نماز موجب مصون ماندن جامعه از بلایای شیطانی می‌شود

رئیس ستاد اقامه نماز گیلان گفت: توجه به معنویات و اهمیت نماز در خانواده تأثیر مستقیمی در جامعه می‌گذارد و نماز موجب مصون ماندن جامعه از بلایای شیطانی می‌شود.

نماز موجب مصون ماندن جامعه از بلایای شیطانی می‌شود

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام و المسلمین سید ابوطالب حجازی دیروز در همایش تجلیل از مدیران، دبیران و ائمه جماعت و خادمان نماز و دستگاه های برتر استان در امر توسعه و ترویج فرهنگ نماز، با بیان اینکه اصلی‌ترین ستون دین در تمامی جامعه اهمیت در برپایی نماز است، اظهار داشت: روشن نگه داشتن نور معنوی نماز موجب مصون ماندن جامعه از بلایای شیطانی می‌شود.

وی افزود: نماز ستون دین و علامت اسلام است و فعالیت تبلیغ و ترویج نماز به هر اندازه‌ای که در جامعه انجام شود باز کم است زیرا هر چقدر معنویات و نماز در جامعه گسترده‌تر باشد، فساد در جامعه کمتر صورت می‌گیرد.

رئیس ستاد اقامه نماز گیلان با اشاره به اینکه فرد عجین شده با معنویات در جامعه  به‌طور طبیعی در مقابل معصیت و گناه مقاومت می‌کند و به هر علمی دست نمی‌زند، تصریح کرد: همان‌طور که در ایام ماه مبارک رمضان به‌دلیل شرایط معنوی ایام و گرفتن روزه و برپایی نماز درصد جرایم در جامعه به‌شدت کاهش می‌یابد و این امر تنها به‌دلیل توجه به معنویات است.

حجت الاسلام المسلمین حجازی با اشاره به اینکه هر قدر توجه به معنویات در جامعه بیشتر باشد در میان آن جامعه امنیت اخلاقی و اجتماعی بیشتری حکم فرما است، افزود: با نشان دادن جلوه‌ها و برکات برپایی نماز می‌توان جامعه و جوانان نیک طینت جامعه را از دام‌ها و وسوسه‌های شیطان دور کرد.

وی تصریح کرد: تمامی فضاها در جامعه باید رنگ بوی نماز را دارا باشند و همکاری برای احیای اقامه و ترویج فرهنگ نماز در استان باید هموار بیش از پیش تلاش شود.

رئیس ستاد اقامه نماز گیلان با بیان اینکه در این همایش از ۳۴ مدیر و دبیر و ائمه جماعت و خادمان و فعالان نماز سال ۹۳  تجلیل  می‌شود، خاطرنشان کرد: افرادی که در حوزه معنویات فعالیت دارند نیازی به تجلیل ما ندارند لذا نتایج و برکات نماز را در زندگی خود به خوبی شاهد هستند و این فعالیت‌ها از افراد به خانواده و از خانواده به کودکان و فرزندان آینده‌ساز کشور منتقل و خانواده‌ها با آشنایی کودکان و رشد آن‌ها در فضای معنوی افرادی سالم را برای آینده‌سازی به جامعه تحویل می‌دهند.

وی هدف از برگزاری این همایش را ایجاد انگیزه در فعالیت بیشتر دستگاه‌ها در امر اقامه نماز اعلام کرد و افزود: رسانه‌ها بهترین و مؤثرترین نقش را در ترویج فرهنگ نماز می‌توانند در جامعه ایفا کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه