آیا چرخ کارخانه چوکا و صنایع چوپ اسالم می چرخد؟

نزدیک به سه سال از عمر دولت تدبیر و امید گذشت و گویا شرایط اقتصادی هنوز بیمار گونه به راه خود ادامه می دهد؛ هر چند نرخ تورم از ۴۶ درصد به زیر ۱۵ درصد رسید اما رکود بی سابقه اقتصاد کشور را فلج کرده است.

آیا چرخ کارخانه چوکا و صنایع چوپ اسالم می چرخد؟

به گزارش ۸دی به نقل از مریان خبر ؛ شهریور ماه سال ۹۳ بود که رییس جمهور در سفر خود به مشهد خبر “خروج از رکود” را به ملت ایران داد اما یکسال بعد چهار وزیر روحانی در نامه ای از روحانی خواستند فکری به حال رکود شدید در کشور کند؛ با این حال بسته خروج از رکود دولت هفته های قبل ارائه شد هر چند به گفته بسیاری از کارشناسان اقتصادی این بسته با شتبازدگی در تصمیم گیری گره ای از مشکلات باز نخواهد کرد.

از موضاعات کلان کشوری بگذریم در شهرستان تالش هم کارخانه صنایع چوپ اسالم و کارخانه چوکا که در شهرستان رضوانشهر قرار دارد ولی ارتباط مستقیمی با اشتغال تعداد زیادی از تالش ها دارد حال خوبی ندارند.

در سال ۹۲ که جناب روحانی ریاست محترم جمهوری در تبلیغات انتخاباتی خود اعلام داشت :

چرخیدن سانتریفیوژها بسیار خوب است اما به شرط آنکه چرخ تمام کارخانه ها و اقتصاد نیز بچرخد .

حالا سوال این است حالا که نفس سانتریفیوژها از نفس افتاده امیدواریم که چرخ کارخانه های چوکا و صنایع چوپ اسالم بچرخد.

وضعیت صنایع چوب اسالم انقدر حاد شده است که در چند هفته اخیر حجت الاسلام انصاری امام جمعه شهرستان تالش بارها در خطبه های نماز جمعه تالش رسیدگی به این امر را خواستار شده است .

در کارخانه چوکا هم وضع به گونه ای رقم خورد که کار به اعتصاب ۴۰۰ نفر از کارگران این کارخانه در تابستان هم رسید و حتی این کارخانه از تولید هم ایستاد .

وضع این دو کارخانه تا جای پیش رفت که پای وزیر کار را هم به گیلان و تالش کشاند و ربیعی از نزدیک از این دو کارخانه بازدید و قول های برای حل مشکلات این دو کارخانه داد که تا حالا عملی نشده است .

بازدید ربیعی از صنایع چوپ اسالم

بازدید ربیعی از کارخانه چوکا

ما امیدواریم حالا که برای رفع تحریم بهای بسیار سنگین پرداخت کرده ایم ،  لااقل بتوانیم دوبار چرخیدن چرخ کارخانه ها را شاهد باشیم .

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه