تکمیل اجرای طرحهای عمرانی توسعه وبازسازی فرودگاه رشت تا پایان دیماه

مدیرکل فرودگاه گیلان گفت: چندین پروژه عمرانی توسعه و بازسازی فرودگاه سردار جنگل رشت که از آبان ماه آغاز شده است تا پایان دی ماه به بهره برداری می رسد.

تکمیل اجرای طرحهای عمرانی توسعه وبازسازی فرودگاه رشت تا پایان دیماه

به گزارش ۸دی، مدیرکل فرودگاه گیلان گفت: چندین پروژه عمرانی توسعه و بازسازی فرودگاه سردار جنگل رشت که از آبان ماه آغاز شده است تا پایان دی ماه به بهره برداری می رسد.

فتاح رضوانی افزود: پروژه های یادشده به ارزش هفت میلیارد و ۶۰۰میلیون ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه های کشور به بهره برداری می رسد.
وی اظهار کرد: پروژه های عمرانی توسعه و بازسازی رمپ بتنی و بارانداز ترمینال خارجی، احداث دیوار بلوار ورودی فرودگاه و بازسازی موتورخانه و ساختمان تشریفات از جمله پروژه های یاد شده است.
وی ادامه داد: همچنین به منظور تسهیل و افزایش ظرفیت در جابجایی بار مسافر و جلوگیری از نشست های احتمالی ناشی از قدیمی بودن رمپ با استفاده از بتن مسلح به مساحت ۳۰۰ متر مربع برای احداث رمپ بتنی و بارانداز ترمینال خارجی و همینطور زیباسازی و ساخت پیاده راه در ایرساید(سطوح پروازی) ولندساید( سطوح غیر پروازی) و…در حال انجام است.
وی همچنین به احداث دیوار بلوار ورودی فرودگاه سردار جنگل رشت اشاره کرد و خاطر نشان کرد: بلوار ورودی فرودگاه گیلان به طول ۲۰۰ متر (که دارای نمای نامناسب با استفاده از فنس بود ) به منظور زیباسازی و افزایش ایمنی،به سازه بتنی و نمای سنگ تغییر یافته است.
رضوانی همچنین یادآور شد: مکالمه های برج مراقبت پرواز با نصب و راه اندازی سامانه ضبط مکالمه ، از این پس بدون اشکال تداخل و نویز ثبت می شود.
وی افزود: سامانه یادشده به منظور ارتقا و بهبود سیستم ضبط مکالمه های برج مراقبت پرواز و تمامی خطوط عملیاتی نصب و راه اندازی شد.
گفتنی است فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت ، سال ۱۳۴۸ در زمینی به مساحت ۲۲۰ هکتار ساخته شده و از نظر امکانات و تجهیزات در ردیف فرودگاه های برتر کشور است؛ این فرودگاه تنها فرودگاه گیلان است که در هفت کیلومتری جاده رشت انزلی ، حدود ۱۵ کیلومتری منطقه آزاد بندرانزلی واقع شده و به سیستم های کمک ناوبری دقیق و ارتباطی مجهز است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه