رشد چشمگیر تلفات عابران پیاده در گیلان نگران‌کننده است

فرمانده پلیس راه گیلان گفت: با وجود روند کاهش مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده‌ای گیلان در سال جاری، میزان تلفات عابران پیاده نگران‌کننده است.

رشد چشمگیر تلفات عابران پیاده در گیلان نگران‌کننده است

به گزارش ۸دی، مهیار رستگار عصر دیروز در نشست انتظامی استان گزارشی از وضعیت تصادفات جاده‌های استان را ارائه کرد.

وی با بیان اینکه در شب یلدا واژگونی یک دستگاه سواری سمند به همراه پراید حادثه آفرید، افزود: در این حادثه دو نفر کشته و ۵ نفر به شدت مجروح شدند.

فرمانده پلیس راه گیلان واژگونی دو وسیله نقلیه مذکور را در محور اصلی لاهیجان به لنگرود منطقه لیالستان عنوان کرد و گفت: در اثر این حادثه هر هفت سرنشین خودروها به شدت مجروح شدند که دو نفر از سرنشینان پراید به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست دادند.

وی دلیل اصلی حادثه مذکور را تغییر مسیر ناگهانی از طرف خودروی سمند ذکر کرد و افزود: با توجه به نوع واژگونی و فاصله دو خودرو از یکدیگر، تحقیقات درباره چگونگی نوع برخورد و دلیل اصلی حادثه ادامه دارد.

رستگار با ارائه آماری از کشته‌شدگان ماه گذشته در تصادفات رانندگی گیلان، خاطرنشان کرد: در آذر ماه امسال ۱۶ نفر از ۳۹ نفر کشته شدگان جاده‌های گیلان عابران پیاده بودند.

وی تصادفات و تلفات عابران پیاده در ماه گذشته را با افزایش چشمگیر بیان کرد و یادآور شد: عمده کشته‌شدگان عابران پیاده از گروه سنی میان‌سال به بالا بودند.

فرمانده پلیس راه گیلان تعداد مذکور تلفات عابران را بسیار نگران‌کننده خواند و گفت: با وجود روند کاهش مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده‌ای استان در سال جاری، میزان تلفات عابران پیاده نگران کننده است.

وی استفاده نکردن عابران از پل‌های هوایی را عامل مهمی در افزایش تلفات عابران پیاده دانست و یادآور شد: رعایت نکردن سرعت مطمئنه و بی‌توجهی به جلو از طرف رانندگان و شرایط نامساعد جاده‌ها و نور کم آنها که موجب کاهش دامنه دید می‌شود، را از دیگر عوامل افزایش تلفات جاده‌ای برشمرد.

رستگار با بیان اینکه کاهش حوادث جاده‌ای مربوط به عابران نیازمند اقدام‌های کارشناسی بسیار گسترده و فرهنگ‌سازی عمومی است، متذکر شد: تعداد زیادی از تصادفات در بزرگراه‌های این استان به دلیل سرعت زیاد صورت گرفته است.

به گفته وی، به منظور جلوگیری از بروز تصادفات سرعت مجاز در بزرگراه‌ها را از ۱۱۰ به ۹۵ کیلومتر بر ساعت کاهش یافته و با توجه به عدم همکاری و علاقه سازمان‌های مربوطه در نصب سرعت‌کاه، اقدام به نصب این کاهنده‌های سرعت به‌ویژه در نواحی شهری شده است.

این مسئول، برگزاری کلاس‌های آموزشی در راستای فرهنگ‌سازی رانندگان و عابران را از دیگر اقدام‌ها عنوان کرد و یادآور شد: اما با توجه به پراکندگی بسیار زیاد جمعیت در این استان ارائه خدمات فرهنگی برای عموم مردم میسر نیست.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه