پاکسازی محیط سحرانگیز تالاب استیل آستارا +تصاویر

تالاب چشم‌نواز و سحرانگیز استیل آستارا از وجود ناپاکی‌ها و آلودگی‌های زیست‌محیطی پاکسازی شد.

پاکسازی محیط سحرانگیز تالاب استیل آستارا +تصاویر

به گزارش ۸دی، تالاب استیل یا عباس‌آباد با وسعت ۱۳۸ هکتار در هفت کیلومتری جنوب این شهرستان و در حاشیه جاده لوندویل به آستارا قرار دارد و از تنوع چشم‌اندازهای طبیعی مانند کوهستان، جنگل، مزارع و کشتزارهای اطراف برخوردار است.

ضلع‌ غربی تالاب استیل پوشیده از جنگل و پوشش‌‌های سبز گیاهی و ضلع شرقی آن درختان توسکای شناور قرار دارد و زیبایی‌ دل‌فریب این تالاب سیل گردشگران داخلی و خارجی را از تمام فصول سال به‌ویژه بهار و تابستان به طرف خود می‌کشاند.

یکی از ویژگی‌های تالاب استیل برخورداری از آب شیرین و دائمی است و به همین منظور به عنوان منطقه ممنوع شکار شناخته‌می‌شود و تحت نظارت سازمان محیط زیست قرار دارد.

تالاب استیل آستارا مامن پرندگان مهاجر و زیبا است و هر ساله پرندگان بسیاری مانند قو فریادکش، انواع گنگ، چینگر نوک‌سرخ و… در کنار این تالاب زیبا زمستان‌گذرانی می‌کنند و وجود این پرندگان محیط بسیار سحرآمیزی به تالاب می‌دهد.

تالاب استیل مقصد اصلی گردشگران به گیلان

بخشدار مرکزی آستارا در جریان پاکسازی تالاب استیل اظهار کرد: با توجه به اینکه آستارا یکی از مقصدهای گردشگری مسافران به‌ویژه استان‌های غرب کشور به گیلان است، بسیاری با استفاده از این فرصت برای بازدید از استیل زیبا به شهرستان سفر می‌کنند.

چنگیز شکوری با بیان اینکه اکنون عملیات پاکسازی حاشیه تالاب استیل آستارا به پایان رسیده‌است، افزود: این طرح با همکاری تعاونی دهیاران بخش مرکزی آستارا و مشارکت دهیاران و اعضای شورای اسلامی بخش مرکزی به صورت ضربتی انجام شده و به پایان رسیده‌است.

وی با تأکید بر ضرورت اهمیت حفظ محیط زیست و رها نکردن زباله در طبیعت، گفت: در مواردی شاهد بی‌مسئولیتی و رهاسازی زباله از طرف برخی افراد در دامن طبیعت هستیم که این مسئله صدمات زیادی را به طبیعت و محیط زیست وارد می‌کند.

بخشدار مرکزی آستارا با اشاره به اینکه روند پاکسازی تالاب زیبای استیل در مدت دو روز انجام شد، تصریح کرد: در این راستا معابر روستایی تاریخی قلعه، عباس‌آباد، ویرمونی، خانه‌های آسیاب، هجرت، تله‌خان، بیجاربین و هودول، از زباله‌های رهاشده پاکسازی شده‌است.

به گفته وی، اکنون روستاهای باغچه‌سرا و حیران دارای وسیله و برنامه منظم جمع‌آوری زباله بوده و روستاهای بخش مرکزی آستارا توسط تعاونی دهیاران و با همکاری شورای اسلامی این بخش جمع‌آوری می‌شوند.

شکوری با قدردانی از فرماندار آستارا، خاطرنشان کرد: طبق درخواست از فرماندار با پیگیری‌های وی یک دستگاه نیسان به بخش مرکزی اختصاص یافت تا در راستای ساماندهی پسماند در سطح بخش به‌کارگیری شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه