به گزارش ۸دی، جمعی از خانواده های شهداء و ایثارگران استان گیلان با صدور نامه ای خطاب به دادستان محترم کل کشور خواهان برخورد قاطع و قانونی با افرادی که از نام و نشان خانواده های شهداء سوء استفاده می کنند، شدند.

در بخشی از این نامه که در هنگام حضور حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، دادستان محترم کل کشور در گیلان تقدیم ایشان شد، آمده است: «خانواده های شهداء همواره نشان دادند که تمایلی ندارند در درگیریی های حزبی و جناحی از آبرویی که به بهای خون عزیزترین کسانشان به دست آورده اند خرج شود .»

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

محضر حجت الاسلام والمسلمین رئیسی

دادستان محترم کل کشور

مقام معظم رهبری : “پیام شهیدان این است که تسلیم وسوسه غنیمت نشوید “

عالم محضر شهداست اما کو محرمی که این حضور را دریابد و در برابر این خلاء ظاهری خود را نبازد . زمان می گذرد و مکان ها فرو می شکند اما حقایق باقی است و هنوز مسیر سرخ خمینی پابرجاست و ما که در این راه میوه ی دل خویش را نثار کرده ایم همواره چون سرو سربلند و آزاده ایم ما را چه نیاز است که در پی غنیمت های انتخابات و برای تقابل با مسئولان اداری و باج خواهی های انتخاباتی از ما مایه می گذارند ، پرده بنویسند که خانواده شهدا خواهان شفاف سازی عملکرد اداره مربوطه اند . آیا باید زمان انتخابات ما را دستمایه تسویه حساب های حزبی و جناحی خود کنند.

آیا فردا می توانند پاسخگوی خون مطهر فرزندان ما باشند. تا کی بعضی ها می خواهند با خون جوانان و فرزندان ما درخت منافع شخصی خویش را آبیاری کنند، تا کی خون فرزندان در خون غلطیده ما باید، ما به ازای برد و باخت های مبارزات حزبی و جناحی باشد.

چرا بعضی ها از تشنه کامی غنائم بعد از انتخابات سنگ به کاسه قلب پر خون مادران و پدران و فرزندان شهیدان می زنند . خانواده های شهداء همواره نشان دادند که تمایلی ندارند در درگیری های حزبی و جناحی از آبرویی که به بهای خون عزیزترین کسانشان به دست آورده اند خرج شود. پس همانگونه که مقام عظمای ولایت فرمودند : “پیام شهداء این است که تسلیم وسوسه غنیمت نشوید” پس شما هم برای اهداف کاسب کارانه تان از چیزی غیر از خون فرزندان ما و رنج های سالها محرومیت ایثارگران از حداقل های یک زندگی آسوده آنهم به خاطر جایگزینی شایسته محوری با زد و خوردهای جناحی، آنهم در حکومت عدل اسلامی، مایه بگذارید.

بر این اساس ما جمعی از خانواده های شهداء و ایثارگر استان گیلان به جهت سوء استفاده از نام و نشان خانواده های شهداء از آن مقام محترم انتظار داریم با افراد سوء استفاده گر برخورد قاطع و قانونی صورت پذیرد.

جمعی از خانواده های شهداء و ایثارگران استان گیلان