقال تجربیات به نسل‌های جوان و در نهایت برای توسعه کارآفرینی، امروز یک ضرورت غیر قابل انکار است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه