وارستگی، شجاعت و ایثار شهدا جمهوری اسلامی ایران را بیمه کرد

ابراهیم طاهرنژاد مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان گفت: وارستگی شجاعت و ایثار شهدا جمهوری اسلامی را بیمه کرد.

وارستگی، شجاعت و ایثار شهدا جمهوری اسلامی ایران را بیمه کرد

به گزارش ۸دی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان، گفت: وارستگی شجاعت و ایثار شهدا جمهوری اسلامی را بیمه کرد.

ابراهیم طاهرنژاد افزود: مردم مؤمن و انقلابی گیلان با تبعیت از رهبری حضرت امام خمینی(ره) و همدوش با سایر هموطنان در سال‌های ۴۲ تا ۵۷ ندای آزادی سر دادند و حضور و نقش‌ آفرینی مؤثری در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره تمام شهدای والامقام به‌ویژه شهدای دوران پیروزی انقلاب اسلامی،گفت: سید یونس حسینی، نخستین شهید گیلانی دوران انقلاب اسلامی از شهرستان رودبار بود که در سن ۳۱ سالگی در مدرسه فیضیه قم بر اثر حمله رژیم پهلوی در تاریخ دوم فروردین ماه ۱۳۴۲ به شهادت رسید.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان با بیان اینکه در میان شهدای انقلابی این استان اسامی دو کودک ثبت شده است، افزود: الیاس سالاری کودک سه ساله رودسری ۲۲ آبان ۴۲ در جریان تظاهرات مردم لاهیجان علیه رژیم پهلوی بر اثر اصابت گلوله مأموران ستمشاهی به شهادت رسید و حسین پرندک دانش آموز ۱۱ ساله از آستانه اشرفیه نیز نهم دی ماه ۱۳۵۷ در تظاهرات مردمی شهید شد.

طاهرنژاد به نحوه شهادت زنان شهید انقلابی استان گیلان اشاره کرد و گفت: رویا باقری شهید ۱۹ ساله و فرحناز معصومی شهید ۱۶ ساله‌ای بودند که بر اثر اصابت تیر مستقیم در درگیری با رژیم پهلوی و در تظاهرات و راهپیمایی آن دوران به فیض شهادت رسید.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان با تأکید بر اینکه خون شهدا ایران اسلامی را بیمه کرد، خاطرنشان کرد: وجود شهیدان انقلابی در اقشار مختلف دانشجو، دانش آموز، معلم، نظامی، سرباز، کارمند، کارگر، کشاورز، خانه‌دار و کودک نشان دهنده مردمی بودن انقلاب شکوهمند اسلامی است.

وی با اشاره به سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تأکید کرد: پیشرفت و تداوم انقلاب اسلامی مدیون خون پاک شهدا است و باید تلاش کنیم میراث گران‌بهای شهدا و ایثارگران هیچگاه فراموش نشود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه