به مناسبت هفته رشت:دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم/گلباران مزار میرزا کوچک/اجرای ارکستر سمفونی گیلان

نیکومنش گفت:در تقویم گرامیداشت هفته رشت که از پنجم تا ۱۲ دی ماه جاری ادامه می‌یابد برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده است.

به مناسبت هفته رشت:دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم/گلباران مزار میرزا کوچک/اجرای ارکستر سمفونی گیلان

به گزارش ۸دی، مظفر نیکومنش‌نودهی دیشب در جمع خبرنگاران با تشریح برنامه‌های هفته رشت، اظهار کرد: در روز هشت دی ماه جاری که مصادف با حماسه بصیرت‌شناسی و ولایتمداری مردم شهر رشت است، برنامه دیدار با خانواده شهدای حرم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های هفته گرامیداشت شهر رشت تصریح کرد: در تقویم گرامیداشت هفته رشت که از پنجم تا ۱۲ دی ماه جاری ادامه می‌یابد برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت، عنوان کرد: گلباران مزار میرزا کوچک و اجرای نمایش خیابانی میرزا و پرواز هشت کبوتر و افتتاح نمایشگاه اسناد خانه میرزا، آغاز به‌کار نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات گیلان از برنامه‌های امروز به مناسبت هفته رشت بود.

نیکومنش‌نودهی افتتاح اجرای نمایش خیابانی با موضوع شهروندی را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: فردا مراسم تجلیل از سالمندان شکرانه حضور، برپایی عصری با شعر با موضوع پیامبر مهربانی در سالن شهید رحمدل مجتمع خاتم‌الانبیا (ص) رشت برگزار می‌شود.

وی برپایی جشن بزرگ میلاد حضرت رسول (ص) در بقعه خواهر امام رضا (ع) رشت را از دیگر از برنامه‌های سومین روز هفته رشت برشمرد و ادامه داد: ‌در روز سه‌شنبه مصادف با چهارمین روز هفته رشت و حماسه هشت دی، دیدار با نماینده ولی فقیه برگزار می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت حضور پر رنگ در راهپیمایی حماسه هشت دی، برپایی نمایشگاه عکس در بقعه خواهر امام رضا (ع) رشت، برگزاری دومین دوره مسابقه وبلاگ‌نویسی و رونمایی از پوستر حماسه حضور تا شکوفه فجر را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد.

وی گفت: در روز چهارشنبه نیز برنامه ویژه کودک، برگزاری جشنواره بازی‌های بومی‌ ـ‌ محلی، نشست تخصصی طب اسلامی و خوراک در منظریه رشت و برگزاری فوتسال هنرمندان در سالن آتش‌نشانی رشت در نظر گرفته شده است.

نیکومنش‌نودهی ادامه داد: روز پنجشنبه که به نام شهر خلاق و خوراک نامگذاری شده، اجرای نشست گردشگری پایدار شهر رشت با محوریت شهر خلاق، همایش تجلیل از نادر گلچین و اکبرزاده انجام می‌شود.

وی برگزاری نشست با شهرداران و روسای کمیسیون‌های فرهنگی و مدیران فرهنگی شهرستان‌ها و اجرای نقاشی دیواری به مناسبت روز رشت و… را از جمله برنامه‌های این روز برشمرد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد: در روز جمعه ۱۱ دی ماه که به نام رشت و شهر فرهنگ و هنر نامگذاری شده، تفاهمنامه با انجمن‌های دوستی ایران و جهان منعقد می‌شود.

وی انعقاد تفاهمنامه با مجمع شهرداران آسیایی، انعقاد تفاهم‌نامه با انجمن مجموعه‌داران ایران، دیدار با برخی از مفاخر فرهنگی و هنری رشت و برگزاری نمایشگاه عکس رشت در گذر زمان را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد.

نیکومنش‌نودهی یادآور شد: اجرای برنامه فاخر با حضور مهمانان ویژه کشوری و استانی توسط ارکستر سمفونی گیلان و رونمایی از آهنگ «روز رشت» و تمبر و سکه این شهر از دیگر برنامه‌های روز رشت است.

وی با اشاره به اینکه روز ۱۲ دی ماه به نام روز رشت نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: در این روز افتتاح تئاتر دائمی و جنگ بزرگ شادی با اجرای هنرمندان شاخص گیلانی در سالن یادگار امام (ره) رشت برگزار می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه