اجاره واحدهای صنعتی راکد به سرمایه‌گذاران قانونمند شد

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان گفت: قانونمند شدن اجاره واحدهای صنعتی به سرمایه‌گذاران جدید توسط مجموعه شهرک‌ها و نواحی صنایع کوچک و متوسط به شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان ابلاغ شد.

اجاره واحدهای صنعتی راکد به سرمایه‌گذاران قانونمند شد

به گزارش ۸دی، طهمورث لاهوتی‌اشکوری بعد از ظهر دیروز در نشست شهرک‌های صنعتی استان با اشاره به فعالیت دوباره برخی واحدهای تولیدی استان، اظهار کرد: از ابتدای سال گذشته ۲۵۰ واحد صنعتی و تولیدی در نواحی صنایع کوچک و متوسط راکد و تعطیل در گیلان بود.

وی افزود: با پیگیری‌ها و شناسایی مشکلات موجود واحدهای مذکور تاکنون ۵۰ واحد تولیدی و صنعتی به چرخه تولید بازگردانده شد که از این تعداد ۳۰ واحد در سال ۹۳ و تعداد ۲۰ واحد در سال جاری احیا و مشغول به فعالیت شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان، رکود اقتصادی، کمبود نقدینگی، کاهش تولید در حوزه‌های مختلف را موجب رکود در فرآیند فعالیت یا تعطیلی در واحدهای صنعتی دانست.

وی آسیب‌پذیری واحدهای کوچک و متوسط را به‌دلیل کاهش حجم سرمایه‌گذاری و میزان سرمایه در گردش و انتظار بازگشت سرمایه به چرخه تولید را بیشتر از صنایع بزرگ و مادر عنوان کرد.

لاهوتی‌اشکوری، نبود بازار و عدم شناسایی بازار از طرف سرمایه‌گذار واحد صنعتی، کمبود نقدینگی در بخش سرمایه در گردش، اختلاف بین شرکا، مشکلات در بخش مواد اولیه و ماشین‌آلات را از دلایل رکود واحدهای صنعتی بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه عوامل مذکور اصلی‌ترین موارد در ادامه حیات واحدهای تولیدی و صنعتی استان گیلان محسوب می‌شود، تصریح کرد: قانونمند شدن اجاره واحدهای صنعتی به سرمایه‌گذاران جدید از سال گذشته توسط مجموعه شهرک‌ها و نواحی صنایع کوچک و متوسط به شرکت شهرک‌های صنعتی ابلاغ شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: صاحبان واحدهای صنعتی که به‌دلایل مختلف تعطیل شده‌اند، این امکان را دارند واحدهای صنعتی خود را به متقاضیان و سرمایه‌گذارانی که با داشتن منابع مالی محدود قصد ورود مستقیم منابع موجود در بخش تولید را دارند اجاره دهند.

به گفته وی، بسیاری از واحدهای صنعتی راکد و مشکل‌دار گیلان با اجاره دادن به سرمایه‌گذاران و متقاضیان احیا و راه‌اندازی شده است.

لاهوتی‌اشکوری بررسی شناخت بازار با توجه به دانش فنی و دقت اولیه در انتخاب صنعت قبل از ایجاد سرمایه‌گذاری را ضروری خواند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه