در پوشش شرکت های ساختمانی؛

بازاریابی شبکه ای ناسالم یا “دسیسه هرمی”/اعضای باند شرکت های هرمی در سیاهکل دستگیر شدند

سرهنگ مجید نیکوئی فرمانده انتظامی شهرستان سیاهکل از دستگیری ۲ نفر از اعضای باند فعال شرکت های هرمی در این شهرستان خبر داد.

بازاریابی شبکه ای ناسالم یا “دسیسه هرمی”/اعضای باند شرکت های هرمی در سیاهکل دستگیر شدند

به گزارش ۸دی، فرمانده انتظامی شهرستان سیاهکل از دستگیری ۲ نفر از اعضای باند فعال شرکت های هرمی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مجید نیکوئی فرمانده انتظامی شهرستان سیاهکل در تشریح این خبر گفت: مأموران پلیس آگاهی در پی دریافت گزارشاتی مبنی بر فعالیت یک شرکت هرمی در این شهرستان، موضوع را در دستورکار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان سیاهکل افزود: مأموران پلیس آگاهی پس از اطمینان از صحت خبر،سریعاٌ با تشکیل یک تیم عملیاتی و هماهنگی با مقام قضائی وارد محل شده و در بازرسی های انجام شده تعداد زیادی جزوه و سی دی های آموزشی و تلفن همراه که شماره تلفن مشتری ها در آنها ثبت شده بود را کشف کردند.

سرهنگ نیکوئی با اشاره به دستگیری دو متهم در خصوص این پرونده، بیان داشت: متهمان دستگیر شده در بازجویی های پلیسی اعتراف کردند که برای عضوگیری و اعتمادسازی عضوها و قانونی جلوه دادن فعالیت های خود، شرایطی چون حسن اخلاق، اعتیاد نداشتن به موادمخدر و سیمای ظاهری مناسب را فراهم می کردند که با هوشیاری مأموران شناسایی و پس از تشکیل پرونده، جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

این مقام انتظامی در خصوص ماهیت شرکت های هرمی به شهروندان گفت: شرکت های هرمی در پوشش شرکت های ساختمانی اقدام به عضو گیری کرده و سپس کار خود را تغییر داده و در قالب سرمایه گذاری با سودهای کلان به میدان آمده و در روش پدیده بازاریابی شبکه ای ناسالم یا “دسیسه هرمی” با بکارگیری شیوه های روانی، افراد را به خرید محصولاتی که به آنها نیاز ندارند مجبور کرده و این تصور را در آنها ایجاد می کنند که می توانند در مدت کوتاهی ثروتمند شوند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه